Ο Ζωοδότης Λόγος στην θεραπεία του Παραλύτου στη Βηθεσδά

Christ healing the Lame Man at the Pool of Bethesda

Η θεραπεία του παραλύτου 
στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το θαύμα της θεραπείας του Παραλύτου που έκανε ο Κύριος κατά τη διάρκεια της Πεντηκοστής των Ιουδαίων και το διηγείται ο ευαγγελιστής Ιωάννης. Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 21 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα. 

Η θεραπεία του παραλύτου στην Προβατική Κολυμβήθρα ή Βηθεσδά με πέντε στοές γεμάτες ανάπηρους


Η θεραπεία του παραλύτου στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)

Πόσο μεγάλα θαύματα μπορεί να κάνει
η θερμή και ακλόνητη πίστη. 
Μια τέτοια πίστη χρειαζόμαστε κι εμείς. 
Μια πίστη που δεν θα υπολογίζει εμπόδια,

Ατομική και κοινωνική συνείδηση (Οι δυτικές κοινωνίες αναπτύσσονται με τις αξίες της χλιδής)

Όποιος κοιτάζει προς τα έξω ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ... Όποιος κοιτάζει μέσα του ΞΥΠΝΑΕΙ Carl Jung

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Κωνσταντίνος Καβάφης - Ένας γέρος (ανάλυση ποιήματος και βιντεο/αφιέρωμα)


Ο Καβάφης αποτυπώνει τις σκέψεις του σχετικά με τις δυσκολίες που προκαλεί το γήρας στην κοινωνική ζωή του ατόμου. Ο ποιητής έγραψε αυτό το ποίημα όταν ήταν 31 ετών, πολύ νέος, αλλά και πολύ ιδιοφυής, ώστε να μας δώσει μια τέτοια σκληρή εικόνα των γηρατειών, χωρίς να μειώσει την ποίηση.

Η θεολογία της χαράς στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη


Επιμέλεια, συλλογή
Σοφία Ντρέκου

Το ίδιο το μήνυμα του Ευαγγελίου αποτελεί ελπίδα και χαρά για το παρόν και τα έσχατα του επιγείου βίου. Η Ανάσταση και η Ανάληψη του Κυρίου, η καταπάτηση δηλ. του θανάτου, σημαίνει επικράτηση της ζωηφόρου χαράς και της ελπίδας για το ανθρώπινο γένος ότι στα έσχατα μάς προσμένει ο Κύριος και ο Σωτήρας μας. 

Μία αισιόδοξη μελέτη που στην εποχή της απογοήτευσης, της θλίψης και της κατήφειας που μαστίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο, έρχεται να μας υπενθυμίσει το χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελίου.

Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς του αγγέλματος της Ανάστασης - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς του αγγέλματος της Ανάστασης - Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς | Αέναη επΑνάσταση

Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς
του αγγέλματος της Ανάστασης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το ευαγγέλιο της Κυριακής των Μυροφόρων αναφέρεται στη φροντίδα που έδειξαν για το θάνατο του Αθάνατου οι γυναίκες εκείνες, που η διδασκαλία του Χριστού τους έδωσε ζωή.

Ζωή χωρίς μοναξιά: η αποκατάσταση της επικοινωνίας

Ζωή χωρίς μοναξιά... (η αποκατάσταση της επικοινωνίας)

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Ορθοδοξία ως Θεραπεία (Orthodoxy as therapy) Γιατί λέμε ότι η ορθοδοξία θεραπεύει;

Η.Ορθοδοξία.ως.Θεραπεία«S.Drekou»aenai-EpAnastasi

Μυροφόρων... οι Αγίες Μαθήτριες Του Χριστού (αφιέρωμα)

Manuscript Illumination, from an Antiphonary, ca. 1320, Nerius Italian, Bolognese
Manuscript Illumination, from an Antiphonary,
ca. 1320, Nerius Italian, Bolognese

Κυριακή των Αγίων ενδόξων Μαθητριών του Χριστού,
των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, 
έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας 
και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου

Ορθογραφία: Πως γράφεται η λέξη μέλλον;


Ορθογραφία


«Ένα χαρτομάντηλο;» μια φωνή έκοψε σε χίλια κομμάτια τις σκέψεις μου. Έπιασα να τις μαζέψω. Δύσκολο. Κοίταξα τριγύρω. Να βρω τον υπαίτιο. Να ζητήσω το λόγο.

