Φώτο: Η φωτογραφία είναι από ατύχημα στην Ουάσιγκτον (ΗΠΑ) και ελήφθη είκοσι χρόνια μετά το πρώτο αυτοκινητιστικό τροχαίο, και μάλιστα θανατηφόρο, που αναφέρεται στην Ελλάδα, την Κυριακή 4 Μαρτίου 1907.Την επομένη οι εφημερίδες έγραψαν: «Επτά αυτοκίνητα κυκλοφορούν και θρηνούμε θύματα. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν γίνονταν εβδομήντα»!
Η φιλαργυρία σε μικρές διδακτικές ιστορίες
Καππαδοκία: Λαξευμένες στις σπηλιές της ιστορίας και Αέρηδες που κόβουν την ανάσα (αφιέρωμα videos)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Αέρηδες που κόβουν την ανάσα δημιουργούν εξωπραγματικούς, γεωλογικούς σχηματισμούς και κρύβουν στο εσωτερικό τους πολύτιμες εικόνες και θρησκευτικούς θησαυρούς.
Ο Φώτης Κόντογλου για τον Σταυρό - Το ζωηφόρο φυτό ως αιώνιο σύμβολο πίστης | Αέναη επΑνάσταση
Ύψωση Τιμίου Σταυρού με Φώτη Κόντογλου, artwork by Sophia Drekou
Αφιέρωμα στον Φώτη Κόντογλου και στη θεολογική-ποιητική του ερμηνεία για τον Σταυρό: από φονικό όργανο σε ζωηφόρο φυτό και αιώνιο τρόπαιο σωτηρίας.
Παραβολή Σπορέως και λύση στην κατανόηση και μετάφραση Λειτουργικών Κειμένων - π. Κων. Στρατηγόπουλος
Η Παραβολή του Σπορέως...
Η τόσο γνωστή και η τόσο άγνωστη...
Τόσο μυστήριο και τόσο φανερούμενο...
Όλα εξαρτώνται από μας.
Πρώην προτεστάντης γράφει για την μεταστροφή του στην Ορθοδοξία
Ευχαριστώ τον φίλο και αδελφό Μαρίνο, για την δημοσίευση της μεταστροφής του στην «Αέναη επΑνάσταση». Ο Χριστός, η Κυρία Θεοτόκος και οι Άγιοι Πατέρες Μαρίνο, να φωτίζουν αενάως τον αγωνιστικό σου δρόμο.
Σοφία Ντρέκου
«Ποτέ μην καταφρονήσεις πηγούλα
από την οποία έχεις πιει νερό»
(Παραίνεση του πνευματικού μου πατέρα)
Η ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΟΥ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ
★ Γράφει ο Μαρίνος στην «Αέναη επΑνάσταση»
★ Γράφει ο Μαρίνος στην «Αέναη επΑνάσταση»
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι είμαι ευγνώμων στο Θεό για την από νηπιακή ηλικία πορεία μου μέσα στην διαμαρτυρόμενη ευαγγελική εκκλησία καθώς πήρα πολλά μαθήματα και ευλογίες και είδα πολλές φορές το χέρι του Θεού στη ζωή μου.
Να πουληθεί η Ακρόπολη; Μα, πόσο κοστίζει επιτέλους ο Παρθενώνας;
Περισσότερα Θέματα:
1821,
ΑΘΗΝΑ,
Ακρόπολη,
Βίντεο,
Δ. Λιαντίνης,
Ελληνισμός,
Ιστορία,
Ν. Λυγερός,
Πολιτισμός,
FaceBook
Ο αββάς Ισαάκ ο Σύρος για την Ευγένεια
*Φωτογραφία από τον Ιούνιο του 2011 στο Σύνταγμα.
Αν δεν μπορείς να είσαι χριστιανός, να 'σαι τουλάχιστον ευγενής.
Σοφία Ντρέκου
Αγίου Ισαάκ του Σύρου
- Μεγάλο κεφάλαιο η ευγένεια για τον πιστό άνθρωπο.
