Η Αγάπη και ο Χρόνος στο νησί των Συναισθημάτων ή o δρόμος των Δακρύων (video)
Το Νησί των Συναισθημάτων, ένα συγκινητικό κείμενο για την αγάπη και την αξία της στο χρόνο. Ένα παραδοσιακό παραμύθι της Κολομβίας, αγνώστου συγγραφέα, που έγινε γνωστό, από τον Χόρχε Μπουκάι*, και στο βιβλίο του «Ο Δρόμος των Δακρύων» εκδ. Opera, 2010, σελ 170 ως 174.*
Βυζαντιναί Καλάνδαι και δη κατά την πρώτη Ιανουαρίου ✰¸.✰*¨`* 🔔
Theophanes the Cretan, 1546. Monastery of Varlaam, Meteora
Βυζαντιναί Καλάνδαι
Οι Βυζαντινοί θεωρούντες ιεράν την αρχή του μηνός, και δη του Ιανουαρίου (1), επανηγύριζον αυτήν όπως έκαστος εγνώριζεν ή ηδύνατο. Ακολουθούντες λοιπόν την γνώμην των Ρωμαίων (2) ότι, όπως διέλθη τις την 1 ην του έτους, ούτως θα διαβιώση καθ' όλον τον ενιαυτόν, προσεπάθουν να διέλθουν όσο το δυνατόν ευχάριστον την ημέραν ταύτην «ευφροσύνας επιτηδεύοντες», κατά τον Γρηγόριο Νύσσης (3), όστις προσθέτει ότι και πόρους τότε επιτήδευον, υφ' ην φράσιν δέον να νοήσωμεν την παροχήν χρηματικών ποσών, ήτις τότε ήτο συνηθεστάτη, κατά Ρωμαϊκήν παράδοσιν.
Αμβλώσεις και φτώχεια - Ημέρα του αγέννητου παιδιού την πρώτη Κυριακή μετά τα Χριστούγεννα - τί γίνεται σε ειδικές αναγκαίες περιπτώσεις;
Την πρώτη Κυριακή μετά την 26η Δεκεμβρίου (Χριστούγεννα)
η Ιερά Σύνοδος της Ελλάδος καθιέρωσε την Ημέρα
κατά των εκτρώσεων και ονόμασε τον εορτασμό
Ημέρα του αγέννητου παιδιού.
Μάνος Χατζιδάκις ✰ Είμαι ο λαχειοπώλης τ' ουρανού ✰ μην αφήνετε το κέρδος στους πολλούς ✰
Μια ποιητική σπουδή για την ελευθερία
Ο Μάνος Χατζιδάκις, ένας γνήσιος Έλληνας με πληθωρική προσωπικότητα, υπήρξε ο δημιουργός που έβαλε τη σφραγίδα του στον πολιτισμό μας αναμορφώνοντας το ελληνικό τραγούδι και δρομολογώντας νέους μουσικούς ορίζοντες.
Πρωτοπόρος, αυθεντικός, ασυμβίβαστος στη ζωή του, ξένος απέναντι στην κολακεία και στην ταχτική της αναρρίχησης, εχθρός της σοβαροφάνειας και του εκχυδαϊσμού της τέχνης, λάτρης του νέου και της αμφισβήτησης, τολμηρός στοχαστής της εποχής του, κατάφερε να αφήσει το στίγμα του ανεξίτηλο στο πέρασμα του χρόνου.
Τώρα που η ευαίσθητη παρουσία του έχει νυχτωθεί μέσα στις στοές του χρόνου, η σκέψη, ο λόγος
και η μουσική του, μάς είναι απαραίτητη. Σε αυτό το σκοτεινό και αινιγματικό ατομικό μας ταξίδι προς την αιωνιότητα, το φως που εκπέμπει το «είδωλό» του είναι πνευματική μας κληρονομιά.
Ο ΛΑΧΕΙΟΠΩΛΗΣ Τ' ΟΥΡΑΝΟΥ
Αυτό το σχόλιο, θα μπορούσε νάταν και μια ποιητική σπουδή για την ελευθερία. Όμως για μια ελευθερία-υπόλειμμα, πού ακόμα μετά βίας συντηρείται στον καιρό μας, ανάμεσα από τα σκοτεινά κτίρια των μεγάλων εταιριών και μές από τ’ ανθρώπινα γεννήματα ανέραστων και απωθητικών γονέων. Για μιάν ελευθερία, που την κερδίζει παίζοντας κανείς μ’ άγρια θηρία.
