Ψαλμός 147: Ομιλία, επεξήγηση, μετάφραση και Βίντεο - Μητρ. Γόρτυνος Ιερεμίας (Video)
Κατά τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη (ανάδοχος του Αγίου Παϊσίου του αγιορείτου) ο ΨΑΛΜΟΣ 147ος (Επαίνει, Ιερουσαλήμ, τον Κύριον) διαβάζεται για να ημερέψει ο Θεός τα άγρια ζώα του βουνού, για να μην κάνουν κακό στους ανθρώπους και ζημιές στα σπαρτά.
Η Ορθόδοξη νηπτική θεολογία της Εκκλησίας, ως μέθοδος θεραπείας
Βιβλιοπαρουσίαση Σοφία Ντρέκου
Μην νομίζουμε ότι, όταν μιλάμε για Νηπτική Θεολογία, ότι είναι σε άλλους χρόνους και καιρούς. ΟΧΙ αγαπητοί μου αναγνώστες της «Αέναης επΑνάστασης»... είναι σήμερα. Η αναλυτική θεώρηση του Μητροπολίτη Ιεροθέου Βλάχου, παρουσιάζει την Νηπτική Θεολογία της Ορθοδοξίας, (την αποφεύγει συνήθως η δύση) μέσα από την σύγχρονη θεραπευτική και με ΕΜΠΡΑΚΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ενός Σύγχρονου θεραπευμένου ανθρώπου.
Μην νομίζουμε ότι, όταν μιλάμε για Νηπτική Θεολογία, ότι είναι σε άλλους χρόνους και καιρούς. ΟΧΙ αγαπητοί μου αναγνώστες της «Αέναης επΑνάστασης»... είναι σήμερα. Η αναλυτική θεώρηση του Μητροπολίτη Ιεροθέου Βλάχου, παρουσιάζει την Νηπτική Θεολογία της Ορθοδοξίας, (την αποφεύγει συνήθως η δύση) μέσα από την σύγχρονη θεραπευτική και με ΕΜΠΡΑΚΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ενός Σύγχρονου θεραπευμένου ανθρώπου.
Το Πιόνι - Κωνσταντίνος Καβάφης - Ανάλυση: Ποιος θέλει να είναι ένα πιόνι; Cavafy (video)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Το πιόνι ίσως να φαίνεται αναλώσιμο, όμως για τον αδαή, τον μπερδεύει, κοιτάζει πως να το διώξει να ανοίξει δρόμο, στα άλογα, στους αξιωματικούς, στους πύργους, στην βασίλισσα. Του διαφεύγει όμως ότι το πιόνι, για να πάμε και στον κοινωνικό επίπεδο, όπως και στο σκακιστικό, είναι αυτό που του βγάζει την βασίλισσα.
Περισσότερα Θέματα:
Αφιερώματα,
Βίντεο,
Διάλογοι,
Εργασίες,
Κ.Π. Καβάφης,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Ν. Λυγερός,
Πολιτική,
Φιλοσοφία,
FaceBook
Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός (Θεολογικό σχόλιο)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Αναδημοσιεύω αγαπητοί αναγνώστες, τα σημαντικά ΣΧΟΛΙΑ (από εδώ) του αδελφού μας «ΝΕΚΡΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ» από την ανάρτηση μας «Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός!» διότι πιστεύουμε ότι αξίζουν ιδιαιτέρας προσοχή και ειδική ανάρτηση, ώστε να διαβαστούν απ' όλους μας, προς πνευματικό όφελος και θεολογική επισήμανση. Τον ευχαριστούμε πολύ για τις παρεμβάσεις του στο ιστολόγιό μας.
Αντιδυτικοί Πατέρες, ευεργέτες της Ευρώπης - π. Γεώργιος Μεταλληνός
ἐπιτελοῦμεν τῶν ἐν Ἁγίοις Πατέρων ἡμῶν
καὶ προμάχων τῆς Ὀρθοδοξίας· Φωτίου τοῦ Μεγάλου,
Γρηγορίου τοῦ Παλαμά, καὶ Μάρκου τοῦ Εὐγενικοῦ.
Η ετοιμαζομένη «Μεγάλη Σύνοδος», οι τρεις Άγιοι,
οι οποίοι έσωσαν την πιστότητα της Εκκλησιαστικής Παραδόσεως,
η Ουνιτίζουσα Δύσις και η μη αδρανοποίησης της Πατερικής Παραδόσεως.