Νοσταλγώντας την ευγένεια με αξιοπρέπεια στην Νοσταλγία της ευγένειας
Σκηνή από την ταινία του 1931 ''Τα Φώτα της Πόλης
(City Lights)'', του Τσάρλι Τσάπλιν (Charlie Chaplin)
Νοσταλγία της ευγένειας
της Σοφίας Ντρέκου
Η ευγένεια συνιστά συχνότατα
τον πιο επιδέξιο οπορτουνισμό:
Αυτοκτονία ή Αυτοχειρία: ο ορισμός, οι πνευματικές ποινές, στην Ορθοδοξία, στην αρχαία Ελλάδα, στις άλλες θρησκείες, Ευθανασία και οι Ιδανικοί Αυτόχειρες
Η αυτοκτονία: ορισμός, αρχαία Ελλάδα, άλλες θρησκείες,
ορθόδοξη εκκλησία, πνευματικές ποινές, ευθανασία
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)
Τι είδους κόσμος είναι αυτός;
Άγχος: Ψυχοδυναμικά δρώμενα υπό το πρίσμα της Χριστιανικής ανθρωπολογίας
Το άγχος είναι αναμφιβόλως ένα πληθωρικό ψυχολογικό χαρακτηριστικό της συμπεριφοράς του ανθρώπου της εποχής μας.
Οι χαρακτηρισμοί· αγχώδης αντίδραση, αγχογόνος κατάσταση ανθρώπινης ζωής, αγχωτικός τύπος και άλλοι παρόμοιοι και σχετικοί με την έννοια του άγχους χαρακτηρισμοί, ακούγονται συχνά στην καθημερινή μας ζωή.
Ο ζεόλιθος της δικαιοσύνης και η επανάσταση του Μαχάτμα Γκάντι - Ν. Λυγερός
το Άγαλμα του Μαχάτμα Γκάντι στην πρεσβεία της Ινδίας στην Αθήνα
Ο ζεόλιθος της δικαιοσύνης και τα όρια
της πηγής του Ελληνισμού - Ν. Λυγερός
Ο ζεόλιθος της δικαιοσύνης
Σε όσους θέλουν μέσω γραφειοκρατικών διαδικασιών να μπλοκάρουν τον ελληνικό ζεόλιθο για να διατηρήσουν μερικά προνόμια και μονοπώλιο που καταπατά τα δικαιώματα της Ελλάδας και των Ελλήνων, θέλουμε να υπενθυμίσουμε διακριτικά βέβαια την επανάσταση του Ghandi* ενάντια στο μονοπώλιο της Βρετανικής Αυτοκρατορίας, όσον αφορά στη χρήση του αλατιού.
Όσο οι Ινδοί δεν είχαν καταλάβει την αξία του αλατιού, η Αυτοκρατορία ήταν ήσυχη, γιατί μπορούσε να ελέγχει τα πάντα λόγω της ανάγκης που έχει ο ανθρώπινος οργανισμός.Όταν όμως με τις ενημερώσεις που έκαναν οι οπαδοί του Ghandi κατάλαβαν όλοι οι Ινδοί ποια ήταν η πραγματικότητα από την αναμονή που ήταν, πέρασαν στην ετοιμότητα.
Κι όταν η Βρετανική Αυτοκρατορία επέμενε ώστε να μην αλλάξει την νομοθεσία, οι Ινδοί χάρη στον Ghandi αποφάσισαν να πάρουν το μέλλον στα χέρια τους, δίχως να περιμένουν την αλλαγή του νόμου που τους καταπατούσε.
Έτσι ο καθένας πήγε στη θάλασσα να μαζέψει το δικό του αλάτι ακόμα κι αν αυτή η πράξη ήταν απαγορευμένη από το καθεστώς.
Και ο λόγος είναι απλώς γιατί αυτό το αλάτι είχε γίνει σύμβολο κι είχε μετατραπεί σε αλάτι της δικαιοσύνης.
23 Αυγούστου 1933 - Στην Ινδία αποφυλακίζεται κάτισχνος μετά από 8 ημέρες απεργίας πείνας ο Μαχάτμα Γκάντι, ο οποίος είχε ξεκινήσει την απεργία, διαμαρτυρόμενος για τη νέα σύλληψή του από τις βρετανικές αρχές.
Για το άλμα της Μυτιλήνης
πρέπει να ξέρεις
ότι είναι μόνο
η προετοιμασία
για τη συνέχεια
κι ήδη υπάρχει
η Πέργαμος
ως όραμα
γι’ αυτό το λόγο
επειδή ξέρεις
να παλεύεις σκληρά
από την αρχή
ετοιμάσου κι εσύ
για τις κοινές μας μάχες
διότι θα χρειαστούν
όλοι οι μαθητές
για τη μέθοδο
του Μαχάτμα Γκάντι
και κάθε χέρι
θα είναι πολύτιμο
για την πατρίδα
και τα δικαιώματά της.