Μάνος Χατζιδάκις
...Σηκώθηκα απ' το πιάνο και πλησιάζω τον καθρέφτη. Ήμουνα ξαναμμένος. Είδα το είδωλό μου να κρατά φτερά του παγωνιού και δροσερούς καρπούς του Θέρους. Κι είπα από μέσα μου: Είμαι ο Λαχειοπώλης τ' Ουρανού. Μοιράζω αριθμούς σε ξωτικά κι αγγέλους. Ο πρώτος αριθμός σημαίνει συνουσία. Βάση ρευστή για δημιουργία. Κι αποφασίζω ευθύς την πιο μεγάλη μου πράξη. Σκόρπισα τα λαχεία μου στους γαλαξίες και στο άπειρο. Έτσι δεν θά 'ναι δυνατό κανείς να ξαναδημιουργήσει, να πράξει το καλό - που λεν - ή το κακό. Σπατάλη η απόφασή μου, μα ο κόσμος πάει για να χαθεί.
Το λέω για να τ' ακούν οι νέοι, και να σκορπίσουν τα λαχεία τους κι αυτοί, όπου μπορέσουν κι όπου βρουν. Να μην τ' αφήσουν κέρδος στους πολλούς. Έτσι τουλάχιστον, θα κατακτήσουμε τη δυνατότητα να μας φοβούνται. Ποιους; Εμάς, τους ποιητές. Μια και δεν είναι δυνατό να μας εντάξουν στα συρτάρια τους, σ' ό,τι μπορούν να ελέγξουνε και να προβλέψουν οι ανερχόμενοι πολλοί.
Σκορπίστε τα λαχεία σας όπου μπορέσετε κι όπου βρείτε, μην τ’ αφήσετε κέρδος για τους πολλούς. Για να μας φοβούνται. Εμάς τους ποιητές, εμάς που τα χέρια μας την ώρα του ύπνου ζωγραφίζουν ελεύθερα τους ανέμους, με χρώματα και με σχηματισμούς πτηνών, και που μας τοποθετούν παντοτινά μες στους αιώνες, με την αθάνατη μορφή του Λαχειοπώλη τ’ ουρανού.
Τους φοβερίζει η άρνησή μας να δεχτούμε φάκελο, κατάταξη, τάξη κι αριθμό. Τους φοβερίζει η άρνησή μας να ενταχθούμε στις ομάδες αυτών που όταν κοιμούνται, τα χέρια τους είναι από μέσα ή απ' έξω από το πάπλωμα. Γιατί τα χέρια τα δικά μας την ώρα του ύπνου, ζωγραφίζουν ελεύθερα τους ανέμους, με χρώματα και με σχηματισμούς πτηνών, και μας τοποθετούν παντοτινά μες στους αιώνες, με την αθάνατη κι ερωτική μορφή του Λαχειοπώλη τ' Ουρανού.
Το λέω για να τ' ακούν οι νέοι, και να σκορπίσουν τα λαχεία τους κι αυτοί, όπου μπορέσουν κι όπου βρουν. Να μην τ' αφήσουν κέρδος στους πολλούς. Έτσι τουλάχιστον, θα κατακτήσουμε τη δυνατότητα να μας φοβούνται. Ποιους; Εμάς, τους ποιητές. Μια και δεν είναι δυνατό να μας εντάξουν στα συρτάρια τους, σ' ό,τι μπορούν να ελέγξουνε και να προβλέψουν οι ανερχόμενοι πολλοί.
Σκορπίστε τα λαχεία σας όπου μπορέσετε κι όπου βρείτε, μην τ’ αφήσετε κέρδος για τους πολλούς. Για να μας φοβούνται. Εμάς τους ποιητές, εμάς που τα χέρια μας την ώρα του ύπνου ζωγραφίζουν ελεύθερα τους ανέμους, με χρώματα και με σχηματισμούς πτηνών, και που μας τοποθετούν παντοτινά μες στους αιώνες, με την αθάνατη μορφή του Λαχειοπώλη τ’ ουρανού.
