Το αντίδοτο στο φόβο δεν είναι το θάρρος ή το θράσος αλλά η αγάπη. Ο φόβος καλλιεργείται από τις αρχές και τις εξουσίες του κόσμου τούτου, προκειμένου το υποκείμενο να χειραγωγείται εύκολα, να καθίσταται υπήκοον και όχι πολιτικόν ζώον, να μην μπορεί να στοχαστεί, αλλά να εφευρίσκει «αόρατους εχθρούς», να μην έχει πραγματική ελευθερία.
Καβάφης: Πάρθεν η Pωμανία (ανάλυση)
Πάρθεν (Mάρτιος 1921) Kωνσταντίνος Kαβάφης
Είναι το μοναδικό από τα ποιήματα του Κ.Π. Καβάφη
που δεν κατατάσσεται σε καμία κατηγορία.
Σοφία Ντρέκου
Ο Χριστιανισμός ως επανάσταση
Ένας παράλυτος περίμενε 38 χρόνια, γιατί δεν είχε άνθρωπο. Εσύ έχεις άνθρωπο; Το παιδί σου έχει άνθρωπο;
Οι επισημάνσεις του κειμένου στις αναφορές της εποχής μας,
είναι ιδιαιτέρως σημαντικές. Σας ευχόμαστε καλή ανάγνωση.
Είσαι ο άνθρωπός μου;
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Ένας παράλυτος περίμενε 38 χρόνια,
γιατί δεν είχε άνθρωπο
(μέχρι που πέρασε ο Χριστός).
Εσύ έχεις άνθρωπο;
Είσαι ο άνθρωπος κάποιου;
Το παιδί σου έχει άνθρωπο;
Ο Ζωοδότης Λόγος στην θεραπεία του Παραλύτου στη Βηθεσδά
στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)
Το θαύμα της θεραπείας του Παραλύτου που έκανε ο Κύριος κατά τη διάρκεια της Πεντηκοστής των Ιουδαίων και το διηγείται ο ευαγγελιστής Ιωάννης. Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 21 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.
Κωνσταντίνος Καβάφης - Ένας γέρος (ανάλυση ποιήματος και video αφιέρωμα)
Εργασία Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Ο Κωνσταντίνος Καβάφης αποτυπώνει τις σκέψεις του σχετικά με τις δυσκολίες που προκαλεί το γήρας στην κοινωνική ζωή του ατόμου. Ο ποιητής έγραψε αυτό το ποίημα όταν ήταν 31 ετών, πολύ νέος, αλλά και πολύ ιδιοφυής, ώστε να μας δώσει μια τέτοια σκληρή εικόνα των γηρατειών, χωρίς να μειώσει την ποίηση.
Περισσότερα Θέματα:
Βίντεο,
Διάλογοι,
Εργασίες,
Κ.Π. Καβάφης,
Κορωνοϊός,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Σ.Ντρέκου,
FaceBook,
Foreign Languages
Η θεολογία της χαράς στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη
Το ίδιο το μήνυμα του Ευαγγελίου αποτελεί ελπίδα και χαρά για το παρόν και τα έσχατα του επιγείου βίου. Η Ανάσταση και η Ανάληψη του Κυρίου, η καταπάτηση δηλ. του θανάτου, σημαίνει επικράτηση της ζωηφόρου χαράς και της ελπίδας για το ανθρώπινο γένος ότι στα έσχατα μάς προσμένει ο Κύριος και ο Σωτήρας μας.
Μία αισιόδοξη μελέτη που στην εποχή της απογοήτευσης, της θλίψης και της κατήφειας που μαστίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο, έρχεται να μας υπενθυμίσει το χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελίου.
Το Πολιτικό Μανιφέστο του Αγίου Κωνσταντίνου - π. Κων. Στρατηγόπουλος
Το Πολιτικό Μανιφέστο του Αγίου Κωνσταντίνου (βίντεο)
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία και το ηχητικό βίντεο του πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδος, στις 20/5/2008. (floga.gr)
«Σεβασμιώτατε, σεβαστοί πατέρες, λαέ και άρχοντες του τόπου αυτού· λαέ που υπάρχεις για να κυριαρχείς και να άρχεις των παθών σου· άρχοντες που υπάρχετε για να άρχετε και του λαού και των παθών σας.
Με την αυγή ξεκίνησαν και πάνε οι Μυροφόρες νικώντας τον Φόβο
ζωγραφική «Ούκ έστιν ώδε» δια Χειρός Μπάμπη Πυλαρινού
της Σοφίας Ντρέκου
Χρόνια μας πολλά κυρίες μου... Των Μυροφόρων...!
Ας κάνουμε σήμερα την εορτή του Θείου έρωτα!
Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς του αγγέλματος της Ανάστασης - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
Το ευαγγέλιο της Κυριακής των Μυροφόρων αναφέρεται στη φροντίδα που έδειξαν για το θάνατο του Αθάνατου οι γυναίκες εκείνες, που η διδασκαλία του Χριστού τους έδωσε ζωή.
Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες: ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο
Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἵνα
προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. 21 οὗτοι οὖν προσῆλθον
Φιλίππῳ τῷ ἀπὸ Βηθσαϊδὰ τῆς Γαλιλαίας, καὶ ἠρώτων
αὐτὸν λέγοντες· κύριε, θέλομεν τὸν ᾿Ιησοῦν ἰδεῖν.
ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο
Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης
(Ζηζιούλας) Διδάκτωρ Θεολογίας
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να τονισθή είναι ότι, αντίθετα με την άποψη μερικών ερευνητών, ο Ελληνισμός συνδέεται στενά με την όλη προοπτική του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου. Υπάρχει πρώτα σ' αυτό μια χαρακτηριστική έμφαση στον οικουμενικό χαρακτήρα και στην αποστολή του Ιησού Χριστού, μια διεύρυνση του ορίζοντος της σωτηρίας που προσφέρει ο Χριστός σε παγκόσμια κλίμακα.
Περισσότερα Θέματα:
Αγία Γραφή,
Διάλογοι,
Ελληνισμός,
Εργασίες,
Θ. Ρηγινιώτης,
Θάνατος,
Θεολογία,
Μελέτες,
Ν. Λυγερός,
Φιλοσοφία,
FaceBook
Το όνειρο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτη για την Παναγία και το Άγιον Όρος (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)
Τα παρακάτω, τα γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στον βίο του οσίου Πέτρου (12 Ιουνίου), ο οποίος κλήθηκε θαυματουργικά στην μοναχική ζωή, και τελικά μετά από πολλούς αγώνες, κόπους, και παγίδες του εχθρού της ψυχής, κατόρθωσε να βγει νικητής, με την χάρη του Θεού, στον πνευματικό στίβο.
Το είναι και το έχειν στην αληθινή ύπαρξη - Ιωάννης Καραβιδόπουλος
Το είναι και το έχειν
Ιωάννη Καραβιδόπουλου, καθηγητή Θεολογίας
του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Εκείνο που κυριολεκτικά μαστίζει τον άνθρωπο, ιδιαίτερα της εποχής μας, είναι το αίσθημα της ανασφάλειας και αβεβαιότητας, το οποίο αποτελεί συνέπεια της αμαρτίας, της επαναστατικής προσπάθειας δηλ. του ανθρώπου να γίνει αυτός ο ίδιος κυρίαρχος του εαυτού του ξεθρονιάζοντας το Θεό από τη θέση του δημιουργού και κυρίου του.
Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή: Ελληνισμός - Ν. Λυγερός
Επιμέλεια, Έρευνα
της Σοφίας Ντρέκου
34707 - Στα Μετέωρα / Poems
Ν. Λυγερός: September 14, 2017
Στα Μετέωρα το άβατον των γυναικών έληξε το 1948
γι’ αυτό σταμάτα να μιλάς για κάτι που δεν υπάρχει
όταν θέλεις να πεις την αλήθεια της εξέλιξης της πίστης
αλλιώς κι εσύ συνεχίζεις να μειώνεις την αξία της.
Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν
Τι είναι αθεϊσμός: συζητήσεις μεταξύ ορθόδοξου ιερέα, άθεων και πιστών
Συζητήσεις που έγιναν στην Μόσχα μεταξύ του συγγραφέα
Ρώσου ορθόδοξου Ιερέα Dimitri Doudko και άθεων ή πιστών.
Εις Άδου Κάθοδος ερμηνεία εικόνας της Ανάστασης, στην ανατολική και δυτική αγιογραφία
Εις Άδου Κάθοδος - Ανάστασις (Μωσαϊκό 11ου αιώνα) From Wikimedia
Μονή Οσίου Λουκά, η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης Βοιωτίας (νάρθηκας)
Harrowing of Hell (East wall, right) Mosaics in Hosios Loukas (narthex)
Η ορθόδοξη Εκκλησία είχε και έχει την υποχρέωση να μεταφέρει το μήνυμα της Αναστάσεως στον κόσμο μας, ώστε να γίνει κτήμα μας. Οι τρόποι που χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί ήταν και είναι πολλοί: το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, η υμνογραφική παραγωγή, οι διδακτικότατοι βίοι των αγίων, η εικονογράφηση των ναών.