Οι σκέψεις πέταξαν. Λέφτερες.

«χαρτομάντηλο;» ακούστηκε ξανά η παιδική φωνή...

Μελέτη θανάτου: Άσκηση στον Άθω· Καρυές 1927


Άσκηση στον Άθω· ήτοι πηδάλιον νηπτικόν
για περιδιάβαση του Όρους - Τάκης Παπατσώνης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Καρυές, βράδυ, 2 Νοεμβρίου 1927.

Σοφία Ντρέκου αντί βιογραφικού: Τι είναι η Αέναη επΑνάσταση;


Σοφία Ντρέκου

Η κατανόηση της Ανάστασης του Ιησού Χριστού ως συγκεκριμένου ιστορικού γεγονότος


Γεώργιος Π. Πατρώνος, 
καθ. Θεολογίας ΕΚΠΑ.

Ήσαν δέ, τινες Έλληνες: ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο


ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο

Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης 
(Ζηζιούλας) Διδάκτωρ Θεολογίας 

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να τονισθή είναι ότι, αντίθετα με την άποψη μερικών ερευνητών, ο Ελληνισμός συνδέεται στενά με την όλη προοπτική του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου. Υπάρχει πρώτα σ' αυτό μια χαρακτηριστική έμφαση στον οικουμενικό χαρακτήρα και στην αποστολή του Ιησού Χριστού, μια διεύρυνση του ορίζοντος της σωτηρίας που προσφέρει ο Χριστός σε παγκόσμια κλίμακα.

Το έθνος να λυπάστε που έχει σοφούς από χρόνια βουβαμένους - Ο Κήπος του Προφήτη του Χαλίλ Γκιμπράν ολόκληρο το βιβλίο

Πίνακας του Χαλίλ Γκιμπράν, Murmure du silence,   λάδι σε καμβά, 1914 Gibran Khalil,   poète et peintre libanais, 1883 -1931
Πίνακας του Χαλίλ Γκιμπράν, Murmure du silence, λάδι σε καμβά, 
1914 Gibran Khalil, poète et peintre libanais, 1883 -1931

της Σοφίας Ντρέκου

Ο Άγιος Θωμάς ο Ερευνητής της Αλήθειας, η Καλή του Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος, η Καλή Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του (Βίντεο κ Εικόνες)

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος

Το όνειρο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτη για την Παναγία και το Άγιον Όρος (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)

όσιος Πέτρος Αθωνίτης Αγιογραφία του κυρ-Μανουήλ Πανσέληνου (1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.
Αγιογραφία κυρ-Μανουήλ Πανσέληνου (1290-1320)
στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.

Τα παρακάτω, τα γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στον βίο του οσίου Πέτρου (12 Ιουνίου), ο οποίος κλήθηκε θαυματουργικά στην μοναχική ζωή, και τελικά μετά από πολλούς αγώνες, κόπους, και παγίδες του εχθρού της ψυχής, κατόρθωσε να βγει νικητής, με την χάρη του Θεού, στον πνευματικό στίβο. 

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων» πρωτότυπο και απόδοση

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων»

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή: Ελληνισμός - Ν. Λυγερός

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα
 
Επιμέλεια, Έρευνα 
της Σοφίας Ντρέκου

Ν. Λυγερός: September 14, 2017

Στα Μετέωρα το άβατον των γυναικών έληξε το 1948
γι’ αυτό σταμάτα να μιλάς για κάτι που δεν υπάρχει
όταν θέλεις να πεις την αλήθεια της εξέλιξης της πίστης
αλλιώς κι εσύ συνεχίζεις να μειώνεις την αξία της.


Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν

Τι είναι αθεϊσμός: συζητήσεις μεταξύ ορθόδοξου ιερέα, άθεων και πιστών


Συζητήσεις που έγιναν στην Μόσχα μεταξύ του συγγραφέα 
Ρώσου ορθόδοξου Ιερέα Dimitri Doudko και άθεων ή πιστών. 

