Επίσημα ως ψυχική διαταραχή η εμμονή με τις selfies. Test για το αν πάσχετε από Σελφίτιδα


της Σοφίας Ντρέκου

Εάν αισθάνεστε την ανάγκη να βγάζετε συχνά selfies φωτογραφίες, μπορεί να έχετε ένα πραγματικό «ψυχολογικό σύμπλεγμα*» (κόμπλεξ), σύμφωνα με επιστημονική έρευνα.

Το Νόμπελ του Γιώργου Σεφέρη και η ομιλία του στην Σουηδική Ακαδημία το 1963 (βίντεο)

Ο Γιώργος Σεφέρης παραλαμβάνει το Νόμπελ Λογοτεχνίας 10 Δεκεμβρίου το 1963

της Σοφίας Ντρέκου

24 Οκτωβρίου 1963 η Σουηδική Ακαδημία τιμά τον Γιώργο Σεφέρη με το βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας, «Για το υπέροχο λυρικό ύφος του, που είναι εμπνευσμένο από ένα βαθύ αίσθημα για το ελληνικό πολιτιστικό ιδεώδες» ανακοίνωσε η Σουηδική Ακαδημία. Πήρε το Νόμπελ υπό τους ήχους των 12 Ελληνικών χορών (1958) του Νίκου Σκαλκώτα. (12 Ελληνικοί Χοροί -Twelve Greek Dances) (Βλ. βίντεο στο τέλος)

Οι «Μέρες» του Σεφέρη λίγο πριν από το Νόμπελ Λογοτεχνίας

H Αγία Άννα, Μητέρα της Θεοτόκου, Γιαγιά του Χριστού και o Άγιος Ιωακείμ (Αφιέρωμα)

AGIA-ANNA-εικονογράφος-Βικτωρία Τραμουντάνα

της Σοφίας Ντρέκου

Αγία Άννα: Μητέρα της Θεοτόκου 
και Γιαγιά του Χριστού

Η Αγία Άννα, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Παράδοση, ήταν η μητέρα της Μαρίας, της μητέρας του Ιησού Χριστού. Το εξελληνισμένο όνομα Άννα προέρχεται από το εβραϊκό Χάνα που σημαίνει «εύνοια, χάρη». Το όνομα της Αγίας Άννας καθώς και του συζύγου της Ιωακείμ αναφέρονται μόνο σε απόκρυφα ευαγγέλια όπως για παράδειγμα το Πρωτοευαγγέλιο του Ιακώβου.

Η συνωμοσία του κάθετου έρωτα, φαίνεται στο Αργεντίνικο Τάγκο


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το Αργεντίνικο τάνγκο έχει τις ρίζες στους δρόμους απ’ τις φτωχογειτονιές και τους οίκους ανοχής του Μπουένος Άιρες (Buenos Aires) στην Αργεντινή, απ' όπου πήρε και το όνομά του, στα τέλη του 19ου αιώνα. Ήταν χορός του δρόμου, των φτωχών και των μεταναστών. 

Οι Νεκροί του Πολυτεχνείου


Νεκροί Πολυτεχνείου: ονομαστική 
λίστα με ντοκουμέντα και βίντεο 


«Έτι δεόμεθα υπέρ αναπαύσεως 
όλων των δολοφονημένων αγωνιστών 
της εξέγερσης ενάντια στην χούντα». 

Οι μελαγχολικοί, υδάτινοι δρόμοι...

Οι μελαγχολικοί, υδάτινοι δρόμοι - Σοφία Ντρέκου

Οι μελαγχολικοί, υδάτινοι δρόμοι...

Οι μελαγχολικοί δρόμοι και δη οι υδάτινοι,
πάντα ήταν για μένα ένα σημαντικό σημείο 
αναφοράς για τα επικοινωνιακά αδιέξοδα.

Η Εμπειρική δογματική του π. Ιωάννη Ρωμανίδη


Ορισμός του δόγματος κατά τον δάσκαλο 
της Ορθοδοξίας κατά π. Ιωάννη Ρωμανίδη

 Σχολιασμός, Βιβλιοπαρουσίαση και Βίντεο
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το Χρονικό και η πείνα στην γερμανική κατοχή του 1941 (videos)


Η Πείνα της Κατοχής στην Ελλάδα (1941-1944) ήταν μεγάλος λιμός κατά τη διάρκεια της τριπλής κατοχής της χώρας από τις δυνάμεις του Άξονα και υπήρξε το αποτέλεσμα κυρίως των αυθαιρεσιών των κατακτητών εις βάρος της χώρας. 

Απώλεια και Απουσία: Μια συγκλονιστική, αντιπολεμική φωτογραφία (ανάλυση)

The Сelebration evaldas ivanauskas photography

Η φωτογραφία είναι πραγματικά συγκλονιστική. 
Όπως κυκλοφόρησε στο facebook είναι: Απώλεια.