ο Γκάντι στον παραλιακό οικισμό του Ντάντι στις 5 Απριλίου 1930.
Παρασκευάζει αλάτι και παρακούει τους βρετανικούς νόμους
παραγωγής και φορολογίας αλατιού. Photo: Gandhi at Dandi 5 April 1930.
Gandhi making saltand disobeying the British salt production and tax laws.
ΔΕΙΤΕ: Ελληνικός Ζεόλιθος: Η πατρίδα μας θέλει ζεόλιθο, η απελευθέρωση, η καινοτομία και τα θαύματα του Ελληνικού Ζεόλιθου - Nikos Lygeros Zéolithe
Ο περίπατος δεν αρκεί ακόμα και αν είναι
αυτός που έμαθες στην παλιά σχολή
διότι ο αγώνας μας χρειάζεται πορεία
όταν αντιστέκεται σ' ένα βάρβαρο σύστημα
που θέλει να καταπατά τα δικαιώματά μας
κι από ανθρώπους να μας μετατρέψει
σε σκλάβους που δεν ορίζουν
ούτε στιγμή της ζωής τους γιατί δεν μπορούν
να δουν το μέλλον μέσα στο παρόν,
γι' αυτό το λόγο σήκω κι εσύ
και περπάτα μαζί μας για την πατρίδα.
Το έργο της πηγής
Ο Σεφέρης έλεγε: οτιδήποτε με ενοχλεί για να δω στην Ελλάδα τον Ελληνισμό πρέπει να αφαιρεθεί. Γιατί, μερικοί νομίζουν ότι η Ελλάδα είναι απλώς ένας χώρος και δυστυχώς στην καλύτερη περίπτωση την αντιμετωπίζουμε μόνο ως χώρα. Δεν καταλαβαίνουμε ότι είναι πηγή γνώσης. Δεν καταλαβαίνουμε την έννοια της πηγής.
Ποια είναι τα όρια της πηγής; Έχετε μία πηγή, έχετε νερό, αναρωτιέστε ποτέ ποια είναι τα όρια της πηγής; Αυτό που πρέπει να αναρωτηθείτε είναι ποιο είναι το έργο της πηγής. Γιατί, τα όρια, αν θέλετε να τα καθορίσετε, θα είναι η θάλασσα.
Και εδώ μπαίνουμε σε ένα άλλο: ύδωρ και άλας. Έχει μεγάλη σημασία ότι η έννοια της φιλοξενίας για τον Ελληνισμό βασίζεται σε αυτά τα δύο στοιχεία, το νερό και το αλάτι, που φαίνονται και τα δύο ανούσια, εκτός αν έχετε διαβάσει λίγο Γκάντι και καταλαβαίνετε τι είναι η πορεία του αλατιού.
Όταν λοιπόν παίρνετε το νερό και το αλάτι, άμα το σκεφτείτε, εμείς αποτελούμαστε από νερό και αλάτι. Όταν φιλοξενούμε, στην πράξη της φιλοξενίας, το πρώτο πράγμα που δίνουμε στον ξένο είναι νερό και αλάτι. Προσέξτε, όμως, εκείνη τη στιγμή δεν του δίνουμε αυτό που έχουμε, του δίνουμε αυτό που είμαστε.
Η μεγάλη πράξη γενναιοδωρίας δεν είναι να δίνεις αυτό που έχεις -γιατί το έχεις αποκτήσει -, αλλά είναι να δίνεις αυτό που είσαι.
Ο Ελληνισμός δεν δίνει αυτό που έχει αποκτήσει. Είναι αυτό που έχει δημιουργήσει ο ίδιος. Ο Ελληνισμός, όταν παρέχει όλες αυτές τις γνώσεις που αναλύουμε, είναι δικές του. Δεν τις πήρε. Τις δημιούργησε.
- Και έχει μεγάλη σημασία στην αιμοδοσία, όταν δίνεις το αίμα σου - όχι το αίμα που έχεις αγοράσει και δίνεις. Όταν ξαφνικά σε μια οικογένεια σου λένε «μπορείς να δώσεις ένα νεφρό»; Εκεί πέρα να δεις τι είναι γενναιοδωρία.
Αν το καταλάβουμε όλοι αυτό ως Έλληνες, ότι ο Ελληνισμός μάς έχει διδάξει ότι δίνουμε μόνο αυτό που είμαστε, τότε πρέπει να παράγουμε έργο. Γιατί αλλιώς δεν έχουμε να δώσουμε τίποτα.
