Άγνοια και Πλάνη: Αίτια, Συνέπειες, Θεραπεία. Διδασκαλία από την Φιλοκαλία - Άγιος Μάρκος ο Ασκητής ο Αθηναίος


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Η άγνοια είναι η αρχηγικοτάτη των παθών. Στην πνευματική ζωή η άγνοια είναι μία γενικότερη πνευματική κατάσταση και αποτελεί έκφραση του χοϊκού φρονήματος του ανθρώπου, των γήινων σκέψεων, των γήινων επιθυμιών του και επιδιώξεων του. Επομένως η άγνοια είναι μία βαρεία ασθένεια της ανθρώπινης ψυχής και ειδικά του νου. Ακαθαρσία νοός χαρακτηρίζεται από τους Πατέρες.

Η οντολογική χαρισματική υιοθεσία ως πραγματική γέννηση

χαρισματική.Υιοθεσία«S.Drekou»Aenai-EpAnastasi

Η χαρισματική Υιοθεσία

Δημητρίου Ι. Τσελεγγίδη
Καθηγητή Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ.

Ακολουθεί απόσπασμα: «Η χαρισματική υιοθεσία έχει οντολογικό περιεχόμενο και γι'αυτό διαφέρει ουσιωδώς από την υιοθεσία που γίνεται μεταξύ των ανθρώπων. Οι υιοθετούμενοι από τους ανθρώπους κοινωνούν μόνο στο όνομα αυτών που τους υιοθετούν. Δεν συνδέονται μ'αυτούς με καμιά πραγματική γέννηση.

Ο Ορθόδοξος Άγιος Βαλεντίνος: ο Βίος και το Μαρτύριο του αγίου Βαλεντίνου στις 14 Φεβρουαρίου του 268 μ.Χ. (Αφιέρωμα)

Orthodox-Saint Valentine agios-Valentinos

Του αγίου Βαλεντίνου...
Πρόταση Αγιοκατάταξης

Εργασία, Έρευνα Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)


Εισαγωγή 

Μια μελέτη αγαπητοί αναγνώστες με ορθόδοξη θεολογική αναφορά και γνώση, ώστε να γνωρίζουμε τους Αγίους μας ως μίμηση της καθημερινής επΑναστατικής μας προτροπής. Η εορτή τού Αγίου Βαλεντίνου φανερώνει την βαθύτερη ανάγκη, του ανθρώπου, για μεταφυσική νοηματοδότηση των σοβαρών υπαρξιακών του σχέσεων. Όσον αφορά την εμπορευματοποίηση της εορτής, δεν είναι το μόνο περιστατικό εμπορευματοποίησης σοβαρών καταστάσεων. (Βλ. ΕΔΩ)

Ερώτηση στον Αββά Ισαάκ τον Σύρο: Τι είναι η ανθρωπινή απάθεια;


Ερώτηση στον Αββά Ισαάκ τον Σύρο: Τι είναι η ανθρωπινή απάθεια;

Ο Κόντογλου και η Ευρώπη με Ξενομανίας το ανάγνωσμα και πολυμέριμνη ζωή, χωρίς καμμία εσωτερική ευτυχία

εικόνα από την ταινία Πέρα Από τη Λίμνη (2006) σε Σκηνοθεσία Στράτος Στασινός
εικόνα από την ταινία Πέρα Από τη Λίμνη
(2006) σε Σκηνοθεσία Στράτος Στασινός

Επιμέλεια της Σοφίας Ντρέκου

Αυτές τις εικόνες που εμείς δεν είδαμε ή δεν προλάβαμε εικόνες που χάθηκαν στης δύσης το βασίλεμα του ήλιου, που εμείς οι Έλληνες, το κάναμε ανατολή. Ο εθνικός μας δυισμός που ξεκινά από τους Ιερούς Ησυχαστές και τον Άγιο Γρηγόριο Παλαμά το 14ο αι. και φτάνει στο δόγμα «ανήκομεν εις την Δύσιν...» και τη σημερινή Δυτική σκλαβιά της χώρας!

Η πορεία και ιστορία του Μοναχισμού κατά τον Μέγα Βασίλειο - π. Γεώργιος Φλορόφσκι


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ο Άγιος Βασίλειος πήρε το μοναχισμό που υπήρχε στα χρόνια του, τον αναχωρητικό μοναχισμό και τον αυστηρό κοινοβιακό μοναχισμό του Παχωμίου, και άλλαξε τη δομή του. Αντί μιας «δοκιμασίας» που ήταν κατ’ ουσίαν μοναχική, αυτός έφερε τη «δοκιμασία» κάτω από την άμεση εξάρτηση των κοινωνικών υποχρεώσεων της Εκκλησίας.