Αν θέλαμε να συνοψίσουμε τους εικονογραφικούς τύπους που συναντούμε σε φορητές εικόνες και τοιχογραφίες θα καταλήγαμε σε τρεις ομάδες με επιμέρους παραλλαγές:
Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο
Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση
του Σατανά για χίλια έτη (Αποκ. κ', 1-3).
Η Αποκάλυψη του Ιωάννη
στη ζωγραφική του Αγίου Όρους
Με αφορμή την έκδοση της διδακτορικής διατριβής του Αρχαιολόγου Γεωργίου Τσιμπούκη με θέμα: «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη στη μνημειακή ζωγραφική του Αγίου Όρους» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τη θέση της Αποκάλυψης στους Αθωνικούς κύκλους εικονογράφησης.
Περισσότερα Θέματα:
Αγία Γραφή,
Άγιον Όρος,
Αφιερώματα,
Βιβλιοθήκη,
Εικόνες,
Εσχατολογία,
Μελέτες,
Πάσχα,
Συνεντεύξεις,
FaceBook
Περί πολυλογίας και σιωπής - Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος
Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων.
ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής
Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα με αναλυτική ερμηνεία (photos & videos)
Καπνικαρέα: τοιχογραφία του ναού από τον Κόντογλου και τους μαθητές του https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος
Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.
Ανέστη Χριστός... Αληθώς ο Κύριος Ηγέρθη... οὔκ ἐστιν ὧδε...
Αληθώς Ανέστη ο Κύριος και Χρόνια Πολλά...
Η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ~ Άγιος Επιφάνιος Κύπρου (πρωτότυπο, μετάφραση, ερμηνεία)
Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αφιέρωμα)
Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου
Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς, (βλ. γι’ αυτό την ορθόδοξη εικόνα «Εις Άδου κάθοδος» (εδώ και εδώ), αλλά και τη μαρτυρία του αποστόλου Πέτρου, μαθητή του Χριστού, στην πρώτη επιστολή του, Επιστολή Πέτρου Α' - Κεφάλαιο 3, στίχοι 19-20).
Ιεροσόλυμα 1928 η αυθεντικότητα του Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Μελέτη του Αγίου Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Αγία Σιών Ιεροσόλυμα 1928 [1]
Η αυθεντικότητα του Γολγοθά
και του Παναγίου Τάφου
Τα δημόσια Οικοδομήματα του Πασχαλίου Χρονικού εξηγήθηκαν εικαστικά (καλλιτεχνικά) από τον πατέρα Germer Durand.[1] Αυτός έκανε την υπόθεση ότι το τετράνυμφο θα είναι η πηγή του Σιλωάμ, η οποία έχει μνημονευθεί από τον προσκυνητή των Βορδιγάλλων ως «quadriporticus», δηλαδή ως τέσσερις περίστυλοι. Ασφαλώς, υπάρχει η βεβαίωση ότι ο Αυτοκράτορας στην περιοχή του Ιουδαϊκού ναού ανήγειρε ναό του Καπιτωλίου Διός και έστησε μέσα σε αυτόν ένα άγαλμά του.[2]
Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση με το Μοιρολόϊ ή Θρήνος της Παναγιάς και τα Κάλαντα της Μεγάλης Παρασκευής (Videos αφιέρωμα)
Φώτο από το φίλμ «Jesus of Nazareth» του Franco Zeffirelli
με τον Robert Powell (Jesus) και την Olivia Hussey (Παναγία)
Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση,
Λαϊκός Θρήνος Μεγάλης Παρασκευής
«Άδεται εν Μιχαλητσίω και Καράτεπε εν ταις εκκλησίαις
υπό των γυναικών, την εσπέραν της Μεγάλης Παρασκευής»
της Σοφίας Ντρέκου
Η λαϊκή ποίηση, καθώς ξέρουμε συμπεριέλαβε στο μεγάλο κύκλο της καθετί, που της κινούσε άμεσα ή έμμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον, δηλαδή τη χαρά, τη λύπη, τον ξενητεμό, την πατρίδα, τη Μάνα κ.λπ. Μ' ένα λόγο, αυτή, απασχολήθηκε ανοιχτά με κάθε αξιοπρόσεχτη εκδήλωση της ζωής. Γι' αυτό θά 'ταν όχι μόνο άδικο κι' ανίερο, αλλά και σοβαρό μειονέκτημά της, αν δεν πρόσεχε και δεν τραγούδαγε τόσο λυπητερά τα πάθη του Χριστού μας.
Η Σημασία της Θυσίας του Χριστού - Αγίου Συμεών Νέου Θεολόγου Κατηχητικός Λόγος ΚΖ'
Κατηχητικός λόγος ΚΖ' Αγίου
Συμεών του Νέου Θεολόγου
Η σημασία της θυσίας Του Ιησού
Χριστού για την ζωή του ανθρώπου.
