28 Οκτωβρίου 1940: Γιατί γιορτάζουμε την είσοδο στον πόλεμο και όχι την Απελευθέρωση - Ο πραγματικός λόγος πίσω από την Επέτειο του «Όχι»

Σύνθεση ιστορικών φωτογραφιών: Έλληνες στρατιώτες αναχωρούν για το μέτωπο του 1940 και πλήθος πολιτών στην Αθήνα πανηγυρίζει την Απελευθέρωση το 1944.
Αριστερά, Έλληνες στρατιώτες αναχωρούν για το μέτωπο του 1940.
Δεξιά, ο λαός της Αθήνας πανηγυρίζει την Απελευθέρωση από
τα γερμανικά στρατεύματα στις 12 Οκτωβρίου 1944.

Με ιστορικά στοιχεία και ντοκουμέντα: από το ΕΑΜ και την πρώτη 28η Οκτωβρίου του 1941 ως τη θεσμοθέτηση της εθνικής επετείου και την πολιτική αποσιώπηση της Αντίστασης. Από τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο στο έπος της Εθνικής Αντίστασης και τη Μάχη της Κρήτης... γιατί η 28η Οκτωβρίου πρέπει να θυμίζει όχι μόνο τη στρατιωτική ανδρεία αλλά και τον λαϊκό αγώνα για Ελευθερία και Δημοκρατία.

Διονύσης Σαββόπουλος - Ο φιλόσοφος του ελληνικού τραγουδιού και η πολιτισμική του παρακαταθήκη | Αέναη επΑνάσταση

Πορτρέτο του Διονύση Σαββόπουλου με σύννεφα και νότες που ανυψώνονται∙ εικαστική απεικόνιση της πνευματικής του αποχώρησης και της ένωσής του με το φως.
🎶 Ο Διονύσης Σαββόπουλος, μέσα από το φως και τη μουσική∙ 
μια ποιητική απεικόνιση της ψυχής που ταξιδεύει 
προς τον ουρανό, εκεί όπου κάθε μελωδία γίνεται προσευχή.

𝄞 Είχα-είχα μια αγάπη, αχ Διονυσούλη μου
Που 'μοιαζε συννεφάκι, συννεφούλη μου
Σαν συννεφάκι φεύγει, φεύγει εκεί ψηλά…
ναι φεύγει... και δεν ξαναγυρνά... 𝄞

Έφυγε ο Διονύσης Σαββόπουλος, μα άφησε πίσω του φως, λέξεις και ρυθμούς που θα μας συνοδεύουν και μαζί τον απόηχο της φωνής του θα εξακολουθεί να διατρέχει τον ελληνικό χρόνο. Ο Διονύσης Σαββόπουλος, από τους σημαντικότερους Έλληνες δημιουργούς, συνέδεσε τη μουσική με τη σκέψη και τη φιλοσοφία της ελληνικής ταυτότητας. Η φωνή του σημάδεψε το ελληνικό τραγούδι και έγινε καθρέφτης μιας ολόκληρης εποχής.

Ο Άγιος Λουκάς, Πατέρας της Δημοσιογραφίας - Ο πρώτος ρεπόρτερ της αλήθειας | Αέναη επΑνάσταση

Πίνακας ζωγραφικής σε ύφος Van Gogh που απεικονίζει τον Άγιο Λουκά τον Ευαγγελιστή να γράφει με πένα σε πάπυρο τη φράση «Λουκάς Δημοσιογράφος», μέσα σε θερμό κεχριμπαρένιο φως – συμβολισμός της ένωσης τέχνης, αλήθειας και πίστης.
Λουκάς ο Ευαγγελιστής, ωε «Λουκάς Δημοσιογράφος». Το θεϊκό φως 
γίνεται χρώμα και ο λόγος αποκτά μορφή∙ η γραφή μεταμορφώνεται σε 
πράξη πίστης, εκεί όπου η αλήθεια και η τέχνη συναντιούνται στο ίδιο χέρι.

Το κείμενο «Ο Άγιος Λουκάς, Πατέρας της Δημοσιογραφίας» έχει εμπνευσμένη παιδαγωγική δύναμη. Συνδυάζει τη διδακτική απλότητα με θεολογικό και πολιτισμικό νόημα.