Απροϋπόθετον ή εμπροϋπόθετον της Σαρκώσεως; (Ο Λόγος του Θεού θα εσαρκούτο, αν δεν αμάρτανε ο Αδάμ;)

Απροϋπόθετον ή εμπροϋπόθετον της Σαρκώσεως; (Ο Λόγος του Θεού θα εσαρκούτο, αν δεν αμάρτανε ο Αδάμ;)

Ψαλμός 50 Ελέησόν με ο Θεός κατά το μέγα έλεός σου με Θεολογική ανάλυση και απόδοση στον πεντηκοστό (ν') ψαλμό του Δαυίδ (Αφιέρωμα)


50ος Ψαλμός: Ελέησόν με ο Θεός κατά το μέγα Έλεός σου

Με τον Σταυρό ✞ στο χέρι, Ουκρανοί ορθόδοξοι Ιερείς διαμαρτύρονται σε διαδηλώσεις με φωτο και βίντεο


της Σοφίας Ντρέκου

Η φωτογραφία αποθανατίστηκε στις 22 Ιανουαρίου 2014 στο Κίεβο (Ουκρανία), κατά την διάρκεια βίαιων διαδηλώσεων. Ένα ορθόδοξος ιερέας με τον σταυρό στο χέρι στέκεται μεταξύ διαδηλωτών και των δυνάμεων καταστολής σε μια προσπάθεια να θυμίσει σε όλους ότι είναι αδέλφια.

Η ευχαριστιακή ενότητα της Εκκλησίας κατά τον Ιγνάτιο τον θεοφόρο Αντιοχείας

St Ignatius Of Antioch by hand of Julia Bridget Hayes in 2018
St Ignatius Of Antioch by hand of 
Julia Bridget Hayes in 2018 (εδώ)

Ο Ιγνάτιος Αντιοχείας, γνωστός και ως Ιγνάτιος ο Θεοφόρος,
(περ. 50 - μεταξύ 98-117) είναι ο δεύτερος επίσκοπος 
Αντιοχείας, διάδοχος του Ευοδίου εορτάζει στις 20 Δεκεμβρίου 
και η ανακομιδή των λειψάνων στις 29 Ιανουαρίου.

Ο Rory Gallagher στην Αθήνα το 1981 - Video αφιέρωμα με τον Ρόρυ Γκάλαχερ

Rory Gallagher

Ο τρόπος με τον οποίο έπαιζε την κιθάρα του, 
ήταν σαν να δίνει ένα κομμάτι από την ψυχή του!


Ο Ρόρυ Γκάλαχερ (Rory Gallagher, 2 Μαρτίου 1948 Μπάλισανον, Ιρλανδία - 14 Ιουνίου 1995 Λονδίνο) ήταν Ιρλανδός συνθέτης, κιθαρίστας και τραγουδιστής της μπλουζ και ροκ μουσικής. Θεωρείται ένας απ' τους σπουδαιότερους κιθαρίστες του ηλεκτρικού μπλουζ.

Περιεχόμενα

Ο Άγιος Κυπριανός Καρθαγένης και το ζήτημα των Πεπτωκότων (Lapsi)

Thascius Caecilius Cyprianus, Καρθαγένη 200/210-258

Thascius Caecilius Cyprianus, 
Καρθαγένη 200 / 210-258

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Η μνήμη του Αγίου Κυπριανού τιμάται
από την Ορθόδοξη Εκκλησία 2 Οκτωβρίου
και από την Ρωμαιοκαθολική 16 Σεπτεμβρίου.

Ευχαριστούμε τον θεολόγο κ. Νίκο Ζαΐμη για την πρώτη
παρουσίαση στις 24/1/2014 στην Αέναη επΑνάσταση

Ο Άγιος Κυπριανός Καρθαγένης και 
το ζήτημα των Πεπτωκότων (Lapsi)*

Η θεωρία του σπερματικού λόγου στη θεολογία του Ιουστίνου

St. Justin the Philosopher Martyr Ιουστίνος
Τοιχογραφία από Ιερά Μονή Μεγάλου Μετεώρου, (από εδώ)

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ένα δυνατό κείμενο αγαπητοί μου αναγνώστες, με ξεκάθαρη και ορθόδοξη δέουσα γλώσσα και γραφή. Ευχαριστούμε πολύ τον θεολόγο κ. Αντώνη Νάσιο, (ΜΑ. Θεολογίας), για την πρώτη δημοσίευση του κειμένου -Σοφία Ντρέκου 21 Ιανουαρίου 2014 στις 9:34 μ.μ.- «Η θεωρία του σπερματικού λόγου στη θεολογία του Ιουστίνου», στην Αέναη επΑνάσταση.