Ο Ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης, Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (Βιντεο / αφιέρωμα)
Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013
της Σοφίας Ντρέκου
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013
της Σοφίας Ντρέκου
Μια δημοσία εξομολόγηση όπως στην πρωτοχριστιανική εποχή
Μια δημοσία εξομολόγηση όπως ακριβώς
γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή.
Να χαίρεσθε την ιερωσύνη σας.
Η ευχή σας, ας μας ακολουθεί
π. Ιάκωβε. Σας ευχαριστούμε.
Μεγάλη Εβδομάδα του 1991, σαν σήμερα, στην ενορία μου στην Ομόνοια, στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, είναι το κέντρο της Ελλάδας και της αμαρτίας και όχι απλά των Αθηνών.
Μεγάλη Τρίτη βράδυ και λίγο πριν την έναρξη της ακολουθίας, είχε έρθει ένας χριστιανός να καταγγείλει για μια πολύ άσχημη πράξη, εργαζόμενο στον Ιερό Ναό μας, που δυστυχώς ήταν αλήθεια. Με είχε προειδοποιήσει για το τι ακριβώς συνέβη, ο εν λόγω, περίμενα στην πόρτα του Ναού και συναντήθηκα με τον καταγγέλλοντα, υποσχόμενος πως θα τιμωρηθεί ο εργαζόμενος σε εμάς, καθησυχάζοντάς τον, αφού είχα υποδυθεί τον Ιερατικώς Προϊστάμενο του Ναού.
Ο Ιερατικώς Προϊστάμενος του Ναού, μέχρι σήμερα, ο εκλεκτός και ευεργέτης μου π. Σεραφείμ Ρίβιος, γνωρίζοντας την αγάπη μου για το κουκούλι, καθώς θύμιαζα, με άφηνε την Μεγάλη Εβδομάδα να το φορώ, αν και μόλις διάκονος... έφτασα στην βόρεια πόρτα του Ι. Ναού και αντίκρυσα μια κοπέλα, η οποία από την εξωτερική της εμφάνιση, αντιλαμβανόταν κανείς πως εργαζόταν στα παρακείμενα του Ναού μας «σπίτια».
Ω, της υποκρισίας μου, ενώ πριν λίγο καλοδέχτηκα και κάλυψα την αμαρτία, τώρα, έδιωξα από την εκκλησιά μας, έναν άνθρωπο που ελέγχθηκε από την ματιά του συνανθρώπου της, όταν εγώ απορροφημένος από την έπαρση της προσωπικής μου εκκλησιαστικής παρουσίας, κατάφερα την ασθενούσα να την εκβάλλω του νοσοκομείου.
Ας με συγχωρέσει ο Θεός κι εκείνη, την οποία αν αντάμωνα σήμερα θα της φιλούσα το χέρι, αφού η δική της συναίσθηση της αμαρτωλότητάς της, έχει γίνει έλεγχος της δικής μου ανύπαρκτης εδώ και 25 χρόνια Κληρικός!
30-4-2013
π. Ιάκωβος Βασιλείου
Επιμέλεια Αέναη επΑνάσταση
Λογοτεχνία (group/Sophia.Drekou)
Anastasia Kalliontzi A: Μένω 200 μέτρα μακριά από εκεί! Τι ωραία Εκκλησία!!!! Διάβασα και το κείμενο. ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΗΚΑ. Δεν υπάρχουν λόγια. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΙΑ... Δράττομαι της ευκαιρίας να επισημάνω ότι κάθε Κυριακή, οι κυρίες που εργάζονται στα σπίτια της οδού Μυλλέρου, Κολωνού, Αγησιλάου κλπ. της γειτονιάς μας δηλαδή, εκκλησιάζονται ανελλιπώς. Ο Θεός είναι μεγάλος, και Πατέρας ΟΛΩΝ ΜΑΣ. 15 Απριλίου 2014
(Δείτε: Αναστασία Καλλιοντζή: «Και η δημόσια εξομολογητική είναι για μένα Θεολογία... Σημαδιακή μέρα για μένα η Μεγάλη Τρίτη.
Σπύρος Παργινός: Tό διδακτικότατο αὐτό περιστατικό μοῦ θύμισε τό "ὁ ὑψῶν ἑαυτόν ταπεινωθήσεται καὶ ὁ ταπεινῶν ἑαυτόν ὑψωθήσεται" μόνον ποὺ ἐδῶ ὁ ὑψῶν καὶ ὁ ταπεινῶν ἑαυτόν εἶναι τό αὐτό πρόσωπο.· 11 Απριλίου 2018
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)