Ταξιδέψτε στο θαυμαστό τόπο της Καππαδοκίας από τον υπολογιστή σας ~ Video αφιέρωμα


Καππαδοκία...
Ένα Ταξίδι που περιμένω 
στην άκρη της φωτιάς. 

Η έξοδος από τον ναρκισσισμό με το φως το αληθινό στον διάλογο Του Χριστού με τον Τυφλό

Ο Χριστός παρέχει το φως το αληθινό και προσφέρει έξοδο από τον ναρκισσισμό

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Δεν πρέπει να δανείζουμε με τόκο. (Ομιλία Μεγάλου Βασιλείου κατά των τοκιζόντων)


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Οι Πατέρες της Εκκλησίας παρουσιάζουν τα πολλά χρήματα ως απότοκα κλοπής ή κλεπταποδοχής και ως βασικό εμπόδιο εισδοχής στην Βασιλεία του Θεού.

Μεσογαίας Νικόλαος: Η «ευλογία» του πόνου και τα ευλογημένα «γιατί»

Ο Άγιος Τρομοκράτης Θεόδωρος του Κούζμιτς, ο βίος ενός μυστηριώδους αγίου (Αφιέρωμα)

alexander 1st of russia Fyodor-Kuzmich-Праведный старец Феодор Томский

Ο Άγιος Τρομοκράτης, 
η Αληθινή Αντίσταση

της Σοφίας Ντρέκου

Ο ιερός Χρυσόστομος και η πολιτική εξουσία


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, υπήρξε ο πλέον σκληρός επικριτής των ακροτήτων της πολιτικής εξουσίας και των φορέων αυτής που διαβιούσαν contra στα διδάγματα της Εκκλησίας και σε βάρος του πενόμενου λαού.

Η μεταστροφή του π. Σεραφείμ Ρόουζ με την καντάτα του Μπαχ που του άλλαξε την ζωή


της Σοφίας Ντρέκου

Ο Ευγένιος (π. Σεραφείμ Ρόουζ) αγαπούσε ιδιαιτέρως τη Λειτουργία σε Σι Ελάσονα, τα Κατά Ιωάννη Πάθη, τα Κατά Ματθαίον Πάθη, το Μαγκνίφικατ, τις καντάτες και το Χριστουγεννιάτικο Ορατόριο. 

Η Γυναίκα Ρωμηά και οι Μικρασιάτικες Σαρακοστές της


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Σιχαίνομαι τον πολιτισμό: τα Φρικαλέα Καρούλια στο Άγιον Όρος

ΔΟΣ ΥΜΙΝ ΣΗΜΕΡΟΝ: Ακριβώς, επειδή τα κελιά
είναι απροσπέλαστα, τρόφιμα και λοιπά είδη ανάγκης
ανεβαίνουν σε ζεμπίλια. Φωτ.: Matt Fidler/ Getty/ Ideal

Τα φρικαλέα Καρούλια στο Άγιον Όρος
Οδοιπορικό στις απόκρημνες
σκήτες των ασκητών του Άθωνα

Θεολογία χωρίς κάθαρση είναι υποκρισία (Το πιθηκίζειν και παπαγαλίζειν στην θεολογία)

Το πνεύμα αληθείας της Σαμαρείτιδας, το ευαγγέλιο και το μήνυμα

Ντούτσιο ντι Μπουονινσένια, Ο Χριστός και η Σαμαρείτιδα ('Maestá', πρεντέλλα οπίσθιας όψης) 1310-11 Duccio_di_Buoninsegna_-_Christ_and_the_Samaritan_Woman
Ντούτσιο ντι Μπουονινσένια 1311, Ο Χριστός και η Σαμαρείτιδα.
Christ and the Samaritan Woman by Duccio di Buoninsegna,
Εθνικό Μουσείο τέχνης Thyssen, στη Μαδρίτη της Ισπανίας.

Ὕδωρ λαβεῖν ἐλθοῦσα τὸ φθαρτὸν γύναι,
Τὸ ζῶν ἀπαντλεῖς, ᾧ ῥύπους ψυχῆς πλύνεις.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος
28 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.

Η Σαμαρείτισσα, εμείς και η πρακτικότητα στη ζωή μας!

Πώς δικαιολογούνται οι πέντε άνδρες της Σαμαρείτιδας και ο έκτος που δεν ήταν άνδρας της; - Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

Πίνακας ζωγραφικής «Ο Χριστός συνομιλεί με την Σαμαρείτιδα»  δια χειρός Γεωργίου Κόρδη
Πίνακας ζωγραφικής «Ο Χριστός συνομιλεί με
την Σαμαρείτιδα» δια χειρός Γεωργίου Κόρδη

Πώς δικαιολογούνται οι πέντε άνδρες της Σαμαρείτιδας
και ο έκτος που δεν ήταν άνδρας της;

Σεξ στην εφηβεία

Σεξ στην εφηβεία Sex

Ένα συγκλονιστικό άρθρο που μιλά 
κατευθείαν στις συνειδήσεις, 
θα ήταν πρέπον να διαβάσουμε 
με ιδιαιτέρα προσοχή, αν θέλουμε 
να αντισταθούμε στο Σύστημα 
και στην Εποχή του Φόβου, 
επαναπροσδιορίζοντας
τις πανανθρώπινες αξίες. 

Καλή ανάγνωση...