Μάθε περισσότερα για τον Γκάντι
για να δεις πώς βοήθησε
τον λαό του να βρει επιτέλους
την ελευθερία του
μετά από τόσους αγώνες
για να δεις κι εσύ ότι το αδιανόητο
είναι εφικτό όταν το βάζεις
στόχο για το μέλλον
κι αποτελεί παράδειγμα
προς μίμηση από άλλους λαούς
που δεν ήξεραν πώς να τα βγάλουν πέρα
με τη βαρβαρότητα που δεν έλεγε
να σταματήσει τα βάσανα τους.
Ο Νίκος Λυγερός είναι μαθηματικός,
στρατηγικός αναλυτής και γεννήθηκε...
Διαβάστε την συνέχεια του βιογραφικού »
Διαβάστε την συνέχεια του βιογραφικού »
Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι (2 Οκτωβρίου 1869 - 30 Ιανουαρίου 1948) ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης ακτιβιστής. Γεννήθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1869 στο Πορμπαντάρ της υπό αγγλική κυριαρχία Ινδικής επαρχίας Γκουτζαράτ.
Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών.
Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ού αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Μαχάτμα, που φαίνεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει Μεγάλη Ψυχή.
Η Γενέθλιος Ημέρα του Γκάντι στις 2 Οκτωβρίου, εορτάζεται στην Ινδία ως Γκάντι Τζαγιάντι (μια από τις σημαντικότερες εθνικές αργίες) και παγκοσμίως ως η Παγκόσμια Ημέρα μη Βίας.
Θεωρείται από πολλούς ότι είναι, αλλά επίσημα δεν θεωρείται εθνοπατέρας στην Ινδία. Ο Γκάντι είναι γνωστός και ως Μπαπού (στα γκουτζαράτι σημαίνει πατέρας, μπαμπάς). Κέρδισε το δημοφιλές παρωνύμιο Μαχάτμα (στα ινδικά σημαίνει «μεγάλη ψυχή»).
Η Διεθνής Ημέρα Μη Βίας καθιερώθηκε στις 15 Ιουνίου 2007 με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ και γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Οκτωβρίου, ημερομηνία γέννησης του Μαχάτμα Γκάντι. Στόχος της γιορτής είναι να περάσει το μήνυμα της μη χρήσης βίας σε όλες τις ανθρώπινες εκδηλώσεις μέσα από την εκπαίδευση και την ενημέρωση της κοινής γνώμης.
Ο Γκάντι με πολιτική και πνευματική στάση του πυροδότησε τρεις από τις μεγαλύτερες επαναστάσεις του 20ου αιώνα: την επανάσταση κατά της αποικιοκρατίας, των φυλετικών διακρίσεων και της βίας. Μεταξύ των προσωπικοτήτων που επηρεάστηκαν από τη δράση του αξίζει να αναφέρουμε τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ στις ΗΠΑ και τον Νέλσον Μαντέλα στη Νότιο Αφρική.
Αποκαλυπτήρια ανδριάντα του Μαχάτμα Γκάντι στην Αθήνα
EΛΛΆΔΑ / Κυριακή 27 Ιουνίου 2021 / Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ / ΕΡΤ
Τα αποκαλυπτήρια του αγάλματος του Μαχάτμα Γκάντι πλησίον της πρεσβείας της Ινδίας στην Αθήνα, πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα παρουσία των υπουργών Εξωτερικών της Ελλάδας Νίκου Δένδια και της Ινδίας Σουμπραχμανιάμ Τζαϊσχανκάρ και του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη. Στην τελετή παραβρέθηκε, μεταξύ άλλων, και ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Φιλίας Ελλάδας-Ινδίας, πρώην πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου.
by Sophia-Ntrekou.gr
• 11852 - Ο ζεόλιθος της δικαιοσύνης - Ν. Λυγερός April 11, 2013
• 14331 - Για το άλμα της Μυτιλήνης. Ν. Λυγερός: January 28, 2014
• 15695 - Το έργο της πηγής. Ν. Λυγερός June 25, 2014
• 30257 - Μάθε περισσότερα - Ν. Λυγερός: January 11, 2017
• Διεθνής μέρα Μη Βίας Διεθνής Ημέρα Μη Βίας – Μαχάτμα Γκάντι.