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ανθρώπινα Δικαιώματα, Δημοκρατία & Κράτος Δικαίου - Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος για τα ηθικά όρια του μέλλοντος

Ο Μητροπολίτης Νικόλαος μπροστά από φουτουριστικό σκηνικό με ανθρωπόμορφο ρομπότ και ψηφιακές οθόνες.
Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος σε συμβολική
αντιπαράθεση με την Τεχνητή Νοημοσύνη: πίστη και τεχνολογία
σε δημιουργικό διάλογο. by Sophia Drekou (Αέναη επΑνάσταση)

Τεχνητή Νοημοσύνη: Ανθρώπινα Δικαιώματα, Δημοκρατία & Κράτος Δικαίου
Μεσογαίας Νικόλαος: Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν έχει ψυχή –
Θεολογική προσέγγιση στην εποχή της Α.Ι. - Πνευματική Αντίσταση


✍️ Σχολιασμοί: Σοφία Ντρέκου

Μια υψηλής στάθμης ομιλία του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικολάου που τολμά να συνομιλήσει με τη σύγχρονη τεχνολογία, προειδοποιώντας πως η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να υποκαταστήσει λειτουργίες, αλλά ποτέ το πρόσωπο, τη σχέση, την αγάπη και την ελευθερία του ανθρώπου. Πολύ σημαντικό κείμενο, δομημένο σαν ομιλία/δοκίμιο, με βαθύ θεολογικό, φιλοσοφικό και βιοηθικό στοχασμό. Θέτεις θέμα ουσίας, που αγγίζει το υπαρξιακό βάθος του Ανθρώπου μπροστά στην Τεχνητή Νοημοσύνη.

Είναι ιδιαίτερα σημαντική και για θεολογικούς λόγους, και για λόγους επικαιρότητας.

Νυχτερινός Στοχασμός στο Παρίσι 🌙 γιατί το φως δεν χρειάζεται εξήγηση ☆¨΄`'*°☆☆

Impressionist painting of Paris on a rainy day by artist David Davies (1960), depicting the reflective beauty and quiet poetry of the city.
Ο Πύργος του Άιφελ τη νύχτα, έργο του David Davies. Οι πινελιές του
αποτυπώνουν την ψυχή μιας πόλης που λάμπει μέσα από τις σιωπές της.

Ένα λυρικό δοκίμιο για τη σιωπή, τη μνήμη
και τη δύναμη της ομορφιάς που επιμένει.

Μια λυρική περιπλάνηση στη σιωπή, στο φως και στη νοσταλγία που επιμένει να ελπίζει. Το Παρίσι δεν είναι απλώς πόλη∙ είναι ψυχή που φωτίζεται από μέσα. Παρίσι... η πόλη του φωτός μέσα από τη σιωπή και τη νοσταλγία της νύχτας.

Το Παρίσι της νύχτας και η μυστική του ψυχή

Η Παραβολή του Σπορέως - Ψυχαναλυτική, Κοσμολογική και Θεολογική Ανάλυση του Ευαγγελικού Λόγου | Αέναη επΑνάσταση

Ο Σπορέας του Βίνσεντ Βαν Γκογκ – ο αγρότης που σπέρνει στο χρυσό φως του δειλινού, σύμβολο της θείας σποράς και της ανθρώπινης δημιουργίας.
🎨 Ο Σπορέας του Βίνσεντ Βαν Γκογκ (1888), λουσμένος στο φως του ήλιου που δύει, 
συμβολίζει τον Θεό που σπέρνει τον Λόγο Του μέσα στην ύλη, αλλά και τον άνθρωπο 
που συνεχίζει τη θεία δημιουργία μέσα από την πράξη, την αγάπη και την ελπίδα.

Η σπορά του Λόγου στην ψυχή και στο Σύμπαν∙ μια παραβολή για τη συνείδηση, τη Δημιουργία και το Φως. Ο Σπορέας του Χριστού και ο άνθρωπος ως γη του Θεού∙ κάθε ψυχή ένας μικρός κόσμος που περιμένει να ανθίσει. 

Η Παραβολή του Σπορέως είναι από τα πιο πυκνά και πολυεπίπεδα κείμενα του Ευαγγελίου∙ μοιάζει να μιλά για τη γεωργία της ψυχής, αλλά στην πραγματικότητα αναφέρεται στη κοσμική πράξη της Δημιουργίας και στην εσωτερική εξέλιξη της συνείδησης. Θεολογική, ψυχαναλυτική και κοσμολογική ερμηνεία της Παραβολής του Σπορέως μέσα από το μυστήριο της γονιμότητας της ψυχής.