Τους φοβερίζει η άρνησή μας να δεχτούμε φάκελο, κατάταξη, τάξη κι αριθμό. Τους φοβερίζει η άρνησή μας να ενταχθούμε στις ομάδες αυτών που όταν κοιμούνται, τα χέρια τους είναι από μέσα ή απ' έξω από το πάπλωμα. Γιατί τα χέρια τα δικά μας την ώρα του ύπνου, ζωγραφίζουν ελεύθερα τους ανέμους, με χρώματα και με σχηματισμούς πτηνών, και μας τοποθετούν παντοτινά μες στους αιώνες, με την αθάνατη κι ερωτική μορφή του Λαχειοπώλη τ' Ουρανού.
Κυριακή, 13 Μαΐου 1979
Τα εβδομαδιαία ραδιοφωνικά σχόλια του Μάνου Χατζιδάκι, την περίοδο που ήταν διευθυντής του Τρίτου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, το οποίο γνώρισε σημαντική άνθηση.
Στον πρόλογο του βιβλίου «Τα σχόλια του Τρίτου», ο Χατζιδάκις εκφράζει τη θλίψη του για την κατάντια της σύγχρονης Ελλάδας. Καταλήγει χαρακτηριστικά:
«Για μιαν ακόμη φορά η ποιητική συνείδηση και η έκφρασή της καταδιώχθηκε και εξαναγκάστηκε στη σιωπή. Η έκδοση λοιπόν αυτών των «Σχολίων» ήταν επιβεβλημένη για να μην ξεχνάμε την αθλιότητα και τις οδυνηρές αλήθειες του καιρού μας και του τόπου μας».
Μάνος Χατζιδάκις, Αθήνα, 27 Νοεμβρίου 1980
Μάνος Χατζιδάκις, Ο λαχειοπώλης τ' Ουρανού, Τα
σχόλια του Τρίτου, εκδόσεις Εξάντας, σελ. 135-141
Ο Μάνος Χατζιδάκις, ήρθε κι έφυγε, αφού μας χάρισε τη λάμψη του, αφού μας μάγεψε με τις μελωδίες του, αφού μας αφύπνισε με τα οράματά του, αφού μας μπόλιασε με τις ιδέες του, αφού μας ξεδίπλωσε τις οδυνηρές αλήθειες του τόπου μας, αφού μας άφησε τα ίχνη του ταξιδιού του, έφυγε, ανοίγοντας φτερά για τη νοσταλγία των ουρανών. Η μυστική πηγή του είναι εδώ, για όσους θέλουν, για όσους μπορούν ακόμη, στις μελωδίες του να αναγνωρίσουν το μυστικό εσωτερικό τους σκίρτημα.
«Αλλά κανείς δεν θέλει να πιστέψει πως βασικό μας αίτημα
υπήρξε πάντα κι είναι ο ουρανός. Κι όχι μόνο δικό μας,
αλλά και ολόκληρων λαών. Πάντα επιμένουν να μας διδάσκουν
αυτό το κάπως ύποπτο: επιστροφή στη γη. Μας αποκρύπτουν πως
το φυσικό μας είναι να πετάμε, πως στην τελειωτική μορφή μας
θα ‘χουμε φτερά. Γι’ αυτό ανέκαθεν η νοσταλγία των ουρανών
στα όνειρα των εφήβων, των εραστών και των παρθένων».
(Σχόλιο του στο Τρίτο Πρόγραμμα τον Ιούνιο του 1979)
Μ. Χατζιδάκις: Τώρα που ζω με τον εαυτό μου βαθειά κι απόλυτα,
θέλω να μάθω ο ίδιος ποιός υπήρξα, τί σκέφθηκα, πώς έζησα
και τί είναι αυτό που συνθέτει την μελλοντική μου απουσία.
Μεταδεύτερο Web Radio Βασίλης Δίπλας
Υπάρχει ο Λαχειοπώλης του Ουρανού; Και πώς είναι το σώμα του, η μορφή του; Φαντάζομαι κάτι σαν τον «Μεγάλο Ερωτικό» που το 1972 ο Μόραλης ζωγράφισε για το δικό μου έργο, μέσα στη Θεομηνία. Μια αληθινή Θεομηνία. Μια οργισμένη υπενθύμιση, για το πώς μας περιέχει η Φύση και πώς πάει να μας ελέγξει.
