Το τελευταίο του καλοκαίρι ο Αλμπέρ Καμύ ήταν στην Ελλάδα

Ο Αλμπέρ Καμύ στην πρώτη του επίσκεψη το 1955 στην Ελευσίνα.
Ο Καμύ στην πρώτη του επίσκεψη το 1955 στην Ελευσίνα

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου


Πόσο ελληνικό είναι το πλατωνικό φως του ευρωπαϊκού κλασικισμού; Πιο πολύ «μαύρο» παρά «αγγελικό» ­για να θυμηθούμε τον Σεφέρη... (Μένει ακόμα το κίτρινο απόσταγμα το καλοκαίρι... σκόρπιες και κόκκινες σα χαλασμένα δίχτυα). 

Ψυχοσάββατο: Ένα γιορτινό τραπέζι χωρίς τη φθορά του χρόνου

Ψυχοσάββατο στην Μητρόπολη Αλεξανδρούπολης

Το αιώνιο γιορτινό τραπέζι

Συχνά προσπαθώντας να πολεμήσω το αίσθημα της απώλειας προσφιλών κι αγαπημένων προσώπων έφτιαξα μέσα μου ένα όραμα.

Τις Θεός μέγας... ο Χριστός αγνοεί την γνώμη του κόσμου για να σώσει μια ύπαρξη, την Αγία Φωτεινή την Σαμαρείτιδα

julia-Yulia-Stankova-Hristos-i-Samaryankata-Христос и Самарянката,картина от Юлия СТАНКОВА
Yulia Stankova, Hristos i Samaryankata - Христос
и Самарянката,картина от Юлия СТАНКОВА

Τις Θεός μέγας... (Αγία Φωτεινή)

Κάθε φορά που διαβάζω την Αγία Γραφή, μου κάνει εντύπωση, ότι ο Θεός τις περισσότερες φορές για να στείλει ένα μήνυμα, για να ολοκληρώσει ένα σχέδιο, για να φανερώσει την δόξα Του, διαλέγει ανθρώπους που δεν ήταν τα καλύτερα παιδιά της εποχής τους.

Ο Χίτλερ παραδίδει στους Βούλγαρους την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη. Η σκληρή βουλγαρική κατοχή, όπου απαγορεύτηκαν τα ελληνικά και εκδιώχθηκαν χιλιάδες άνθρωποι από τα σπίτια τους.


Ο Χίτλερ παραδίδει στους Βούλγαρους την Ανατολική Μακεδονία
και Θράκη. Η σκληρή βουλγαρική κατοχή, όπου απαγορεύτηκαν
τα ελληνικά και εκδιώχθηκαν χιλιάδες άνθρωποι από τα σπίτια τους.

Η σκληρή Βουλγαρική κατοχή στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη οι μαζικές διώξεις, τα βασανιστήρια και τις απαγορεύσεις της περιόδου 1941-44. Ο Β' Παγκόσμιος πόλεμος και ο Χίτλερ άνοιξαν το δρόμο στον βασιλιά Μπόρις Γ' να επιβάλει τη «Μεγάλη Βουλγαρία» χωρίς ο στρατός του να δώσει ούτε μία μάχη. 

Η νοημοσύνη και το μέλλον της ανθρωπότητας - Νίκος Λυγερός Συνέντευξη στην Intelligent Life Opus of Nikos Lygeros


Στο τεύχος του περιοδικού «The Economist Intelligent Life Magazine Greece», στο πρωτοσέλιδο βρίσκεται ο γνωστός επιστήμονας Νίκος Λυγερός. Οι τομείς της δράσης του είναι ατελείωτοι. Είναι μαθηματικός, ερευνητής, ασχολείται με την κοινωνιολογία, την οικονομία, την αρχαιολογία, τη στρατηγική και τη γεωπολιτική.

Οι τομείς της δράσης του είναι ατελείωτοι… 

Η θεολογία του Ολοκαυτώματος για να μην ξεχάσουμε τα εργοστάσια θανάτου

Shoah The Children’s Memorial. Photograph © Vincent Pfrunner.
Shoah The Children’s Memorial. Photograph © Vincent Pfrunner.

Μνήμη στα θύματα με την θεολογία του Ολοκαυτώματος
για να μην ξεχάσουμε τα εργοστάσια θανάτου

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Ο σημερινός μας αγώνας, για κοινωνίες με 
ισότητα, ελευθερία, δικαιοσύνη, αλληλεγγύη, 
αξιοπρέπεια, 

Κωνσταντίνος Καβάφης - Αθανάσιος ο Μέγας (Ιστορική ανάλυση ποιήματος και Βίος)

Δεξιά: Εικόνα του Αγίου Αθανασίου δια χειρός Φωτίου Κόντογλου 
αριστερά: προσωπογραφία του ποιητή που 
φιλοτέχνησε η Θάλεια Φλώρα - Καραβία το 1926
Σύνθεση photo by Sophia-Ntrekou.gr | Αέναη επΑνάσταση

Αθανάσιος (Ιουλιανό ποίημα του Καβάφη)

Θεοφάνεια... Χάθηκε ο σταυρός! (Διήγημα)


Διήγημα: Θεοφάνεια

Είχε μόλις τελειώσει η λειτουργία, ανήμερα των Φώτων, κι όλο το ποίμνιο είχε μαζευτεί, όπως κάθε χρόνο, στο λιμάνι για την τελετή του μεγάλου αγιασμού των υδάτων. 

Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης - Εποχές και Συγγραφείς παράλληλα με τα ιστορικά γεγονότα της εποχής του Παπαδιαμάντη (Video)


Εποχές και συγγραφείς
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης

Στη ζωή και στο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, αναφέρεται η σειρά ντοκιμαντέρ του Τάσου Ψαρρά «Εποχές και συγγραφείς». Μια διαφορετική προσέγγιση στην προσωπικότητα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη επιχειρεί ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών Φώτης Δημητρακόπουλος.

Βυζαντιναί Καλάνδαι και δη κατά την πρώτη Ιανουαρίου

Theophanes, 1546. Meteora M. Varlaam
Theophanes the Cretan, 1546. Monastery of Varlaam, Meteora

Βυζαντιναί Καλάνδαι

Οι Βυζαντινοί θεωρούντες ιεράν την αρχή του μηνός, και δη του Ιανουαρίου (1), επανηγύριζον αυτήν όπως έκαστος εγνώριζεν ή ηδύνατο. Ακολουθούντες λοιπόν την γνώμην των Ρωμαίων (2) ότι, όπως διέλθη τις την 1 ην του έτους, ούτως θα διαβιώση καθ' όλον τον ενιαυτόν, προσεπάθουν να διέλθουν όσο το δυνατόν ευχάριστον την ημέραν ταύτην «ευφροσύνας επιτηδεύοντες», κατά τον Γρηγόριο Νύσσης (3), όστις προσθέτει ότι και πόρους τότε επιτήδευον, υφ' ην φράσιν δέον να νοήσωμεν την παροχήν χρηματικών ποσών, ήτις τότε ήτο συνηθεστάτη, κατά Ρωμαϊκήν παράδοσιν.