Όταν ο Τσε επέστρεψε για πάντα στη Σάντα Κλάρα - Το μυστικό της Βολιβίας και η αποκάλυψη | Αέναη επΑνάσταση

Statue of Ernesto Che Guevara with child in Santa Clara, Cuba, combined with his iconic portrait – a symbol of revolutionary legacy and eternal memory.
Ο Τσε στη Σάντα Κλάρα – το μπρούτζινο άγαλμα του επαναστάτη με το παιδί
και η θρυλική του μορφή, ενωμένες σε ένα βλέμμα που διασχίζει την Ιστορία.

𓆩♱𓆪 9 Οκτωβρίου 1967 Μνήμη Ερνέστο Τσε Γκεβάρα
Στις 8 Οκτωβρίου συνελήφθη ύστερα από προδοσία.
Στις 9 Οκτωβρίου εκτελέστηκε εν ψυχρώ στη Βολιβία.

Μα ο Τσε δεν πέθανε ποτέ∙ έγινε σύμβολο ελευθερίας, αξιοπρέπειας και αγώνα ενάντια σε κάθε μορφή καταπίεσης.

Hasta la victoria siempre.

✍️ Εργασία - Σχολιασμοί: Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος - Columnist (Sophia Drekou)


Αφιέρωμα στον Ερνέστο Τσε Γκεβάρα: από τη σύλληψη και την δολοφονία του στη Βολιβία, ως την αποκάλυψη του επτασφράγιστου μυστικού της ταφής του και την ιστορική επιστροφή της σωρού του στην Κούβα, τριάντα χρόνια αργότερα το 1997. Η σιωπή, η εξομολόγηση και η δικαίωση ενός παγκόσμιου συμβόλου ελευθερίας. Ο θρύλος, η έρευνα και η επιστημονική αποκάλυψη που συγκίνησε τον κόσμο.

Το Ευαγγέλιο της Υπέρβασης - Η ριζοσπαστική αγάπη του Χριστού και η μεταμόρφωση του κόσμου | Αέναη επΑνάσταση

Πίνακας του Γιώργου Σιούντα «Μήνυμα Ειρήνης» με έναν πολεμιστή, ένα περιστέρι και στεφάνι δάφνης – σύμβολα πολέμου και ειρήνης
🎨 Γιώργος Σιούντας (1937-2011) Μήνυμα Ειρήνης (λάδι σε καμβά).
Η αντίθεση πολεμιστή και περιστεριού μεταφράζει εικαστικά την αγάπη
προς τον εχθρό, μέσα από τον συμβολισμό της ειρήνης και της υπέρβασης.

Ερμηνευτική προσέγγιση στο Ευαγγέλιο Κυριακή Β' Λουκά, Λουκ. στ' 31-36, με θεολογικό, ψυχαναλυτικό και κοινωνικό βάθος. Η εντολή της αγάπης προς τον εχθρό ως απελευθερωτική πράξη και ως πρόταση για έναν νέο τρόπο ύπαρξης.

Το Κάλεσμα της Μεγάλης Ψαριάς 🐟 Η Οικουμενικότητα του Ανθρώπινου Προσώπου και η Υπέρβαση του Εαυτού | Αέναη επΑνάσταση

Εικόνα με τον Χριστό ανάμεσα στους Αποστόλους Πέτρο και Ανδρέα μέσα σε βάρκα, να κρατά δίχτυα γεμάτα ψάρια. Η παράσταση συμβολίζει την υπακοή των μαθητών και το θαύμα της πίστης.
Ο Χριστός στο κέντρο της βάρκας καλεί τους Πέτρο και Ανδρέα σε
βαθύτερη πνευματική αλιεία, με φόντο το θαύμα της μεγάλης ψαριάς.

Ο Ευαγγελικός λόγος της Κυριακής Α’ Λουκά. (Λουκ. 5, 1-11) φανερώνει τη θεϊκή υπέρβαση του ορατού, το κάλεσμα των πρώτων μαθητών, την καρποφόρα υπακοή και την ανατροπή της απελπισίας σε αποστολή ζωής.

