Ανάβαση στις απόκρημνες πλαγιές του Άθω - Αγρυπνία της Μεταμορφώσεως στην Αγία Κορυφή | Αέναη επΑνάσταση
Πομπή πιστών στις απόκρημνες πλαγιές του Άθω∙ ύμνοι, βήματα και σιωπές.
Ανάβαση σε απόκρημνες πλαγιές προς τη στέγη του Άθω
για την αγρυπνία της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος
✒️ Επιμέλεια: Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος – (Sophia Drekou)
Οδοιπορικό στη «στέγη» του Αγίου Όρους: πομπή πιστών, δοκιμασία αντοχής από την Κερασιά έως την κορυφή στα δύο χιλιάδες τριάντα τρία μέτρα, αγρυπνία μέσα στη νύχτα και η νεφέλη που θυμίζει Θαβώρ. Ο «στύλος» του Άθω: άξονας προσευχής ανάμεσα σε γη και ουρανό.
Στη Παναγία τη Σαλονικιά σε χειρόγραφο του Παπαδιαμάντη
Το ποίημα «Στη Παναγιά τη Σαλονικιά» γράφτηκε στα τελευταία χρόνια της ζωής του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη και αναφέρεται στον έτερο Ενοριακό Ναό της Σκιάθου, αφιερωμένου στο Γενέθλιο της Θεοτόκου (βλ. εδώ).
Ο Ερωτόκριτος του Κορνάρου: ίσος του δεν ευρίσκετο σ’ Ανατολή και Δύση (ολόκληρο το ποίημα και αναλύσεις video)
Ερωτόκριτος και Αρετούσα, 1933. Χατζημιχαήλ,
Θεόφιλος. Αφιέρωμα στον Θεόφιλο Χατζημιχαήλ
Εργασία Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Ο Ερωτόκριτος είναι έμμετρο μυθιστόρημα ή έπος, που συντέθηκε από τον Βιτσέντζο Κορνάρο (1553-1614) στην Κρήτη, πιθανότατα κατά την πρώτη δεκαετία του 17ου αιώνα.
Η Θεοτόκος αρχή και τέλος της σωτηρίας των ανθρώπων
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Αφιερώματα,
Βίντεο,
Θεομητορικά,
FaceBook
Δογματικές διαφορές Εκκλησίας και παπισμού σχετικά με το πρόσωπο της Θεοτόκου
Βρισκόμαστε εν όψει της περιόδου του ιερού Δεκαπενταυγούστου και της μεγάλης Θεομητορικής εορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, του Πάσχα του καλοκαιριού. Με την ευκαιρία αυτή κρίνεται πνευματικώς ωφέλιμο να επικεντρώσουμε την προσοχή μας στον τρόπο, που θα πρέπει να εορτάσουμε αυτή την μεγάλη εορτή οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Ποιες είναι οι απαραίτητες προϋποθέσεις του εορτάζειν;
Η Κοίμηση της Υπεραγίας Θεοτόκου κατά τον Άγιο Μάξιμο τον Ομολογητή - Η δόξα, η μεσιτεία και το αιώνιο μεγαλείο της Παναγίας
Η θεολογική αφήγηση του Αγίου Μαξίμου για την ένδοξη
μετάσταση της Παναγίας, τον ρόλο της ως Μητέρας όλων
των πιστών και το μήνυμα ελπίδας στον σύγχρονο κόσμο.
Στον σημερινό κόσμο, που συχνά ταλανίζεται από αβεβαιότητα, φόβο και πνευματική αποστασία, η Κοίμηση της Παναγίας υπενθυμίζει ότι ο θάνατος δεν είναι το τέλος, αλλά η αρχή της αιώνιας ζωής. Η παρουσία της Θεοτόκου ως Μητέρας όλων, που ακούει, παρηγορεί και προστατεύει, παραμένει αναλλοίωτη. Η δική της πορεία δείχνει πως η αγάπη, η πίστη και η ελπίδα μπορούν να νικήσουν κάθε σκοτάδι και να οδηγήσουν τον άνθρωπο στο φως του Θεού.
Παναγία: Θεός ή Άνθρωπος;
✍️ Σοφία Ντρέκου
Η Παναγία, σύμφωνα με την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη, είναι η Μητέρα του Θεού (Θεοτόκος), και θεωρείται η υπέρτατη των Αγίων. Ως άνθρωπος, γεννήθηκε και έζησε όπως κάθε άνθρωπος, αλλά επιλέχθηκε από τον Θεό για να φέρει στον κόσμο τον Υιό του, τον Ιησού Χριστό. Επομένως, δεν είναι Θεός με την έννοια της Αγίας Τριάδας (Πατήρ, Υιός, Άγιο Πνεύμα), αλλά είναι ανθρώπινη ύπαρξη που τιμάται και δοξάζεται ως η Μητέρα του Θεανθρώπου.