Ψυχανάλυση και Ψυχοθεραπεία - π. Κων. Στρατηγόπουλος (Videos)
★ και μετά την σημαντική δημοσίευσή μας
Η κοσμική ψυχοθεραπεία είναι συμβατή με τις
Ο Φώτης Κόντογλου για την αθεΐα το καύχημα της εποχής μας
Φώτης Κόντογλου: Δεν μιλώ για τον άνθρωπο
που έχει πόθο να πιστέψει, μα δεν μπορεί...
Ω, άπιστοι, δεν είσθε δύσπιστοι.
Είσθε οι πλέον εύπιστοι!
Είσθε οι πλέον εύπιστοι!
Δέχεσθε τα πιο απίθανα,
τα πιο παράλογα,
τα πιο αντιφατικά,
τα πιο παράλογα,
τα πιο αντιφατικά,
π. Γεώργιος Μεταλληνός: Επιστήμη και ηθική σε περιόδους κρίσης. Πίστη και Επιστήμη στην Ορθόδοξη Γνωσιολογία και Μεθοδολογία
π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότιμος
Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου
Αναμφίβολα και δικαίως κατέχει τον τίτλο ενός εκ των συγχρόνων σπουδαιοτέρων θεολόγων. Ο Αιδεσ. π. Γεώργιος Μεταλληνός, Ομότ. Καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών είναι αποδεκτός και σεβαστός από τον επιστημονικό κόσμο παγκοσμίως για την σοφία, την κατάρτισή του και το περισπούδαστο έργο του.
Η Ακαδημία του Πλάτωνα και οι εξαιρετικοί σπουδαστές της 2.400 χρόνια από την ίδρυση της [Video / αφιέρωμα]
fresco: "The School of Athens" by Raffaello Sanzio da Urbino
Wikimedia: Η Ακαδημία του Πλάτωνα (Σχολή των Αθηνών)
νωπογραφία στην «Αίθουσα της Υπογραφής» (Βατικανό)
όπως την ζωγράφισε το 1510 έως 1511
ο ζωγράφος Ραφαήλ Σάντσιο (1483 - 1520)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
13 Μαΐου ΗΜΕΡΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΠΛΑΤΩΝΟΣ.
Το 1908, την 13η Μαΐου, μετονομάστηκε η περιοχή
σε Ακαδημία Πλάτωνος. Είναι τόπος ιστορικής μνήμης
και παγκόσμιας πολιτισμικής κληρονομιάς. Ένας τόπος όπου:
Περισσότερα Θέματα:
Βίντεο,
Δανέζης Μ.,
Εκπαίδευση,
Ελληνισμός,
Επιστήμη,
Ιστορία,
Πολιτισμός,
τρεις ιεράρχες,
Φιλοσοφία,
FaceBook
Ο Γέροντας Σωφρόνιος μιλά για τον άγιο Σιλουανό τον Αθωνίτη (24 Σεπτεμβρίου)
Ο Άγιος Σιλουανός ο Αγιορείτης
Ο ΟΣΙΟΣ Σιλουανός ο Αθωνίτης είναι μία από τις μεγαλύτερες σύγχρονες φυσιογνωμίες του αγιορείτικου και γενικότερα του ορθοδόξου μοναχισμού. Γεννήθηκε το 1866 στη Ρωσία από γονείς ευσεβείς.
π. Κων. Στρατηγόπουλος: Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός
Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και
εμπειρία του Ακτίστου Φωτός
Δρ. Θεολογίας και Οικονομικών
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
- Δείτε και την σημαντική ανάρτηση: Σχόλια περί «Η Αγία Τριάδα ως φανέρωση και εμπειρία του Ακτίστου Φωτός!» με τις επισημάνσεις στην ομιλία.
Η κακοδαιμονία των Ελλήνων: Μια σπάνια συνέντευξη του Οδυσσέα Ελύτη
Η κακοδαιμονία των Ελλήνων: «Ο Ελληνισμός
επέτυχε ως Γένος αλλ' απέτυχε ως Κράτος»
επέτυχε ως Γένος αλλ' απέτυχε ως Κράτος»
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Ενότητες:
Κοχύλι εγώ, βότσαλο εσύ στης θάλασσας τα κύματα
Η φίλη και συνονόματη Σοφία Σκουλίκα-Βέλλου
μάς έδωσε δύο ποιήματά της για την θάλασσα,
τώρα που αργά-αργά την αποχαιρετούμε
με το ανάλαφρο και βροχερό φθινόπωρο
που μας επισκέπτεται. Την ευχαριστούμε πολύ.