Η ψυχολογία του μακιγιάζ 💄 Το ψυχολογικό υπόβαθρο της ανάγκης καλλωπισμού και αυτοεκτίμηση | Αέναη επΑνάσταση


Το ψυχολογικό υπόβαθρο του μακιγιάζ, 🫦 αναδεικνύει την βαθύτερη ανάγκη πίσω από την πράξη της περιποίησης και του καλλωπισμού.

Το μακιγιάζ ως καθρέφτης της κοινωνικής περσόνας και της ανάγκης του ατόμου για αποδοχή και αυτοπεποίθηση.

Φθινοπωρινή παλέτα των χρωμάτων και της μνήμης | Αέναη επΑνάσταση

Πίνακας “Enchanted by Gold” της Ermolaeva Anna, σε χρυσοχάλκινες φθινοπωρινές αποχρώσεις· γυναικεία μορφή περιβαλλόμενη από φύλλα στο φως.
Ermolaeva Anna. Enchanted by Gold, 2015: χρυσοί τόνοι που ντύνουν
τη «Φθινοπωρινή παλέτα μνήμης» με φως και νοσταλγία.

Φθινόπωρο 🍂 παλέτα μνήμης: ποίημα και
στοχασμός για την εποχή των χρωμάτων

Βροχή που προλογίζει τη σιωπή, φως που μικραίνει, ίχνη στην άμμο· φθινόπωρο ως δεύτερη άνοιξη της μνήμης: ποίημα και στοχαστικό πεζό για χρώματα, μνήμη, φως και ήσυχες αρχές.

Το φθινόπωρο μάς ξαναδιδάσκει τον ρυθμό της γης: το φως μαλακώνει, οι μέρες διπλώνουν, τα φύλλα βάφουν τους δρόμους. Στην ανάρτηση θα βρείτε ένα ποίημα που συλλαμβάνει αυτή τη μετάβαση -τη «δεύτερη άνοιξη» όπου κάθε φύλλο ανθίζει μόνο του- και ένας μικρός στοχασμός σημείωμα για το πώς η εποχή γίνεται παλέτα μνήμης, ευγένειας και ανασύνταξης.

Σοφία, Πίστη, Ελπίδα, Αγάπη - Κοσμολογική και κοινωνική αρχιτεκτονική (Στοχαστικό δοκίμιο) | Αέναη επΑνάσταση

Εικόνα της Αγίας Σοφίας με ανοιχτά χέρια που σκεπάζει τις τρεις κόρες της, Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη, σε ανάγλυφο αργυρό πλαίσιο πάνω σε ξύλο.
Αγία Σοφία με τις θυγατέρες της, Πίστη, Ελπίδα και Αγάπη –
εικόνα με ανάγλυφο πλαίσιο, σύμβολο προστασίας και ομολογίας.

Πώς η σοφία, η πίστη, η ελπίδα και η αγάπη γίνονται προσανατολισμός ζωής και αντίδοτο στον κυνισμό της εποχής· από την ομολογία των αγίων στο σήμερα. Αυτό το δοκίμιο ιχνογραφεί τη θεολογική και υπαρξιακή δυναμική τους, προτείνοντας έναν τρόπο ύπαρξης όπου ο άνθρωπος αναγνωρίζεται ως μυστήριο και όχι ως μέσο.

Δεκαεννέα μικρά μαθήματα για έναν Μεγάλο Κόσμο - Μαρία Ευθυμίου 🌏 Κοσμοϊστορία και γεωπολιτική: το νήμα που ενώνει κόσμους (Megaron Plus video)

Μαρίας Ευθυμίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κατά τη σειρά διαλέξεων «Δεκαεννέα μικρά μαθήματα για έναν Μεγάλο Κόσμο»
η Μαρία Ευθυμίου  στο μέγαρο μουσικής Αθηνών με Κοσμοϊστορία, γεωπολιτική, 
Παγκόσμια Ιστορία, ενέργεια, πολιτισμοί, θρησκείες, τεχνολογία κ.ά.

Παγκόσμια Ιστορία με σαφήνεια και βάθος: από την τροφοσυλλογή και τη Γεωργική Επανάσταση έως τις μεγάλες θρησκείες, τους πολιτισμούς και τη Βιομηχανική Επανάσταση - οι διαλέξεις της Μαρίας Ευθυμίου στο Μέγαρο Μουσικής, σε συνεργασία με το Τμήμα Ιστορίας-Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ.