Σοφία Ντρέκου

Ποιο είναι το αντίδοτο στο φόβο και από πού καλλιεργείται;


Το αντίδοτο στο φόβο δεν είναι το θάρρος ή το θράσος αλλά η αγάπη. Ο φόβος καλλιεργείται από τις αρχές και τις εξουσίες του κόσμου τούτου, προκειμένου το υποκείμενο να χειραγωγείται εύκολα, να καθίσταται υπήκοον και όχι πολιτικόν ζώον, να μην μπορεί να στοχαστεί, αλλά να εφευρίσκει «αόρατους εχθρούς», να μην έχει πραγματική ελευθερία.

Ποιοί είναι οι ιδρυτές των θρησκειών και ποιά είναι η μοναδικότητα του Χριστιανισμού;


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Ιστέον ότι ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, με την κλασική έννοια του όρου, αλλά αυτοαποκάλυψη του Θεού. Η Θρησκεία είναι η κίνηση του Ανθρώπου προς τον Θεό, ενώ ο Χριστιανισμός είναι η κίνηση του Θεού προς τον Άνθρωπο.

Σ' ένα παγκάκι που βρυχάται αλαργινό άρχισε η ιστορία (Video)


της Σοφίας Ντρέκου 

Σ' ένα παγκάκι κάθισαν μαζί
κι άρχισε η ιστορία ενώ κανείς
άλλος δεν κατάλαβε ότι δεν ήταν

Ο Χριστιανισμός ως επανάσταση και Κοινωνική Δικαιοσύνη


Η Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης (20 Φεβρουαρίου) καθιερώθηκε για την προσπάθεια να αντιμετωπισθούν με διεθνείς δράσεις η φτώχεια, η ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός, μέσα σε μια ανοιχτή κοινωνία.

Ένας παράλυτος περίμενε 38 χρόνια, γιατί δεν είχε άνθρωπο. Εσύ έχεις άνθρωπο; Το παιδί σου έχει άνθρωπο;


Οι επισημάνσεις του κειμένου στις αναφορές της εποχής μας, 
είναι ιδιαιτέρως σημαντικές. Σας ευχόμαστε καλή ανάγνωση.

Είσαι ο άνθρωπός μου;

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ένας παράλυτος περίμενε 38 χρόνια, 
γιατί δεν είχε άνθρωπο 
(μέχρι που πέρασε ο Χριστός). 
Εσύ έχεις άνθρωπο; 
Είσαι ο άνθρωπος κάποιου;
Το παιδί σου έχει άνθρωπο;

Ο Ζωοδότης Λόγος στην θεραπεία του Παραλύτου στη Βηθεσδά

Christ healing the Lame Man at the Pool of Bethesda

Η θεραπεία του παραλύτου 
στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)

Το θαύμα της θεραπείας του Παραλύτου που έκανε ο Κύριος κατά τη διάρκεια της Πεντηκοστής των Ιουδαίων και το διηγείται ο ευαγγελιστής Ιωάννης. Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 21 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα. 

Η θεραπεία του παραλύτου στην Προβατική Κολυμβήθρα ή Βηθεσδά με πέντε στοές γεμάτες ανάπηρους


Η θεραπεία του παραλύτου στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)

Πόσο μεγάλα θαύματα μπορεί να κάνει
η θερμή και ακλόνητη πίστη. 
Μια τέτοια πίστη χρειαζόμαστε κι εμείς. 
Μια πίστη που δεν θα υπολογίζει εμπόδια,

Ατομική και κοινωνική συνείδηση (Οι δυτικές κοινωνίες αναπτύσσονται με τις αξίες της χλιδής)

Όποιος κοιτάζει προς τα έξω ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ... Όποιος κοιτάζει μέσα του ΞΥΠΝΑΕΙ Carl Jung

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Κωνσταντίνος Καβάφης - Ένας γέρος (ανάλυση ποιήματος και video αφιέρωμα)


Εργασία Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης αποτυπώνει τις σκέψεις του σχετικά με τις δυσκολίες που προκαλεί το γήρας στην κοινωνική ζωή του ατόμου. Ο ποιητής έγραψε αυτό το ποίημα όταν ήταν 31 ετών, πολύ νέος, αλλά και πολύ ιδιοφυής, ώστε να μας δώσει μια τέτοια σκληρή εικόνα των γηρατειών, χωρίς να μειώσει την ποίηση.

Η θεολογία της χαράς στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη


Επιμέλεια, συλλογή
Σοφία Ντρέκου

Το ίδιο το μήνυμα του Ευαγγελίου αποτελεί ελπίδα και χαρά για το παρόν και τα έσχατα του επιγείου βίου. Η Ανάσταση και η Ανάληψη του Κυρίου, η καταπάτηση δηλ. του θανάτου, σημαίνει επικράτηση της ζωηφόρου χαράς και της ελπίδας για το ανθρώπινο γένος ότι στα έσχατα μάς προσμένει ο Κύριος και ο Σωτήρας μας. 

Κωνσταντίνου και Ελένης η Γιορτή στην καρδιά της άνοιξης

Κωνσταντίνου και Ελένης (Γιορτή στην καρδιά της άνοιξης)

Η μνήμη των Αγίων θεοστέπτων βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνστα­ντίνου και Ελένης τελείται από κοινού την 21η Μαΐου, ενώ στις 11 Μαΐου η Εκκλησία μας ενθυμείται τα εγκαίνια της Βασιλίδος των πόλεων Κωνστα­ντινουπόλεως στις 11 Μαΐου 330 μ.Χ.) (Δείτε σχετικά εδώ).