Μεγαλόχαρη στην Αθήνα: ιστορικά γεγονότα και η σύνδεση της Παναγίας με την πόλη του Φωτός και του Πνεύματος
Mosaic of the Church of Panagia Kapnikarea
Οι τοιχογραφίες στην Παναγία Καπνικαρέα είναι
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.
Η παράδοση της Ρωμιοσύνης στην πρωτεύουσα:
Μεγαλόχαρη στην Αθήνα: ιστορικά γεγονότα
ως το πανελλήνιο προσκύνημα.
Εισαγωγή
Στην καρδιά της Αθήνας, της πόλης του Φωτός και του Πνεύματος, η παρουσία της Μεγαλόχαρης Παναγίας δεν είναι μόνο μνήμη πίστης αλλά και ζωντανή γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους: τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό, γεννήτορα της φιλοσοφίας και των τεχνών, και τη χριστιανική παράδοση που αγκαλιάζει την ψυχή του λαού.
Πατερικά άνθη στην Κοίμηση της Θεοτόκου
η Κοίμηση της Θεοτόκου Πατερικές μαρτυρίες και
υμνογραφία του Δεκαπενταύγουστου για τη Μητέρα της Ζωής.
Μαρτυρίες των Πατέρων, για την Κοίμηση της Θεοτόκου
η εκκλησιαστική μνήμη για τον Δεκαπενταύγουστο.
Εμφανίσεις και θαύματα της Παναγίας ανά τους αιώνες (αφιέρωμα)
Η Παναγία προστάτισσα Πόλεων
Οι εμφανίσεις και οι θαυματουργικές επεμβάσεις της Παναγίας σε όλες τις ορθόδοξες χριστιανικές χώρες είναι κυριολεκτικά αναρίθμητες. Εικόνες που δακρύζουν, μυροβλύζουν ή αιμορραγούν, θεραπείες, εμφανίσεις σε αγίους, αλλά και σε αλλοθρήσκους, καθώς και σωτηρία ολόκληρων πόλεων από επιδημίες ή επιδρομές βαρβάρων.
Οι εμφανίσεις και οι θαυματουργικές επεμβάσεις της Παναγίας σε όλες τις ορθόδοξες χριστιανικές χώρες είναι κυριολεκτικά αναρίθμητες. Εικόνες που δακρύζουν, μυροβλύζουν ή αιμορραγούν, θεραπείες, εμφανίσεις σε αγίους, αλλά και σε αλλοθρήσκους, καθώς και σωτηρία ολόκληρων πόλεων από επιδημίες ή επιδρομές βαρβάρων.
Κοίμησις της Θεοτόκου - Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη στις 15 Αυγούστου 1887
«Η Κοίμησις της Θεοτόκου» Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη
Δημοσιεύτηκε στην «Εφημερίς» 15 Αυγούστου 1887.
Μία των γλυκυτέρων και συμπαθεστέρων εορτών του χριστιανικού κόσμου είναι και η Κοίμησις της υπεραγίας Θεοτόκου, ην σήμερον εορτάζει η Εκκλησία. Ευθύς από των πρώτων μ.Χ. αιώνων, έξοχος υπήρξεν η τιμή και ευλάβεια, ην απένεμον οι χριστιανοί προς την Παρθένον Μαρίαν. Αλλ’ η σημερινή εορτή είναι η κατ’ εξοχήν μνήμη της Θεοτόκου, άτε την Κοίμησιν αυτής υπόθεσιν έχουσα.
Της Μεταμορφώσεως ο Χριστός μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει (βιωματική εμπειρία σε Κοιμητήριο των Αθηνών)
...και φέτος Ο Χριστός Μεταμορφώνεται και μεταμορφώνει
. ✟ . Χρόνια πολλά και Μεταμορφωμένα εν Χριστώ . ✟ .
Βιωματική εμπειρία την ημέρα της Δεσποτικής Εορτής της Μεταμορφώσεως του Ιησού Χριστού, η οποία αποτελεί το κλειδί της ορθόδοξης θεολογίας για τη θέα του Θεού.
Η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού: Ιστορία και νόημα της αρχαίας λιτανείας του Αυγούστου με θεολογικό και υγειονομικό νόημα
Πομπή του σταυρού στο πολιορκημένο Λένινγκραντ - Νικολάι Λουκιάνοφ.
Крестный ход в блокадном Ленинграде / Художник Николай Лукианов
Η Πρόοδος του Τιμίου Σταυρού (1 Αυγούστου): Ιστορία και νόημα της λιτανείας του Αυγούστου στην Ορθόδοξη Παράδοση. Μια αρχαία λιτανεία με θεολογικό και υγειονομικό νόημα.