Όταν η γνώση γίνεται φως, όλοι κερδίζουμε...

Γκαμπριέλα Μιστράλ (Gabriela Mistral) - Προσευχή της δασκάλας: ανάλυση ποιήματος για παιδεία και σχολείο - Νόμπελ Λογοτεχνίας

Γραφιστική σύνθεση: ασπρόμαυρο πορτρέτο γυναίκας με μπερέ πάνω από ανοιχτό βιβλίο· στο φόντο εικονίδια μαθηματικών/επιστημών και σιλουέτες αποφοίτησης, με την επιγραφή “Προσευχή της δασκάλας”. Σχεδίαση: Sophia Drekou.
Γραφιστική σύνθεση για το ποίημα «Προσευχή της δασκάλας».

Το ποίημα η «Προσευχή της δασκάλας», είναι της Χιλιανής ποιήτριας Γκαμπριέλα Μιστράλ (Gabriela Mistral 1889 - 1957) με βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας το 1946.

✍️ Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Ανάλυση του ποιήματος της νομπελίστριας Γκαμπριέλα Μιστράλ: ο ρόλος της δασκάλας, η προσευχή, το σχολείο και η δημοκρατική αγωγή.

Το Γενέθλιο της Θεοτόκου - Η γέννηση της Παναγίας· Ένωση Θεού και ανθρώπου στην ιστορία | Αέναη επΑνάσταση

Αγιογραφία της Γεννήσεως της Θεοτόκου, έργο του Αλεσίν, αγιογράφου που φιλοτέχνησε με τη συμμετοχή του ναούς στη Μόσχα.
Αγιογραφική απεικόνιση της Γεννήσεως της Θεοτόκου, έργο
του Αλεσίν. Με τη συμμετοχή του αγιογραφήθηκαν ναοί
στη Μόσχα. The Nativity of the Theotokos, by Aleshin

Η Γέννηση της Παναγίας, κόρης του Ιωακείμ και της Άννας, σηματοδοτεί την απαρχή της θείας οικονομίας, ανοίγοντας τον δρόμο για την ενανθρώπηση του Χριστού και την ανακαίνιση της ανθρώπινης φύσης.

Το Γενέθλιο της Θεοτόκου μάς θυμίζει ότι ο ουρανός
μπορεί να χωρέσει στην καρδιά του ανθρώπου.

Η ψυχή ως ζωή - Ορθόδοξη θεολογία, φιλοσοφία και ψυχολογία για την αθανασία της ψυχής | Αέναη επΑνάσταση

πίνακας του Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1909), Angel (Prelude) Ψυχή που υψώνεται – Το φως ως ανάμνηση του Ουρανού.
(Πρελούδιο Άγγελου) Η ανάβαση της ψυχής στο φως, όπως την φαντάστηκε
ο λυρικός ζωγράφος, Μικαλόγιους Κονσταντίνας Τσιουρλιόνις το 1909.
Η ψυχή υψώνεται, όχι με φτερά σώματος, αλλά με φτερά νοήματος.
Ανήκει στη συλλογή του Εθνικού Μουσείου Čiurlionis στη Λιθουανία.  (βλ. 
ανάλυση στο τέλος) Mikalojus Konstantinas Čiurlionis (1909), Angel (Prelude) *

Η ψυχή στη Βίβλο, στους Πατέρες, στη φιλοσοφία και
στην ψυχολογία. Μια ολοκληρωμένη θεώρηση για την
αθανασία, την ύπαρξη και το μυστήριο του ανθρώπου.

Σεπτέμβριος - Αρχή της Ινδίκτου και Παγκόσμια Ημέρα Προσευχής για το Περιβάλλον | Αέναη επΑνάσταση


Στις παραμονές της 11ης Ινδικτιώνος
Παραμονή Πρωτοχρονιάς (Βυζαντινών)

✍️ Σοφία Ντρέκου

Ο Σεπτέμβρης μετρά τις ώρες του κόσμου σαν νήματα φωτός που τεντώνονται στο άπειρο. Η γη ανασαίνει και ζητά από τον άνθρωπο όχι κυριαρχία, αλλά ευθύνη· όχι κέρδος, αλλά φροντίδα. Στην αρχή του χρόνου ο ουρανός χαμηλώνει, και κάθε φύλλο, κάθε σταγόνα μοιάζει με ψίθυρο προσευχής. Κι αν σηκώσουμε το βλέμμα, θα δούμε πως το ευχαριστώ της κτίσης είναι το ίδιο με το ευχαριστώ του Θεού· μια σιωπή που φωτίζει τον χρόνο.