Κοινωνική Μέριμνα Πανεπιστημίου Πατρών - socialwelfare.upatras.gr
π. Νικόλαος Λουδοβίκος: Τι είναι Χριστιανισμός; Σε τι μάς χρειάζεται η Ενσάρκωση;
Τι είναι Χριστιανισμός; - π. Νικόλαος Λουδοβίκος*
Καθ. Δογματικής και Φιλοσοφίας, πρώην Ψυχαναλυτής
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Από εδώ η απομαγνητοφωνημένη ομιλία
Είναι η περίοδος των ευαγγελίων του Ιωάννη και ο Ιωάννης, ξέρετε πόσο πλούσιος θεολογικά είναι... έτσι ένας μεγάλος, είναι ο Θεολόγος, Ιωάννης ο Θεολόγος ο πρώτος της εκκλησίας και μάλιστα ονομάστηκε έτσι ακριβώς διότι υπήρξε ακριβώς μαθητής της αγάπης, «πλήρης ον αυτής της αγάπης, πλήρης γέγονε και της θεολογίας» λέει γι αυτόν η υμνογραφία, όποιος είναι πλήρης αγάπης γίνεται και πλήρης θεολογίας.
Γενέσιο ή Γενέθλιο της Θεοτόκου – Γιατί γιορτάζουμε την Γέννηση της Παναγίας (Αφιέρωμα)
Η Γέννηση της Θεοτόκου, τοιχογραφία στην Ιερά Μονή Δαφνίου·
το μνημείο κατατάσσεται στα σημαντικότερα της βυζαντινής
εποχής και είναι Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομιά της UNESCO.
Χρονολόγηση: τέλη του ενδέκατου αιώνα, πιθανώς γύρω στο χίλια ογδόντα.
Τοποθεσία: παρυφές Άλσους Χαϊδαρίου, επί της Λεωφόρου Αθηνών.
8 Σεπτεμβρίου η Εκκλησία τιμά το Γενέθλιον της Θεοτόκου, ποιος είναι ο τόπος γεννήσεως στην Ιερουσαλήμ, ποιες οι γραπτές μαρτυρίες (Πρωτοευαγγέλιο Ιακώβου) και πώς η υμνολογία φωτίζει το νόημα της εορτής.
Ο έρωτας μπορεί να αφορά κι ένα βιβλίο. Το χάρισμα των βιβλίων του π. Ανανία Κουστένη μέσα από Aγιολόγια και Συναξάρια
της Σοφίας Ντρέκου
«Ίσως και να είναι φυσικό. Ακριβώς όπως στον έρωτα. Στην αρχή, θέλεις τον ερωτευόμενο δικό σου, αποκλειστικά δικό σου. Μετά από λίγο όμως, -και εφόσον καταφέρεις να μετουσιώσεις τον προσωπικό σου έρωτα σε συμπαντικό-, θέλεις να τον κοινωνήσεις σε όλους. Αφού άξιζε τον έρωτά σου, σίγουρα αξίζει να γνωριστεί και από άλλους, όσο γίνεται περισσότερους.
Η πάλη με τον Θεό ...μέσα σε κάθε σκέψη περί Θεού ...είναι ο Θεός
Μέσα σε κάθε σκέψη περί Θεού, είναι ο Θεός
Βίντεο: ο εκφραστής της ομορφιάς του Θεού
Η Πάλη με τον Θεό - Παύλος Ευδοκίμωφ
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
«Μέσα σε κάθε σκέψη περί Θεού είναι ο Θεός, που σκέφτεται τον εαυτό του μέσα στο ανθρώπινο πνεύμα και συνιστά αμέσως το βίωμα της παρουσίας του.» (Παύλος Ευδοκίμωφ, Η πάλη με τον Θεό, Εκδόσεις Πατριαρχικόν Ίδρυμα Πατερικών Μελετών). Ο Παύλος Ευδοκίμωφ παραπέμπει στο ρητό του Αγίου Βαρσανουφίου: «Οι Άγιοι ουκ αυτοί εισίν οι λαλούντες αφ' εαυτών, αλλ' ο Θεός εν αυτοίς λαλεί».
Η πολιτική σκέψη στα έργα του Παπαδιαμάντη - ο πολιτικός κυρ-Αλέξανδρος και η Ρωμηοσύνη
Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης ο μεγαλύτερος Έλληνας συγγραφέας και η κορυφή των κορυφών κατά τον Κ.Π. Καβάφη, υπήρξε ο βαθύτερος μελετητής της κοινωνικής και πολιτικής μας ζωής. Κανείς δεν σατίρισε τόσο καυστικά, με τέτοια εκπληκτική περιγραφική γλαφυρότητα, την ευτέλεια του πολιτικού μας βίου, κανείς δεν πρόβαλε όσο αυτός τις παθογένειες του ελληνικού κράτους: τον δικομματισμό, την εξαγορά των ψήφων, τις πελατειακές σχέσεις, το ρουσφέτι, την αναξιοκρατία, τη διαφθορά.