Ντοκιμαντέρ - Ραδιόφωνο στο Πατάρι
Γιάννης Μόραλης 1972 Σπουδή για τον Μεγάλο Ερωτικό.
Το εξώφυλλο του δίσκου του Μάνου Χατζηδάκι
Τα κείμενα μιας ραδιοφωνικής εκπομπής μέσα στην ταινία
Στην πρώτη συνάντηση της ομάδας παραγωγής του ντοκιμαντέρ με τίτλο: Ραδιόφωνο στο Πατάρι, ο σκηνοθέτης Θ. Παπακώστας, πρότεινε την ιδέα να υπάρχει μια ραδιοφωνική εκπομπή (με την μορφή κειμένων) στον κορμό της ταινίας. Η ιδέα, υλοποιήθηκε με τη συγγραφή δέκα κειμένων (όσα περίπου και τα κείμενα μιας ωριαίας ραδιοφωνικής εκπομπής) τα οποία, λειτουργούν ενίοτε υποστηρικτικά και άλλοτε συνδετικά με το υπόλοιπο υλικό (εικόνα, συνεντεύξεις κ.λπ.). Ουσιαστικά, παραμένουν ως η προσωπική αφήγηση του χρονικού των γεγονότων που παρουσιάζει η ταινία, συμβάλλοντας στην άποψη της ομάδας παραγωγής, για παράλληλη αφήγηση και όχι για γραμμική εξιστόρηση.
Ο «Λαχειοπώλης»
Ο λαχειοπώλης στον ελλαδικό χώρο, ως επάγγελμα, ξεκίνησε στα μεγάλα αστικά κέντρα ως απότοκο γεγονός της αστυφιλίας και κατατάχθηκε στα λεγόμενα παρασιτικά επαγγέλματα. Η μοναχική, συνήθως, φιγούρα με το ξύλινο κοντάρι που περιφέρεται στους δρόμους και στα καταστήματα πουλώντας λαχεία, διαδραμάτισε το δικό της ρόλο στο νεότερο πολιτικο-κοινωνικό γίγνεσθαι της επικράτειας. Η εικόνα του λαχειοπώλη και ειδικότερα το καθεαυτό επάγγελμα, χρησιμοποιήθηκε ωστόσο και ως παράδειγμα αποφυγής ή και επαγγελματικής αποτυχίας, στο αγωνιώδες μικροαστικό-μεταπολεμικό κοινωνικό πλαίσιο.
Ο Λαχειοπώλης στην ταινία
Η συγκεκριμένη ταινία παρακολουθεί και αφηγείται κυρίως τη δημιουργία ενός διαδικτυακού ραδιοφώνου. Ο κορμός της αποτελείται από τρία κυρίως επίπεδα: Έναρξη λειτουργίας Β' Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, βίαιη και αυθαίρετη διακοπή λειτουργίας της Ε.Ρ.Τ. τον Ιούνιο του 2013 και δημιουργία του διαδικτυακού σταθμού Μεταδεύτερο. Ο ιστορικός κορμός, πάνω στον οποίο αρθρώνεται το σεναριακό τρίπτυχο, χαράσσεται από σύνθετες και εναλλασσόμενες πολιτικές και κοινωνικές ανακατατάξεις. Ο Λαχειοπώλης λοιπόν, «αναλαμβάνει» ως παρατηρητής να αφηγηθεί άλλοτε αφαιρετικά και άλλοτε πιο συγκεκριμένα, γεγονότα και καταστάσεις (λογοκρισία, πολιτικές διώξεις, εναλλαγές πολιτευμάτων και κυβερνήσεων, ανακατατάξεις στη λειτουργία της Δημόσιας Ραδιοφωνίας), εντέλει, σημαντικούς σταθμούς που στιγμάτισαν ποικιλοτρόπως την νεοελληνική κοινωνία, περίπου από το 1965 και εντεύθεν. Ίπταται και προσγειώνεται.