Η ύλη αγιάζεται - Η Τιμία Ζώνη της Θεοτόκου ως θεολογικό και ιστορικό σημείο αναφοράς | Αέναη επΑνάσταση

Ασπρόμαυρη φωτογραφία μοναχού που μεταφέρει εικόνα της Παναγίας με αφιερώματα – Η ύλη αγιάζεται, αφιέρωμα στην Τιμία Ζώνη
ένας μοναχός ή μοναχή κρατά μια εικόνα της Παναγίας με ένθετο 
βυζαντινό μεταλλικό κάλυμμα (επένδυση/καλύπτρα), και αφιερώματα.
Η Παναγία υψώνεται πάνω από το ανθρώπινο σχήμα και η ύλη
αγιάζεται μέσα από τη Ζώνη και τα ιερά κειμήλια της Θεοτόκου.

Ο μήνας της Παναγίας κλείνει με την Ανάμνηση της Κατάθεσης της Τιμίας ή Αγίας Ζώνης∙ ιερό κειμήλιο που σώζεται έως σήμερα στη Μ. Βατοπαιδίου.

Στο άρθρο επισημαίνω την θεολογική του σημασία:
Η ύλη αγιάζεται και μεταμορφώνεται σε όργανο σωτηρίας.

Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής - Ο μεγαλύτερος ανάμεσα στους ανθρώπους | Αέναη επΑνάσταση

Saint John the Baptist – 13th century icon, Sinai, Monastery of Saint Catherine
Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής, εικόνα του 13ου αιώνα,
Σινά, Μονή Αγίας Αικατερίνης. English: The greatest among those
born of woman” Saint John the Forerunner and Baptist,
13th-century icon, Sinai, Monastery of Saint Catherine.

η αλήθεια δεν αποκεφαλίζεται ποτέ· μόνο φωτίζει.

Ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός είπε ότι μεταξύ εκείνων που
γεννήθηκαν από γυναίκες δεν υπάρχει κανένας μεγαλύτερος από αυτόν.

Η Θεολογία και το Συναίσθημα - Βίωμα, Νόηση και Ορθοδοξία στον Κωνσταντίνο Παπαπέτρου | Αέναη επΑνάσταση

Εξώφυλλο βιβλίου Η Θεολογία και το Συναίσθημα, Παπαπέτρου 1968
Εξώφυλλο βιβλίου: Η Θεολογία και το Συναίσθημα. Έκδοση 1968, Αθήνα

Η Θεολογία και το Συναίσθημα στον Παπαπέτρου:
βίωμα, νόηση, ορθοδοξία και φιλοσοφική ανάλυση.

Η αυθεντικότητα του βιώματος δεν ταυτίζεται
με πομπώδη έκφραση, πληθωρικό εντυπωσιασμό,
αιφνιδιασμό και έκπληξη ή κοσμικό θαυμασμό.
Το χριστιανικό βίωμα είναι μυστικό,

Ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης για την Αγία Φωτεινή Σμύρνης (1898) - Με του Βορηά τα κύματα (ανάλυση) | Αέναη επΑνάσταση

Καρτ ποστάλ 1875 στον ναό Αγίας Φωτεινής Σμύρνης
Ο Αλέξανδρος Μωραϊτίδης και η Αγία Φωτεινή Σμύρνης

Μια ζωντανή περιγραφή του Αλέξανδρου Μωραϊτίδη για τον Ιερό Ναό Αγίας Φωτεινής Σμύρνης το 1898: το καμπαναριό, το τέμπλο, οι τοιχογραφίες και η ευλάβεια των Σμυρναίων, λίγο πριν τη Μικρασιατική Καταστροφή.