Περί Αειπαρθενίας της Θεοτόκου
η Αειπαρθενία της Θεοτόκου απεικονίζεται με τρία άστρα, συμβολίζοντας
την παρθενία της πριν, κατά και μετά τη γέννηση του Ιησού
Η Αειπαρθενία της Θεοτόκου είναι σημαντικό δόγμα της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Η Παναγία παρέμεινε παρθένος τόσο πριν από τη σύλληψη του Ιησού όσο και μετά τη γέννησή του.
Τίμια Ζώνη Θεοτόκου: Ιστορία, θαύματα, παραδόσεις και αφιέρωμα στο ιερό κειμήλιο | Αέναη επΑνάσταση
Αγιογραφία 19ου αιώνα, βαλκανικής ή ρωσικής σχολής,
που εικονίζει την Υπεραγία Θεοτόκο να κρατά την Τιμία Ζώνη
Αφιέρωμα: Τιμία Ζώνη ή Αγία Ζώνη της Θεοτόκου
Κατάθεσις της Τιμίας Εσθήτος της Θεοτόκου (2 Ιουλίου)
Ανάμνηση της Κατάθεσης της Τιμίας Ζώνης (31 Αυγούστου)
Αφιέρωμα στην Τιμία Ζώνη της Παναγίας: Ιστορική πορεία, θαύματα, παραδόσεις και το μοναδικό ιερό κειμήλιο που σώζεται από την επίγεια ζωή της Θεοτόκου.
Ο Παύλος Ευδοκίμωφ για την ελευθερία και την κόλαση της ανελευθερίας
τον τρέφουν οι χυμοί που πηγάζουν από το επέκεινα,
μπορεί να αναστήνει νεκρούς. Από τη στιγμή,
όμως, που τρέφεται με γήινες τροφές είναι αυτός
που θάβει τους νεκρούς αντί να τους ανασταίνει...
Παύλος Ευδοκίμωφ, Η τρελή αγάπη του Θεού, σσ. 146-147
Παύλος Ευδοκίμωφ - Η Ελευθερία
Ο θεανδρισμός δημιουργεί πολλές αντιφατικές καταστάσεις και πρώτα απ’ όλα, στο πρόβλημα της βούλησης και της ελευθερίας.
Είχε αδέλφια ο Χριστός; - ερμηνευτική αγιογραφική προσέγγιση
Μάριο Μπακογιάννη, για την εμπεριστατωμένη και
τεκμηριωμένη μελέτη του στην «Αέναη επΑνάσταση».
Καλή ανάγνωση κι ελπίζουμε να βρουν τις απαντήσεις
τους οι καλοπροαίρετοι αναγνώστες.
Είχε αδελφούς ο Χριστός;
(ερμηνευτική αγιογραφική προσέγγιση)
Ο Άγιος Κοσμάς για την ισότητα των δύο φύλων και τους Ρομά (Τσιγγάνοι)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Το ιστολόγιό μας έχει την τιμή αγαπητοί αναγνώστες, να φιλοξενεί άρθρο του θεολόγου Θεόδωρου Ρηγινιώτη σ’ ένα θέμα σημαντικό με κοινωνικές προεκτάσεις πέρα από τα θεολογικά του νοήματα. Τον ευχαριστούμε ιδιαιτέρως για την αποστολή του άρθρου. Εμείς ωφεληθήκαμε και το ίδιο ευχόμεθα και για σας. Ας έχουμε τις πρεσβείες του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, μεγάλου Διδασκάλου του Γένους μας.
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, γυναίκες και Ρομά
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Βίντεο,
Γυναίκα,
Διάλογοι,
Θ. Ρηγινιώτης,
Κοινωνία,
Μελέτες,
FaceBook
Ανάβαση στις απόκρημνες πλαγιές του Άθω - Αγρυπνία της Μεταμορφώσεως στην Αγία Κορυφή | Αέναη επΑνάσταση
Πομπή πιστών στις απόκρημνες πλαγιές του Άθω∙ ύμνοι, βήματα και σιωπές.