Η αφήγηση γίνεται εναλλάξ από πρώτο, σε δεύτερο πρόσωπο. Ο Λαχειοπώλης δεν μπορεί να είναι μόνο ένα πρόσωπο. Εκτός από ραδιοφωνικός παραγωγός, είναι ένας απ’ όλους μας. Αγωνιά, μάχεται, κερδίζει, ηττάται, αναχωρεί και επιστρέφει. Υπερβαίνει την ύλη και γίνεται κατάσταση. Είναι άνθρωπος και το ίδιο το ραδιόφωνο ταυτοχρόνως. Και κυρίως, δεν είναι αντικειμενικός. Η «ψυχραιμία» και η “αντικειμενικότητα” στο δημόσιο λόγο, μοιάζει περισσότερο ως προσωπείο, στο ψευδεπίγραφο τέρας του νεοφιλελευθερισμού και της σύγχρονης βιοεξουσίας ως σύστημα, και μανδύας πολιτικού καθωσπρεπισμού, στα ανδρείκελα εκφραστές αυτού του συστήματος.
Γιατί ο Λαχειοπώλης
Ένας Λαχειοπώλης, όντως περπατούσε τα βράδια στη γειτονιά της Αθήνας η οποία ονομάζεται Παγκράτι. Ο Γ. Μόραλης ανέλαβε να τον απεικονίσει στο εξώφυλλο του δίσκου «Μεγάλος Ερωτικός» του Μ. Χατζιδάκι, ο οποίος κυκλοφόρησε το 1972. Από τότε, πετάει πάνω από κεραίες εκπομπών και βαδίζει ανάμεσά μας. Στην αρχή ετούτου του κειμένου, χρησιμοποιήθηκε ένα απόσπασμα από τα Σχόλια του Τρίτου. Μια σειρά από σχόλια που εκφώνησε ο Μ. Χατζιδάκις κατά τη διάρκεια της θητείας του ως Διευθυντής του Γ’ Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας.
«Radio Loft». A documentary directed by Thanassis Papakostas
Σκηνοθεσία Θανάσης Παπακώστας. Σενάριο Κώστας
Αδαμόπουλος, Γιώργος I. Αλλαμανής, Βασίλης Δίπλας
Η ταινία παρακολουθεί τη μεγάλη περιπέτεια του Αυτοδιαχειριζόμενου Μεταδεύτερου, του πιο ανοιχτού web radio στην Ελλάδα.
Χωρίς ιδιοκτήτη ΜΜΕ, χωρίς διαφημίσεις, το Μεταδεύτερο, ραδιόφωνο πολιτικής και πολιτιστικής παρέμβασης, μεταδίδει 24ωρο ζωντανό πρόγραμμα με εκπομπές για τις τέχνες, δημοσιογραφικά μαγκαζίνο και τακτικές live μεταδόσεις συναυλιών.
Συμμετέχουν δεκάδες παραγωγοί, δημοσιογράφοι, σκηνοθέτες, συγγραφείς, ηθοποιοί, μουσικοί, δικηγόροι, ελεύθεροι επαγγελματίες, ηχολήπτες, μέλη συλλογικοτήτων - όλοι εθελοντές και χωρίς αμοιβή.
Ο αρχικός πυρήνας της ομάδας συγκροτήθηκε στην ΕΡΤ μετά την επιβολή του «μαύρου» το 2013. Από τον Ιούνιο του 2014 ο σταθμός εκπέμπει από δικά του στούντιο, στο πατάρι του δισκοπωλείου Music Corner στην Αθήνα.
Το ντοκιμαντέρ ερευνά τις ιστορικές ρίζες από το Β' και το Γ' Πρόγραμμα της δημόσιας ραδιοφωνίας, καταγράφει το παρόν και ανιχνεύει το μέλλον ενός ραδιοφώνου συλλογικού, πολιτικοποιημένου και ακηδεμόνευτου.
Υ.Γ.
Κατά την έξοδο μετά το τέλος της προβολής, αν συναντήσετε τον Λαχειοπώλη στην πόρτα, κοιτάξτε τον όπως συνήθως τρέχει το βλέμμα στον καθρέφτη. Καπνίστε ένα τσιγάρο μαζί του. Κι αν δεν καπνίζετε, πηγαίνετε μια βόλτα μαζί του. Μιλάει για εσάς. Κι εσείς γι’ αυτόν.