Παναγία: Θεός ή Άνθρωπος; - Θεοτοκολογία της Ρωμηοσύνης και το Κέντρο Βαρύτητας του Σύμπαντος | Αέναη επΑνάσταση

Γαλαξίας Milky Way πάνω από νυχτερινό ουρανό, συμβολισμός της Θεοτόκου ως Πύλη του Ακτίστου – Sophia Drekou.
Ο Γαλαξίας πάνω από ιερό τοπίο προσευχής... η Θεοτόκος
ως Πύλη του Ακτίστου και Κέντρο Βαρύτητας της Ρωμηοσύνης.

Η Θεοτοκολογία της Ρωμηοσύνης συναντά τη Χριστολογία,
την Ορθόδοξη πίστη και το Κοσμικό Κέντρο Βαρύτητας.

✒️ Εργασία – Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος – Columnist (Sophia Drekou)


Στην εορτή της Κοιμήσεως της Θεοτόκου,
ας στραφεί η ψυχή μας προς την Πύλη του Ακτίστου,
εκεί όπου η βαρυτική έλξη της αγάπης κρατά τον κόσμο ενωμένο,

Έχουν τα ζώα ψυχή; - Ορθόδοξη θεώρηση για την ψυχή, την κτίση και τη σχέση μας με τα ζώα 🐎

Ψυχή και κτίση: η αγάπη που χωρά όλα τα πλάσματα.
Noah’s Ark, 2015. Artist: Zachary Kinkade, Gallery of Murfreesboro
Η Κιβωτός του Νωε, 2015 του Ζακ Κίνκεϊντ. Γκαλερί Μέρφρισμπορο

Ψυχή και κτίση: η αγάπη που χωρά όλα τα πλάσματα.
Η κτίση ως δοξολογία: κάθε πνοή υμνεί τον
Δημιουργό και καλεί τον άνθρωπο σε ευσπλαχνία.
Από την Αγία Γραφή και τους Πατέρες μέχρι
την ευθύνη αγάπης προς κάθε πνοή ζωής.

Το Φως της Μεταμορφώσεως και η σκοτεινή λάμψη της Χιροσίμα - Θεία Δόξα και ανθρώπινη φρίκη

impermanent-sculptures-firework-tree-photography-vitor-schietti-11
Light Drips From Trees. Photo By Vitor Schietti*

Η πυρηνική έκρηξη της Χιροσίμα –
η σκοτεινή λάμψη της ανθρώπινης πτώσης.

Η υπερουράνια λάμψη του Θαβωρείου Φωτός
και το πυρηνικό μανιτάρι της Χιροσίμα.

Η Μεταμόρφωση του Χριστού στο Όρος Θαβώρ και η έκρηξη στη Χιροσίμα στις 6 Αυγούστου συνδέονται σε μια μοναδική ημερολογιακή και υπαρξιακή σύμπτωση. Το Θαβώρειο Φως, η Θεία Μεταμόρφωση, το άκτιστο Φως της Δόξας του Χριστού αντιπαρατίθεται με το φονικό φως της ατομικής βόμβας και την καταστροφή της Χιροσίμα. Μια θεολογική και φιλοσοφική αντιπαραβολή ανάμεσα στο φως της σωτηρίας και στο φως της αφάνειας. Στοχασμός για την ανθρώπινη ελευθερία, την τεχνολογία, τη μετάνοια και την ελπίδα.

Όταν η NASA φωτογράφισε την πνοή του Θεού μέσα από την κοσμική ομίχλη - Μια αστρονομική αποκάλυψη με θεολογική δύναμη

Νεφέλωμα του Αετού (NASA) και Δημιουργία του Αδάμ (Michelangelo, 1511)
Η ένωση του Ουρανού και της Πίστης: Το Νεφέλωμα του Αετού
και οι Πυλώνες της Δημιουργίας, σε σύνθεση με τη «Δημιουργία
του Αδάμ» του Μιχαήλ Άγγελου. Όταν η επιστήμη και η θεολογία
ενώνονται σε μια κοσμική εικόνα. Eagle Nebula and Pillars of Creation

Το Νεφέλωμα του Αετού και οι Πυλώνες της Δημιουργίας
- Εικόνα του Σύμπαντος, Ύμνος στον Δημιουργό
Μια αστρονομική αποκάλυψη με θεολογική δύναμη


Το Νεφέλωμα του Αετού (Eagle Nebula, M16) και οι Πυλώνες της Δημιουργίας (Pillars of Creation) είναι από τις πιο εντυπωσιακές εικόνες της NASA. Δες την ιστορία, την επιστήμη, και τη θεολογική ερμηνεία ενός σύμπαντος που διηγείται τη δόξα του Δημιουργού.