Η ζωή εν Τάφω! Νεκροταφείο με ζωντανούς, στη Μανίλα οι άνθρωποι ζουν ανάμεσα στους τάφους! (φώτο, βίντεο)
Χρόνια πριν, το 1962 έγραψε η Διδώ Σωτηρίου στα «Ματωμένα Χώματα»: «Πήγαμε στο νεκροταφείο. Ούτε σπιθαμή να σταθείς. Είχανε προλάβει άλλοι, πριν από μας, και πήρανε την πρωτοκαθεδρία. Βγάλανε απ’ τους τάφους λιωμένους κι άλιωτους νεκρούς και βάλαν οι ζωντανοί τα στρωσίδια τους και τα παιδιά τους. Γυναίκες γεννούσανε πρόωρα. Είχε διαδοθεί στους γύρω μαχαλάδες: ''Όποια είναι για γέννα, στο νεκροταφείο. Παραστέκουνε και γιατροί!''. Γερόντισσες βράζανε νερά για τις λεχώνες με προσάναμμα κόκαλα πεθαμένων!»
Η ανατριχιαστική πόλη/νεκροταφείο της Μανίλα:
Άνθρωποι ζουν ανάμεσα στους τάφους
Η ζωή εν Τάφω! Νεκροταφείο με ζωντανούς
Η ζωή εν Τάφω! Νεκροταφείο με ζωντανούς
Αφιέρωμα στον λαϊκό ζωγράφο Θεόφιλο Χατζημιχαήλ
Ο Θεόφιλος με πολλούς εκπροσώπους της λεγόμενης γενιάς του ’30 απέκτησε έναν αληθινό στρατό αφοσιωμένων υπερασπιστών της τέχνης του. Κι ο στρατός αυτός συνεχώς διευρύνεται έως τις μέρες μας.
Περισσότερα Θέματα:
Αφιερώματα,
Εικόνες,
Εργασίες,
Θεόφιλος,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Πολιτισμός,
Πρόσωπα,
Σ.Ντρέκου,
Σεφέρης,
Τέχνες,
FaceBook
Ο Χριστιανισμός είναι συντηρητικός ή επαναστατικός;
Σ. Ντρέκου: Ο Χριστιανισμός,
η ιδεολογικοποιημένη πίστη,
είναι συντηρητική.
Ο λόγος του Χριστού είναι «μανιφέστο»
Με την Ελλάδα Καραβοκύρη, όλη η ιστορία της Ελλάδας σε 10 Λεπτά (Videos)
Καλλίτερο μουσικό πάντρεμα δεν θα μπορούσε να γίνει. Λόγος, μούσα και τραγουδοποιός. Μια σπουδαία συνάντηση. Ένα άγγιγμα που «ανασταίνει», που γλυκοχαράζει το Είναι ...και που οδηγεί στην πραγματική απόλαυση. Η χαρισματική ερμηνεύτρια Φλέρυ Νταντωνάκη, η μούσα του Μάνου Χατζιδάκι που έφυγε από τη ζωή 18 Ιουλίου 1998, υπήρξε μία από τις σπουδαιότερες φωνές, σαγηνευτική και αέρινη.
Ο Χριστιανός μπροστά στο θάνατο
Φώτο: Η φωτογραφία είναι από ατύχημα στην Ουάσιγκτον (ΗΠΑ) και ελήφθη είκοσι χρόνια μετά το πρώτο αυτοκινητιστικό τροχαίο, και μάλιστα θανατηφόρο, που αναφέρεται στην Ελλάδα, την Κυριακή 4 Μαρτίου 1907.Την επομένη οι εφημερίδες έγραψαν: «Επτά αυτοκίνητα κυκλοφορούν και θρηνούμε θύματα. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν γίνονταν εβδομήντα»!
Η φιλαργυρία σε μικρές διδακτικές ιστορίες
Καππαδοκία: Λαξευμένες στις σπηλιές της ιστορίας και Αέρηδες που κόβουν την ανάσα (αφιέρωμα videos)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Αέρηδες που κόβουν την ανάσα δημιουργούν εξωπραγματικούς, γεωλογικούς σχηματισμούς και κρύβουν στο εσωτερικό τους πολύτιμες εικόνες και θρησκευτικούς θησαυρούς.