Ο τίτλος της εικόνας: «The Сelebration» (Γιορτή)

της Σοφίας Ντρέκου

Η πιο συγκλονιστική, καλλιτεχνική αντιπολεμική φωτογραφία που έχω δει. Ούτε Μάνες και παιδιά που κλαίνε, ούτε σακατεμένα σώματα. Όλα αυτά μαζί «φαίνονται» στην «Απώλεια» και την «Απουσία». Να ζεις την ύπαρξη της απουσίας, νοσταλγώντας όσα δεν έχεις ζήσει, μεγαλώνοντας με τον ιδανικό απών πατέρα, φορώντας το καπέλο του. Μεγαλώνεις στη στιγμή και γίνεσαι εσύ ο ιδανικός πατέρας των παιδιών σου. Αγνώστου φωτογράφου, μάλλον εποχής Α' Παγκοσμίου». facebook

Άξιο παρατήρησης σε αυτή τη φωτογραφία είναι και το γεγονός ότι, η μεν γυναίκα έχει περήφανο και οργισμένο βλέμμα, το δε παιδί φοράει το καπέλο του νεκρού πατέρα του. Το οποίο ίσως και να σημαίνει το «ἄμμες δέ γ’ ἐσσόμεσθα πολλῷ κάρρονες» (κι εμείς θα γίνουμε πολύ καλύτεροι) από το έργο του Πλουτάρχου «Βίοι Παράλληλοι».


Κοιτάζοντας την φωτογραφία, από αριστερά προς τα δεξιά, παρατηρούμε: Ο Μικρός το Μέλλον, η Γυναίκα το παρόν και το Παλτό το παρελθόν. Αντίστροφα, Παρελθόν και Μέλλον. Το Παρόν δεν υπάρχει. Κοιτάζοντας την φωτογραφία, μάς παραπέμπει μόνο σε δύο χρόνους. Και σκέπτομαι, πόσο γρήγορο είναι το παρόν.

Αέναη επΑνάσταση by Sophia Ntrekou.gr

ΥΣ.: Μετά από έρευνα που έκανα στο διαδίκτυο να βρώ τον φωτογράφο, αφού έχει ίσως την μεγαλύτερη απήχηση σαν αντιπολεμική φωτογραφία, βρήκα τον φωτογράφο. Είναι σύνθεση του Λιθουανού φωτογράφου Evaldas Ivanauskas. Ανήκει στη σειρά «Conversations with Vincy Ferinausku» και είναι του 2011. (Šventė. Iš ciklo„ Pašnekesiai su Vincu Ferinausku" / The Сelebration. From the cycle "Conversation with Vincas Ferinauskas").

evaldas ivanauskas photography
Ο ίδιος ο Evaldas Ivanauskas με την φωτογραφία!

Από σχόλια του διαδικτύου επίσης διάβασα ότι: ο Ivanauskas πήρε μια από τις γυάλινες πλάκες -αρνητικά- του φωτογράφου Vinco Ferinausko (1892–1975) και με ψηφιακή επεξεργασία αντικατέστησε το κεφάλι του πατέρα με κρεμάστρα, και έβαλε το καπέλο στο παιδί, για να αποδώσει ένα έθιμο της εποχής των πολέμων, σύμφωνα με το οποίο τα ρούχα του χαμένου στον πόλεμο άνδρα. τα διατηρούσαν σε καλή κατάσταση οι δικοί του με την ελπίδα ότι θα γυρίσει. 
Ο τίτλος της εικόνας: «The Сelebration» (Γιορτή).

Μετά από εκτεταμένη έρευνα βρήκα και τον ίδιο τον φωτογράφο
εδώ: https://www.facebook.com/evaldas.ivanauskas

Δείτε κι άλλες φωτογραφίες του εδώ:
www.google.com=evaldas+ivanauskas

Για τον φωτογράφο Vinco Ferinausko (1892–1975)
εδώ: https://www.epaveldas.lt κι εδώ www.limis.lt

Πηγή: Αέναη επΑνάσταση | Sophia Ntrekou.gr

Περισσότερα: Β' Παγκόσμιος

 

Το Βλέμμα της εξοικείωσης με τον Θάνατο

Η φωτογραφία είναι από την ταινία «Το Μπλόκο» (1964) του σκηνοθέτη Άδωνι Κύρου

Το Βλέμμα της εξοικείωσης με τον Θάνατο

Δεν έχει διαφορά αν είσαι έτοιμος 
να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς. 
Απλά κοιτάς τον θάνατο με παγερό βλέμμα, 
χωρίς συναίσθημα, με κόρη διεσταλμένη. 

Κράτα το νου σου στον Άδη και μην απελπίζεσαι: ο άγιος Σιλουανός και η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν

ο Άλμπερτ Αϊνστάιν (Albert Einstein) και ο άγιος siloyanos o agioreitis

Κράτα το νου σου στον Άδη: Είμαστε πλασμένοι για τον θάνατο; 
Η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν και ο άγιος Σιλουανός


Το να κρατάμε το νου μας στον Άδη
είναι μια πρόσκληση στις πιο σκοτεινές 
αβύσσους της ύπαρξής μας.