Ozzy Osbourne & Black Sabbath: Από το χάος στην αθανασία - μια σκοτεινή προσευχή ροκ, πίστης και υπαρξιακού σπαραγμού στον Όζι Όζμπορν


Ένα αποχαιρετιστήριο αφιέρωμα στον Όζι Όζμπορν
(Ozzy Osbourne), τραγουδιστή των Black Sabbath ✟
γεμάτο μουσική, μνήμη και ελπίδα.

Για εκείνους που πάλεψαν με το σκοτάδι…
και τόλμησαν να αναζητήσουν το φως.

Μια γέφυρα ανάμεσα στη ροκ και στην ψυχή
 και στη μυσταγωγία του ύστατου ελέους

Φως εσπερινόν του Φώτη Κόντογλου ✍️ Ανάλυση και ερμηνεία από το «Αϊβαλί η πατρίδα μου» και ο Θρηνητικός πρόλογος

«Ο Παντοκράτωρ που δεν διώχνει το ταπεινό πετούμενο – ο Θεός που υποδέχεται ακόμη και τον τελευταίο αθώο προσκυνητή.»
Ο Παντοκράτωρ που δεν διώχνει το ταπεινό πετούμενο...
ο Θεός που υποδέχεται ακόμη και τον τελευταίο αθώο προσκυνητή.

Σοφία Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (in Psychology) ✍️

Εισαγωγή - Περίληψη

Ανάλυση του κειμένου «Φως εσπερινόν» από το έργο του Φώτη Κόντογλου «Το Αϊβαλί η πατρίδα μου». Μια μυσταγωγία φωτός, πίστης και ρωμαίικης ψυχής στο ηλιοβασίλεμα του Παντοκράτορα.

Ένα φτερωτό προσκύνημα στο φως του Εσπερινού. Ο Κόντογλου ζωγραφίζει με λέξεις τον Θεό, τον άνθρωπο και το άφθαρτο της Ρωμιοσύνης.

Αν ήμασταν στην άκρη μιας ακτής: Ένα ποίημα για την αγάπη μέσα στο σκοτάδι

Νύχτα στην παραλία από την Φωτογράφο Βικτώρια Γουάιτ, το 2010
Νύχτα στην παραλία από την Φωτογράφο Βικτώρια Γουάιτ, το 2010
Maldivian Night by Artist & Photographer victoria white, taken on Sep 8, 2010

Αν ήμασταν στην άκρη μιας ακτής, το σκοτάδι θα ήταν γαλάζιο 🌒

Στο γαλάζιο του ονείρου
Όταν το φως δεν είναι διαθέσιμο, το όνειρο γίνεται προσφορά αγάπης.

Ο Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης διηγείται τον διάλογο που είχε με την Αγία Ευφημία στο κελλί του στο Άγιον Όρος


Όταν η Αγία Ευφημία εμφανίστηκε στον Άγιο Παΐσιο στο κελλί του

Ο Μητροπολίτης Λεμεσού κ. Αθανάσιος, περιγράφει την εμπειρία
που είχε με τον άγιο Παΐσιο όταν εμφανίστηκε η Παναγία,
καθώς επίσης και της επισκέψεως της αγίας Ευφημίας.

Ομολόγησε τις δολοφονίες η Ειρήνη Μουρτζούκου - Πιθανές ψυχοπαθολογικές ενδείξεις


Ομολόγησε η Ειρήνη Μουρτζούκου τις δολοφονίες
Πιθανές ψυχοπαθολογικές ενδείξεις 
(βάσει όσων η ίδια φέρεται να είπε):

«Όταν τσακωνόμουν με τη μάνα μου, ήθελα να κάνω κακό.
Το έκανα, μετάνιωνα και μετά το ξανάκανα»

Η Ειρήνη Μουρτζούκου (25 ετών) φέρεται να ομολόγησε την Τρίτη 8 Ιουλίου 2025, σε ανωμοτί κατάθεση ενώπιον στελεχών του Τμήματος Ανθρωποκτονιών, ότι ευθύνεται για συνολικά τέσσερις δολοφονίες βρεφών και ενός παιδιού της ίδιας της αδελφής της.