Ανάβαση σε απόκρημνες πλαγιές προς τη στέγη του Άθω
για την αγρυπνία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος
✒️ Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος – (Sophia Drekou)
Οδοιπορικό στη «στέγη» του Αγίου Όρους: πομπή πιστών, δοκιμασία αντοχής από την Κερασιά έως την κορυφή στα δύο χιλιάδες τριάντα τρία μέτρα, αγρυπνία μέσα στη νύχτα και η νεφέλη που θυμίζει Θαβώρ. Ο «στύλος» του Άθω: άξονας προσευχής ανάμεσα σε γη και ουρανό.
Στη Παναγία τη Σαλονικιά σε χειρόγραφο του Παπαδιαμάντη
Το ποίημα «Στη Παναγιά τη Σαλονικιά» γράφτηκε στα τελευταία χρόνια της ζωής του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και αναφέρεται στον έτερο Ενοριακό Ναό της Σκιάθου, αφιερωμένου στο Γενέθλιο της Θεοτόκου (βλ. εδώ).
Ο Ερωτόκριτος του Κορνάρου: ίσος του δεν ευρίσκετο σ’ Ανατολή και Δύση (ολόκληρο το ποίημα και αναλύσεις video)
Ερωτόκριτος και Αρετούσα, 1933. Χατζημιχαήλ,
Θεόφιλος. Αφιέρωμα στον Θεόφιλο Χατζημιχαήλ
Εργασία Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Ο Ερωτόκριτος είναι έμμετρο μυθιστόρημα ή έπος, που συντέθηκε από τον Βιτσέντζο Κορνάρο (1553-1614) στην Κρήτη, πιθανότατα κατά την πρώτη δεκαετία του 17ου αιώνα.
Η Θεοτόκος αρχή και τέλος της σωτηρίας των ανθρώπων
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Αφιερώματα,
Βίντεο,
Θεομητορικά,
FaceBook
Δογματικές διαφορές Εκκλησίας και παπισμού σχετικά με το πρόσωπο της Θεοτόκου
Βρισκόμαστε εν όψει της περιόδου του ιερού Δεκαπενταυγούστου και της μεγάλης Θεομητορικής εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, του Πάσχα του καλοκαιριού. Με την ευκαιρία αυτή κρίνεται πνευματικώς ωφέλιμο να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στον τρόπο, που θα πρέπει να εορτάσουμε αυτή την μεγάλη εορτή οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις του εορτάζειν;
Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου κατά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή - Η δόξα, η μεσιτεία και το αιώνιο μεγαλείο της Παναγίας
Η θεολογική αφήγηση του Αγίου Μαξίμου για την ένδοξη
μετάσταση της Παναγίας, τον ρόλο της ως Μητέρας όλων
των πιστών και το μήνυμα ελπίδας στον σύγχρονο κόσμο.
Στον σημερινό κόσμο, που συχνά ταλανίζεται από αβεβαιότητα, φόβο και πνευματική αποστασία, η Κοίμηση της Παναγίας υπενθυμίζει ότι ο θάνατος δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή της αιώνιας ζωής. Η παρουσία της Θεοτόκου ως Μητέρας όλων, που ακούει, παρηγορεί και προστατεύει, παραμένει αναλλοίωτη. Η δική της πορεία δείχνει πως η αγάπη, η πίστη και η ελπίδα μπορούν να νικήσουν κάθε σκοτάδι και να οδηγήσουν τον άνθρωπο στο φως του Θεού.
Παναγία: Θεός ή Άνθρωπος;
✍️ Σοφία Ντρέκου
Η Παναγία, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, είναι η Μητέρα του Θεού (Θεοτόκος), και θεωρείται η υπέρτατη των Αγίων. Ως άνθρωπος, γεννήθηκε και έζησε όπως κάθε άνθρωπος, αλλά επιλέχθηκε από τον Θεό για να φέρει στον κόσμο τον Υιό του, τον Ιησού Χριστό. Επομένως, δεν είναι Θεός με την έννοια της Αγίας Τριάδας (Πατήρ, Υιός, Άγιο Πνεύμα), αλλά είναι ανθρώπινη ύπαρξη που τιμάται και δοξάζεται ως η Μητέρα του Θεανθρώπου.
Μεγαλόχαρη στην Αθήνα: ιστορικά γεγονότα και η σύνδεση της Παναγίας με την πόλη του Φωτός και του Πνεύματος
Mosaic of the Church of Panagia Kapnikarea
Οι τοιχογραφίες στην Παναγία Καπνικαρέα είναι
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.