Ο Φώτης Κόντογλου για τον Σταυρό το ζωηφόρον φυτόν και την ιστορία του
«Δεῦτε ἅπαντα τὰ ἔθνη, τὸ εὐλογημένον ξύλον
προσκυνήσωμεν, δι᾿ οὗ γέγονεν ἡ αἰώνιος δικαιοσύνη.»
(δοξαστικό του εσπερινού της εορτής του Σταυρού).
Ο Σταυρός πριν τη μεγάλη σταυρική θυσία του Χριστού ήταν έχθιστο φονικό όργανο εκτέλεσης κακούργων. Όποιος πέθαινε δια της σταυρώσεως χαρακτηρίζονταν «επικατάρατος» (Γαλ.3:1).
Παραβολή Σπορέως και λύση στην κατανόηση και μετάφραση Λειτουργικών Κειμένων - π. Κων. Στρατηγόπουλος
Η Παραβολή του Σπορέως...
Η τόσο γνωστή και η τόσο άγνωστη...
Τόσο μυστήριο και τόσο φανερούμενο...
Όλα εξαρτώνται από μας.
Πρώην προτεστάντης γράφει για την μεταστροφή του στην Ορθοδοξία
Ευχαριστώ τον φίλο και αδελφό Μαρίνο, για την δημοσίευση της μεταστροφής του στην «Αέναη επΑνάσταση». Ο Χριστός, η Κυρία Θεοτόκος και οι Άγιοι Πατέρες Μαρίνο μου, να φωτίζουν αενάως τον αγωνιστικό σου δρόμο.
Σοφία Ντρέκου
«Ποτέ μην καταφρονήσεις πηγούλα
από την οποία έχεις πιει νερό»
(Παραίνεση του πνευματικού μου πατέρα)
Κατ’ αρχάς θα ήθελα να ξεκαθαρίσω ότι είμαι ευγνώμων στο Θεό για την από νηπιακή ηλικία πορεία μου μέσα στην διαμαρτυρόμενη ευαγγελική εκκλησία καθώς πήρα πολλά μαθήματα και ευλογίες και είδα πολλές φορές το χέρι του Θεού στη ζωή μου.
Να πουληθεί η Ακρόπολη; Μα, πόσο κοστίζει επιτέλους ο Παρθενώνας;
Ο αββάς Ισαάκ ο Σύρος για την Ευγένεια
*Φωτογραφία από τον Ιούνιο του 2011 στο Σύνταγμα.
Αν δεν μπορείς να είσαι χριστιανός, να 'σαι τουλάχιστον ευγενής.
Σοφία Ντρέκου
Αγίου Ισαάκ του Σύρου
- Μεγάλο κεφάλαιο η ευγένεια για τον πιστό άνθρωπο.
Νοσταλγώντας την ευγένεια με αξιοπρέπεια στην Νοσταλγία της ευγένειας
Σκηνή από την ταινία του 1931 ''Τα Φώτα της Πόλης
(City Lights)'', του Τσάρλι Τσάπλιν (Charlie Chaplin)
Νοσταλγία της ευγένειας
της Σοφίας Ντρέκου
Η ευγένεια συνιστά συχνότατα
τον πιο επιδέξιο οπορτουνισμό:
Το Γενέσιο ή Γενέθλιο της Θεοτόκου ήτοι, η Γέννηση της Παναγίας (Αφιέρωμα)
Το Γενέθλιον της Υπεραγίας Δεσποίνης ημών Θεοτόκου
εορτάζει τη Γέννηση της Θεοτόκου στις 8 Σεπτεμβρίου.
της Σοφίας Ντρέκου
Η άνω Τοιχογραφία με την Γέννηση της Θεοτόκου βρίσκεται στο μεγαλύτερο βυζαντινό μοναστήρι της Αττικής, την Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου, γνωστή ως Μονή Δαφνίου, στις παρυφές του άλσους Χαϊδαρίου, επί της Λεωφόρου Αθηνών. Το κατατάσσουν στα σημαντικότερα μνημεία της βυζαντινής εποχής και το χαρακτηρίζουν ως μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Τοποθετείται χρονικά στα τέλη του 11ου αιώνα, πιθανώς γύρω στο 1080. Είναι μνημείο προστατευόμενο από την UNESCO.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)