Μάνος Χατζιδάκις: Το τραγούδι μου είναι μυστική πηγή
«Τα Σχόλια του Τρίτου» με τα Χριστούγεννα του Μάνου Χατζιδάκι:
Ο μύθος των Χριστουγέννων και η σιωπηλή Γέννηση του Χριστού
https://www.sophia-ntrekou.gr/2020/12/xristougenna-Xatzidaki_25.html
Άγιος Ιγνάτιος Αντιοχείας ο θεοφόρος και ιερομάρτυρας (άπαντα τα έργα του)
Ο Ιγνάτιος Αντιοχείας, γνωστός και ως Ιγνάτιος ο Θεοφόρος,
(περ. 50 - μεταξύ 98-117) είναι ο δεύτερος επίσκοπος Αντιοχείας,
διάδοχος του Ευοδίου. Εορτάζει στις 20 Δεκεμβρίου
και η ανακομιδή των λειψάνων στις 29 Ιανουαρίου.
Ο Άγιος Ιγνάτιος Αντιοχείας οι Επιστολές και ο Βίος του
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου
• Ο χρόνος γέννησης και η εθνικότητα του Άγιου Ιγνατίου είναι ασαφής.
Η απογραφή κατά τη γέννηση του Χριστού και η επιστροφή στη Βηθλεέμ (ιστορική μελέτη)
NATIVITY - Journey to Bethlehem by the Artist Wayne Pascall
Η απογραφή κατά τη γέννηση του Χριστού
και η επιστροφή στη Βηθλεέμ
Για την Αέναη επΑνάσταση
Επιμέλεια, Σοφία Ντρέκου
Α. Ο Κυρήνιος και η απογραφή του κατά Λουκάν
Ο Α' Παγκόσμιος Πόλεμος στην πιο αιματηρή και μεγάλη μάχη στην ιστορία της ανθρωπότητας «Νο Passaran» (αφιέρωμα και video)
A British soldier stands besides the grave of a comrade near
Pilckem during the Third Battle of Ypres, 22 August 1917.
Α' Παγκόσμιος Πόλεμος:
28 Ιουλ 1914 – 11 Νοε 1918
Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, ήταν η πρώτη γενικευμένη παγκόσμια σύγκρουση του 20ου αιώνα που διήρκεσε από τις 28 Ιουλίου 1914 ως τις 11 Νοεμβρίου 1918.
Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος, ήταν η πρώτη γενικευμένη παγκόσμια σύγκρουση του 20ου αιώνα που διήρκεσε από τις 28 Ιουλίου 1914 ως τις 11 Νοεμβρίου 1918.
Ο Φιντέλ Κάστρο στο βιβλίο ρεκόρ Γκίνες για τις 638 απόπειρες δολοφονίας εναντίον του Fidel Castro
16 Δεκεμβρίου του 2011 ο κουβανός ηγέτης Φιντέλ Κάστρο
κερδίζει μία θέση στο βιβλίο των ρεκόρ Γκίνες*, ως ο άνθρωπος
με τις περισσότερες απόπειρες δολοφονίας εναντίον του.
Σέ προσκυνῶ, γλώσσα, εκπομπή με τον Γιώργο Μπαμπινιώτη και τη Βίκυ Φλέσσα (όλα τα video)
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Εκπομπή «Σέ προσκυνῶ, γλώσσα» με τον
Γιώργο Μπαμπινιώτη και τη Βίκυ Φλέσσα
Προτείνω αυτές τις εκπομπές όσοι αγαπούν και ενδιαφέρονται για την γλώσσα (συζήτηση για καίρια θέματα τής γλώσσας, πολλή ετυμολογία, δυσκολίες και συχνά λάθη, ο πλούτος τής γλώσσας μας σε παραγωγή και σύνθεση, προβλήματα ορθογραφίας, σημασίες λέξεων και πολλά άλλα)
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Εκπομπή «Σέ προσκυνῶ, γλώσσα» με τον
Γιώργο Μπαμπινιώτη και τη Βίκυ Φλέσσα
Προτείνω αυτές τις εκπομπές όσοι αγαπούν και ενδιαφέρονται για την γλώσσα (συζήτηση για καίρια θέματα τής γλώσσας, πολλή ετυμολογία, δυσκολίες και συχνά λάθη, ο πλούτος τής γλώσσας μας σε παραγωγή και σύνθεση, προβλήματα ορθογραφίας, σημασίες λέξεων και πολλά άλλα)
Περισσότερα Θέματα:
Βίντεο,
Εκπαίδευση,
Ελληνισμός,
Επικαιρότητα,
Επιστήμη,
Κική Δημουλά,
Κοινωνία,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Παιδεία
Ιερεμίας Φούντας Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως (αφιέρωμα video)
Να πηγαίνετε με τα πόδια στα ξωκκλήσια, προσευχόμενοι
στο δρόμο και λέγοντας τα αιτήματα που έχει η καρδιά σας.