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα (A surprising dialogue between an atheist scientist and a priest)

A surprising dialogue between 
an atheist scientist and a priest

(Fr. Raphael Karelin) π. Ραφαήλ Καρέλιν, 
κληρικού της ρωσικής Εκκλησίας

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εις Άδου Κάθοδος ερμηνεία εικόνας της Ανάστασης, στην ανατολική και δυτική αγιογραφία

Hosios Loukas (narthex) - East wall, right (Harrowing of Hell)
Εις Άδου Κάθοδος - Ανάστασις (Μωσαϊκό 11ου αιώνα) From Wikimedia
Μονή Οσίου Λουκά, η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης Βοιωτίας (νάρθηκας)
Harrowing of Hell (East wall, right) Mosaics in Hosios Loukas (narthex)

Αναμφίβολα
η Ανάσταση του Κυρίου είναι το πλέον σημαντικό γεγονός της ανθρώπινης ιστορίας. Αλλάζει τη σχέση του ανθρώπου με το θάνατο και τον απελευθερώνει από τη δυναστευτική εξουσία του. Πρόκειται για αλλαγή, ανακαίνιση καλύτερα, της σχέσεως του με το Θεό, τον περιβάλλοντα κόσμο, το συνάνθρωπο, αλλά και τον εαυτό του. 

Η ορθόδοξη Εκκλησία είχε και έχει την υποχρέωση να μεταφέρει το μήνυμα της Αναστάσεως στον κόσμο μας, ώστε να γίνει κτήμα μας. Οι τρόποι που χρησιμοποίησε και χρησιμοποιεί ήταν και είναι πολλοί: το μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας, η υμνογραφική παραγωγή, οι διδακτικότατοι βίοι των αγίων, η εικονογράφηση των ναών. 

Αν θέλαμε να συνοψίσουμε τους εικονογραφικούς τύπους που συναντούμε σε φορητές εικόνες και τοιχογραφίες θα καταλήγαμε σε τρεις ομάδες με επιμέρους παραλλαγές: 


Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο

Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση 
του Σατανά για χίλια έτη (Αποκ. κ', 1-3).

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη 
στη ζωγραφική του Αγίου Όρους 

Αθωνικές παραστάσεις της Αποκάλυψης

Με αφορμή την έκδοση της διδακτορικής διατριβής του Αρχαιολόγου Γεωργίου Τσιμπούκη με θέμα: «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη στη μνημειακή ζωγραφική του Αγίου Όρους» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τη θέση της Αποκάλυψης στους Αθωνικούς κύκλους εικονογράφησης. 

Περί πολυλογίας και σιωπής - Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη Περί πολυλογίας και σιωπής  Κλίμαξ Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου

Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων. 

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής

Γιατί το γεγονός της Αναστάσεως ούτε περιγράφεται ούτε απεικονίζεται;

Ανάσταση«S.Drekou»aenai.epAnastasi

Αθανάσιος ο Μέγας Λόγος περί Ενανθρωπήσεως: Γιατί ο Χριστός Ενανθρώπησε, Έπαθε και Ανέστη; (Κείμενο, Μετάφραση, Σχολιασμός)

τοιχογραφία στον ναό Αγ. Δημητρίου Θεσσαλονίκης
τοιχογραφία στον ναό Αγ. Δημητρίου Θεσσαλονίκης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Από την Γέννηση, στη Σταύρωση και την Aνάσταση

Γιατί ὁ Χριστός Ἐνηνθρώπησε, Ἔπαθε καί Ἀνέστη;
Σχολιασμός στόν λόγο Περί Ἐνανθρωπήσεως

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα με αναλυτική ερμηνεία (photos & videos)

Η εις Άδου κάθοδος – Ανάσταση, ναός Καπνικαρέας
Καπνικαρέα: τοιχογραφία του ναού από τον Κόντογλου και τους μαθητές του https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα 
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία 
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας 
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.

Η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ~ Άγιος Επιφάνιος Κύπρου (πρωτότυπο, μετάφραση, ερμηνεία)

Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση και ερμηνεία)

Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αφιέρωμα)
Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση

Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς, (βλ. γι’ αυτό την ορθόδοξη εικόνα «Εις Άδου κάθοδος» (εδώ και εδώ), αλλά και τη μαρτυρία του αποστόλου Πέτρου, μαθητή του Χριστού, στην πρώτη επιστολή του, Επιστολή Πέτρου Α' - Κεφάλαιο 3, στίχοι 19-20).