Ταύτην [δλδ. Χριστιανική πίστη] μόνην εὕρισκον 
φιλοσοφίαν ἀσφαλῆ τε καὶ σύμφορον.

Ο χριστιανισμός είναι η μόνη αληθινή 
και συμφέρουσα φιλοσοφία. 
[Διάλογος προς Τρύφωνα, VIII:1]

Η θεωρία του σπερματικού λόγου στη θεολογία του Ιουστίνου

Ο Διάβολος στο μυαλό και η πάλη με τους λογισμούς - Γέρων Νίκων (video)

Ο Διάβολος στο μυαλό - π. Νίκων Νεοσκητιώτης

Ο γέρων Νίκων μιλάει για το μυαλό, τις σκέψεις,
τους λογισμούς, τις επιθέσεις που δέχεται ο νους
από τον διάβολο και τους τρόπους αντιμετώπισής του.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Πριν διαβάσουμε και ακούσουμε το βίντεο αγαπητοί αναγνώστες ας δούμε ένα σύντομο βιογραφικό του Γέροντος Νίκωνα από το Άγιον Όρος.

Ανδρέας Εμπειρίκος, Ο Δρόμος θαμπός την αυγή, χωρίς σκιές (ανάλυση)

Ανδρέα Εμπειρίκου

της Σοφίας Ντρέκου

«Ο Δρόμος» του Ανδρέα Εμπειρίκου
«Θαμπός ο δρόμος την αυγή, χωρίς σκιές· λαμπρός σαν ήχος κίτρινος πνευστών το μεσημέρι με τον ήλιο. Tα αντικείμενα, τα κτίσματα στιλπνά και η πλάσις όλη με πανηγύρι μοιάζει, χαρούμενη μέσα στο φως, σαν πετεινός που σ' έναν φράχτη αλαλάζει. 

Ο π. Νικόλαος Χατζηνικολάου για τα Θεοφάνεια και την προσέγγιση στο πνεύμα των εορτών (Videos)


Θα διαβάσουμε αποσπάσματα από την συνέντευξη του π. Νικολάου και θα δούμε ολόκληρη την συνέντευξή του σε βίντεο, να μάς μιλά για την διαφορετική προσέγγιση στο πνεύμα των εορτών, το νόημα των Θεοφανίων, την προσφορά της εκκλησίας, την πίστη και την ελευθερία, μέσα από τις σκέψεις και τον λόγο του Μητροπολίτη Μεσογαίας.

Θεολογική ερμηνεία της εικόνας της Βαπτίσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού (Τα Θεοφάνεια)


Μάθημα 5ο: Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του πρωτοπρεσβύτερου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, Δρ. Θεολογίας και Οικονομικών, στα πλαίσια των μαθημάτων Αγιογραφίας των Αγίων Εικόνων της Ορθοδοξίας μας, που έγινε την Παρασκευή, 02-12-2005. (floga.gr)

Ανάλυση της θεολογίας της εικόνας της 
Βαπτίσεως του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Ένας Μποέμ Κοσμοκαλόγερος ο Παπαδιαμάντης - Εγώ ασχολούμαι με το Ωραίον


Ένας μποέμ κοσμοκαλόγερος.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Στην εποχή του, όταν ρωτήθηκε για τη σύγκρουση στο γλωσσικό ανάμεσα στους δημοτικιστές και καθαρευουσιάνους, ο Παπαδιαμάντης απάντησε: «Εγώ ασχολούμαι με το Ωραίον!». Δηλαδή, με το Κάλλος, την Ομορφιά, την ομορφιά της Φύσης, την ομορφιά της Γλώσσας, την ομορφιά των Ανθρώπων, την ομορφιά του Θεού.

Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης γράφει για το Νέο Έτος 1896 στο κείμενο του «Οιωνός»

Κείμενο του 1896 για το Νέο Έτος του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη «Οιωνός»

της Σοφίας Ντρέκου

Ένα κείμενο του 1896 του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη για το Νέο Έτος, χαρακτηριστικό δείγμα αστείρευτου εκπαιδευτικού χιούμορ του Παπαδιαμάντη! Όταν γράφηκε το άρθρο αυτό, η πολιτική και οικονομική κατάσταση της χώρας ήταν πολύ κακή. Είχε προηγηθεί το 1893, όταν ο Χαρίλαος Τρικούπης ομολόγησε δημοσίως: «Δυστυχώς επτωχεύσαμεν».