Η λιτανεία του Τιμίου Σταυρού στην Κωνσταντινούπολη,
ως ευλογημένη πορεία προστασίας από ασθένειες και
πνευματικής καθαρής προετοιμασίας πριν τον Δεκαπενταύγουστο.
Ντοστογιέφσκι: Ονειροπόλα αγάπη με Πάθος για ζωή πάση θυσία (Αδελφοί Καραμάζοφ αποσπάσματα) Insanity is just another form of Dreamy love
εικ.: Το αριστούργημα του Ντοστογιέφσκι «Αδελφοί Καραμάζοφ»,
από το μπαλέτο Άιφμαν (Eifman Ballet) στο Christmas Theater
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Οι αδελφοί Καραμάζοφ (απόσπασματα)
Οι Αδελφοί Καραμάζοφ είναι το τελευταίο μυθιστόρημα του διάσημου Ρώσου συγγραφέα Φιόντορ Ντοστογιέφσκι. Η συγγραφή του έργου διήρκεσε δύο χρόνια (1879-1880), ενώ παράλληλα δημοσιευόταν σε συνέχειες στο περιοδικό Русскій Вѣстникъ ("Ρώσος Αγγελιοφόρος") από τον Ιανουάριο του 1879 έως τον Νοέμβριο του 1880.
Άγιος Παντελεήμων: Βίος, Μαρτύριο, Εγκώμια και Ύμνοι με Επεξήγηση
Αναλυτικό αφιέρωμα στον Μεγαλομάρτυρα και Ιαματικό Άγιο Παντελεήμονα. Ο βίος, το μαρτύριο, οι ύμνοι και τα εγκώμια του Αγίου Παντελεήμονα, με εξήγηση και θεολογική προσέγγιση.
Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος ✰ ο Βίος και άπαντα τα Έργα του
Γεώργιος Κόρδης, Άγιος Συμεών ο νέος θεολόγος
George Kordis St. Symeon the new theologian
Εργασία, έρευνα της Σοφίας Ντρέκου
Ὅλοι οἱ πιστοί χριστιανοί ὀφείλουμε
να σκεπτόμαστε ὅτι στον κάθε ἄλλο πιστό
Επικίνδυνο να διδάσκεις χωρίς αρετή - Αγία Συγκλητική
H μεγάλη αγία διδασκάλισσα της ερήμου Συγκλητική, που
«έγινε για τις γυναίκες ό,τι ο Μέγας Αντώνιος για τους άντρες»
Η διάδοση της Ελληνικής γλώσσας στην Παλαιστίνη την εποχή του Χριστού
Η κιονοστοιχία, οθωμανική Σαμάρεια, 19ος αιώνας. Παλαιστίνη
The colonnade, Ottoman Samaria, 19th century. Palestine*
Τη γλώσσα μάς την έδωσαν Ελληνική
Επιμέλεια, Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Η ελληνική γλώσσα είχε σημαντική διάδοση στην Παλαιστίνη, ειδικά κατά την Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο. Η περιοχή, ιδίως η Γαλιλαία, επηρεάστηκε βαθιά από τον ελληνικό πολιτισμό και η ελληνική γλώσσα χρησιμοποιούνταν ευρέως.
Ελληνιστική περίοδος:
Επιμέλεια, Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Η ελληνική γλώσσα είχε σημαντική διάδοση στην Παλαιστίνη, ειδικά κατά την Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο. Η περιοχή, ιδίως η Γαλιλαία, επηρεάστηκε βαθιά από τον ελληνικό πολιτισμό και η ελληνική γλώσσα χρησιμοποιούνταν ευρέως.
Ελληνιστική περίοδος:
Επισκεφθείτε τον Ναό του Άγιου Σπυρίδωνα στην Κέρκυρα, από τον υπολογιστή σας σε τρισδιάστατη περιήγηση και videos
Στον Άγιο Γέροντα της καρδιάς μου, Παΐσιο τoν Αγιορείτη ˗ˏˋ🕯ˎˊ˗ Ο Φωτεινός Δείκτης μιας Πορείας Ψυχής
Αγρυπνία στην πανήγυρη του Αγίου Παϊσίου στη Σουρωτή
Στις 12 Ιουλίου του 1994, στις 11:30 τη νύχτα,
την ησυχία τάραξε μια δυνατή βροντή! Κατόπιν...
με συνεχείς αστραπές φωτιζόταν και όλο το Άγιον Όρος.
Το απόγευμα έγινε γνωστό ότι ο Γέροντας Παΐσιος
είχε περάσει στην αιωνιότητα... αλλά όχι από κοντά μας.