Μητροπολίτης Ιερεμίας ✞ 14 Δεκεμβρίου 2021 ✞
Εκοιμήθη την 14η Δεκεμβρίου 2021 περί τίς 21:30, έπειτα από επιπλοκές του κορωνοϊού covid-19, ο μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλουπόλεως Ιερεμίας, σε ηλικία 80 ετών. Ο μακαριστός ιεράρχης είχε καρδιολογικά προβλήματα.
Η Αγία Λουκία που όρθωσε το ανάστημά της στην εξουσία ανδρών και αρχών τον 3ο αιώνα μ.Χ.
Ένθρονη Θεοτόκος με την Αγία Λουκία. Τοιχογραφία στην σπηλαιώδη
εκκλησία της Αγίας Λουκίας στο Μέλφι της Μπασιλικάτα στην νότια Ιταλία.
Η Αγία Λουκία που όρθωσε το ανάστημά της στην εξουσία
...και τα νησιά της Καραϊβικής τί σχέση έχουν;
Η ηδονή της τιμιότητας του Λουίτζι Πιραντέλλο σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη (video θεατρικό)
† Στην ΜΝΗΜΗ του θεατρικού συγγραφέα
Λουίτζι Πιραντέλλο 1867 - † 10 Δεκεμβρίου 1936
με Νόμπελ Λογοτεχνίας 1934, ας δούμε ένα έργο του
🎭 Η Ηδονή της Τιμιότητος (1917). Θεατρικό έργο του
Λουίτζι Πιραντέλλο σε μετάφραση του Μάριου Πλωρίτη
Πλοία σε κακοκαιρία που παλεύουν με τεράστια κύματα στους ωκεανούς (video)
Πρόκειται για τις μεγαλύτερες «μάχες» που έχουν δώσει πλοία
με τη φουρτουνιασμένη θάλασσα και έχουν καταγραφεί σε κάμερα.
Η νύχτα που δεν τελειώνει κοντά στο τζάκι - Ν. Λυγερός
τη νυχτερινή πτήση με την Συμφωνία Του Νέου Κόσμου
Κική Δημουλά: Τυφλό σύστημα επαφής. Σε προσκυνώ, γλώσσα, πολλά τα θαύματά σου (Video)
της Σοφίας Ντρέκου
Η ποίηση της Κικής Δημουλά πάντα κυοφορεί μια «άνοιξη» της ανθρώπινης διάνοιας και ψυχής. Συμπυκνώνει μεγάλα και μικρά, σημαντικά και καθημερινά, απελπισμένα και ελπιδοφόρα, δυσάρεστα και ευχάριστα, πικρά και χιουμοριστικά «θραύσματα» της ανθρώπινης ύπαρξης και περιπέτειας. Γιατί με την ποίηση της Κικής Δημουλά η ελληνική γλώσσα αντιστέκεται στην καθημερινή πενία του λόγου.
Η Μάχη της Αθήνας στα Δεκεμβριανά του 1944 με την Μηχανή του Χρόνου (video αφιέρωμα)
📸 Πολυβολεία είχαν κάνει στα Δεκεμβριανά στην Ακρόπολη οι Άγγλοι
αδιαφορώντας πλήρως για τυχόν συνέπειες στο μνημείο του Παρθενώνα.
Ο ΕΛΑΣ δεν απάντησε στα πυρά που έρχονταν από εκεί για να
μην γίνουν ζημιές από σεβασμό στον αρχαιολογικό χώρο.
3 Δεκεμβρίου 1944 - Αθήνα, Δεκεμβριανά.
Υπάρχουν δύο εκδοχές. Η επίσημη εκδοχή της Κυβέρνησης του Γεώργιου Παπανδρέου αναφέρει ότι ο σταθμός της Αστυνομίας Πόλεων (Πανεπιστημίου και Βασιλίσσης Σοφίας), δέχθηκε επίθεση από ένοπλους αντάρτες-διαδηλωτές του ΕΑΜ και αμύνθηκε ανταποδίδοντας τα πυρά.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)