Η παράδοση της Ρωμιοσύνης στην πρωτεύουσα:
Μεγαλόχαρη στην Αθήνα: ιστορικά γεγονότα
ως το πανελλήνιο προσκύνημα.
Εισαγωγή
Στην καρδιά της Αθήνας, της πόλης του Φωτός και του Πνεύματος, η παρουσία της Μεγαλόχαρης Παναγίας δεν είναι μόνο μνήμη πίστης αλλά και ζωντανή γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους: τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, γεννήτορα της φιλοσοφίας και των τεχνών, και τη χριστιανική παράδοση που αγκαλιάζει την ψυχή του λαού.
Πατερικά άνθη στην Κοίμηση της Θεοτόκου
η Κοίμηση της Θεοτόκου Πατερικές μαρτυρίες και
υμνογραφία του Δεκαπενταύγουστου για τη Μητέρα της Ζωής.
Μαρτυρίες των Πατέρων, για την Κοίμηση της Θεοτόκου
η εκκλησιαστική μνήμη για τον Δεκαπενταύγουστο.
Εμφανίσεις και θαύματα της Παναγίας ανά τους αιώνες (αφιέρωμα)
Η Παναγία προστάτισσα Πόλεων
Οι εμφανίσεις και οι θαυματουργικές επεμβάσεις της Παναγίας σε όλες τις ορθόδοξες χριστιανικές χώρες είναι κυριολεκτικά αναρίθμητες. Εικόνες που δακρύζουν, μυροβλύζουν ή αιμορραγούν, θεραπείες, εμφανίσεις σε αγίους, αλλά και σε αλλοθρήσκους, καθώς και σωτηρία ολόκληρων πόλεων από επιδημίες ή επιδρομές βαρβάρων.
Οι εμφανίσεις και οι θαυματουργικές επεμβάσεις της Παναγίας σε όλες τις ορθόδοξες χριστιανικές χώρες είναι κυριολεκτικά αναρίθμητες. Εικόνες που δακρύζουν, μυροβλύζουν ή αιμορραγούν, θεραπείες, εμφανίσεις σε αγίους, αλλά και σε αλλοθρήσκους, καθώς και σωτηρία ολόκληρων πόλεων από επιδημίες ή επιδρομές βαρβάρων.
Κοίμησις της Θεοτόκου - Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στις 15 Αυγούστου 1887
«Η Κοίμησις της Θεοτόκου» Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίς» 15 Αυγούστου 1887.
Μία των γλυκυτέρων και συμπαθεστέρων εορτών του χριστιανικού κόσμου είναι και η Κοίμησις της υπεραγίας Θεοτόκου, ην σήμερον εορτάζει η Εκκλησία. Ευθύς από των πρώτων μ.Χ. αιώνων, έξοχος υπήρξεν η τιμή και ευλάβεια, ην απένεμον οι χριστιανοί προς την Παρθένον Μαρίαν. Αλλ’ η σημερινή εορτή είναι η κατ’ εξοχήν μνήμη της Θεοτόκου, άτε την Κοίμησιν αυτής υπόθεσιν έχουσα.
Της Μεταμορφώσεως ο Χριστός μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει (βιωματική εμπειρία σε Κοιμητήριο των Αθηνών)
...και φέτος Ο Χριστός Μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει
. ✟ . Χρόνια πολλά και Μεταμορφωμένα εν Χριστώ . ✟ .
Βιωματική εμπειρία την ημέρα της Δεσποτικής Εορτής της Μεταμορφώσεως του Ιησού Χριστού, η οποία αποτελεί το κλειδί της ορθόδοξης θεολογίας για τη θέα του Θεού.
Η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού: Ιστορία και νόημα της αρχαίας λιτανείας του Αυγούστου με θεολογικό και υγειονομικό νόημα
Πομπή του σταυρού στο πολιορκημένο Λένινγκραντ - Νικολάι Λουκιάνοφ.
Крестный ход в блокадном Ленинграде / Художник Николай Лукианов
Η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού (1 Αυγούστου): Ιστορία και νόημα της λιτανείας του Αυγούστου στην Ορθόδοξη Παράδοση. Μια αρχαία λιτανεία με θεολογικό και υγειονομικό νόημα.
Η λιτανεία του Τιμίου Σταυρού στην Κωνσταντινούπολη,
ως ευλογημένη πορεία προστασίας από ασθένειες και
πνευματικής καθαρής προετοιμασίας πριν τον Δεκαπενταύγουστο.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)