Ο Άγιος Γέροντας Παΐσιος: Πώς να ζούμε πνευματικά τις γιορτές
«Ο Χριστός με τη μεγάλη Του αγάπη και με την μεγάλη Του αγαλλίαση που σκορπάει στις ψυχές των πιστών με όλες τις άγιες γιορτές Του, μας ανασταίνει αληθινά αφού μας ανεβάζει ψηλά πνευματικά. Αρκεί να συμμετέχουμε και να έχουμε όρεξη πνευματική να τις πανηγυρίζουμε πνευματικά· τότε τις γλεντάμε πνευματικά και μεθάμε πνευματικά από το παραδεισένιο κρασί που μας φέρνουν οι Άγιοι και μας κερνούν.
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Γ.Παΐσιος,
Θεολογία,
Πάσχα,
Χριστούγεννα
Θα γίνεις Νονός, Νονά; Έχεις μια σπουδαία αποστολή. Ξέρεις ποια είναι;
Πρόσωπο με πρόσωπο: ποιητική αναφορά στην έννοια του προσώπου στο Νικηφόρο Βρεττάκο
Μία ποιητικὴ ἀναφορὰ στὴν ἔννοια τοῦ προσώπου
Συχνὰ ἡ ποιητικὴ γραφίδα κατορθώνει νὰ προσεγγίσει, χάρη στὴν εὐαισθησία τοῦ ποιητῆ, σημαντικὰ θέματα ποὺ σὲ ἄλλη περίπτωση θὰ ἀπαιτοῦσαν πολλὲς πυκνογραμμένες σελίδες γιὰ νὰ ἐπιτευχθεῖ τὸ ίδιο ἀποτέλεσμα. Στὴ συλλογὴ ποιημάτων τοῦ Νικηφόρου Βρεττάκου μὲ τὸν τίτλο «Ἡλιακὸς Λύχνος», ἡ ὁποία ἐκδόθηκε τὸ 1984, ὑπάρχει τὸ ἀκόλουθο ποίημα μὲ τὸν τίτλο «Πρόσωπο μὲ Πρόσωπο»:
Η αντίσταση της τέχνης και ο Καραγκιόζης της σκιάς με το μακρύ το χέρι - Ευγένιος Σπαθάρης, ο “πατέρας” του Καραγκιόζη 🎞️ video αφιέρωμα
Ο Ευγένιος Σπαθάρης, ο “πατέρας” του Καραγκιόζη
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Όταν παίζεις πάντα την ίδια παράσταση
δεν αλλάζει το θεατρικό έργο, το ξέρει κάθε θίασος,
αλλά φαίνεται ότι αυτό δεν ισχύει στην πολιτική.
Μάλλον επειδή δεν έβλεπαν το Θέατρο της Δευτέρας
και δεν παρακολούθησαν το νόημα του Καραγκιόζη.
Τί νόημα έχουν οι λιτανείες στους δρόμους, στους αγρούς και στην Αθήνα το 1854;
Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου, φωτο Οδυσσέα Φωκά, περίπου 1900,
αρχείο Εθνικής Πινακοθήκης- Μουσείου Α. Σούτζου (από εδώ)
της Σοφίας Ντρέκου
Περιεχόμενα:
Θεέ μου γίναμε οι άνθρωποι χειρότεροι από το διάβολο - Μη με χτυπάς κ. αστυνόμε είμαι απλά ένα παιδί (φώτο)
Περισσότερα Θέματα:
Εικόνες,
Επικαιρότητα,
Θεολογία,
Κοινωνία,
Κόσμος,
Παιδιά,
Πολιτική,
Πολιτισμός,
Σ.Ντρέκου,
FaceBook,
Foreign Languages
Λόγοι Ασκητικοί - Όσιος Αββάς Ισαάκ ο Σύρος (βιβλίο)
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Αφιερώματα,
Βιβλιοθήκη,
Βίντεο,
Εργασίες,
Θεολογία,
FaceBook
Ηχήστε οι Σάλπιγγες: ο θάνατος και η συγκλονιστική, αντιστασιακή κηδεία του Κωστή Παλαμά (αφιέρωμα)
Ο Άγγελος Σικελιανός με το φέρετρο του Κωστή Παλαμά στον ώμο του
της Σοφίας Ντρέκου
Ο Κωστής Παλαμάς θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, με σημαντική συνεισφορά στην εξέλιξη και ανανέωση της νεοελληνικής ποίησης.
Περισσότερα Θέματα:
Αφιερώματα,
Β' Παγκόσμιος,
Βίντεο,
Θάνατος,
Κωστής Παλαμάς,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Λουντέμης,
FaceBook
Ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός μάς εξηγεί με λίγα λόγια και σαφή, για το δόγμα της Αγίας Τριάδας
Ο Όσιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός αγαπητοί αναγνώστες, μάς
εξηγεί με λίγα λόγια και σαφή, για το δόγμα της Αγίας Τριάδας.
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
«Πιστεύουμε σ' ένα Θεό, μία πρωταρχική αιτία, χωρίς αρχή, αδημιούργητη, αγέννητη, άφθαρτη και αθάνατη (...).
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)