Ιεροσόλυμα 1928: η αυθεντικότητα του Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου

ο Φρικτός Γολγοθάς

ΤΟ ΘΕΙΟ ΠΑΘΟΣ: Οι Επτά Φράσεις Του Χριστού στον Σταυρό - ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (βιβλίο)

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος  Το Θείο Πάθος

της Σοφίας Ντρέκου

Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση με το Μοιρολόϊ ή Θρήνος της Παναγιάς και τα Κάλαντα της Μεγάλης Παρασκευής (Videos αφιέρωμα)

Jesus of Nazareth Franco Zeffirelli Robert Powell (Jesus) Olivia Hussey
Φώτο από το φίλμ «Jesus of Nazareth» του Franco Zeffirelli
με τον Robert Powell (Jesus) και την Olivia Hussey (Παναγία)

Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση,
Λαϊκός Θρήνος Μεγάλης Παρασκευής

«Άδεται εν Μιχαλητσίω και Καράτεπε εν ταις εκκλησίαις
υπό των γυναικών, την εσπέραν της Μεγάλης Παρασκευής»

της Σοφίας Ντρέκου

Η λαϊκή ποίηση, καθώς ξέρουμε συμπεριέλαβε στο μεγάλο κύκλο της καθετί, που της κινούσε άμεσα ή έμμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον, δηλαδή τη χαρά, τη λύπη, τον ξενητεμό, την πατρίδα, τη Μάνα κ.λπ. Μ' ένα λόγο, αυτή, απασχολήθηκε ανοιχτά με κάθε αξιοπρόσεχτη εκδήλωση της ζωής. Γι' αυτό θά 'ταν όχι μόνο άδικο κι' ανίερο, αλλά και σοβαρό μειονέκτημά της, αν δεν πρόσεχε και δεν τραγούδαγε τόσο λυπητερά τα πάθη του Χριστού μας.

Η Σημασία της Θυσίας του Χριστού - Αγίου Συμεών Νέου Θεολόγου Κατηχητικός Λόγος ΚΖ'


Κατηχητικός λόγος ΚΖ' Αγίου
Συμεών του Νέου Θεολόγου

Η σημασία της θυσίας Του Ιησού
Χριστού για την ζωή του ανθρώπου.

Πέθανε ο Χριστός επάνω στο σταυρό; Η μαρτυρία των ευαγγελίων

Christ and the Good Thief (1566) (Titian) Tiziano Vecellio

Οι Ύμνοι Μεγάλης Παρασκευής σε πρωτότυπο και μετάφραση


της Σοφίας Ντρέκου

Για να γνωρίζουμε τα ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΑ υμνολογικά νοήματα της Ακολουθίας Των Παθών, αγαπητοί μου αναγνώστες, χωρίς να χρειάζεται να αλλάξουμε την Λειτουργική μας Γλώσσα. Απλά μελετάμε την μετάφραση των ύμνων πριν ξεκινήσουμε για τον ναό!

...και Καλή Ανάσταση !!!

Ο Ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης, Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (Βιντεο / αφιέρωμα)


Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη 
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013 

της Σοφίας Ντρέκου

Η προσευχή
του Μητροπολίτη Ειρηναίου (Γαλανάκη) πρώην Κισάμου και Σελίνου, όταν ήταν παιδί... προοικονομώντας τρόπο τινά, την ζωή του στο μέλλον. Κι όμως υπάρχουν αυτοί οι λίγοι ιεράρχες, που με την εσωτερική τους δύναμη προσευχόμενοι, ΚΡΑΤΟΥΝ και σχίζουν τα σύμπαντα!!! ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ: Ο ιεράρχης-σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα!

Γιατί η Σύλληψη Του Χριστού έγινε χωρίς την παρουσία του λαού;


ἄτερ ὄχλου= χωρίς την παρουσία του λαού

Μια δημοσία εξομολόγηση όπως στην πρωτοχριστιανική εποχή

Ανταμώματα και καμώματα... Μια δημοσία εξομολόγηση όπως γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή

Μια δημοσία εξομολόγηση όπως ακριβώς 
γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή
Να χαίρεσθε την ιερωσύνη σας. 
Η ευχή σας, ας μας ακολουθεί 
π. Ιάκωβε. Σας ευχαριστούμε.


Ανταμώματα και καμώματα

Μεγάλη Εβδομάδα του 1991, σαν σήμερα, στην ενορία μου στην Ομόνοια, στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, είναι το κέντρο της Ελλάδας και της αμαρτίας και όχι απλά των Αθηνών. 

Μεγάλη Τρίτη βράδυ και λίγο πριν την έναρξη της ακολουθίας, είχε έρθει ένας χριστιανός να καταγγείλει για μια πολύ άσχημη πράξη, εργαζόμενο στον Ιερό Ναό μας, που δυστυχώς ήταν αλήθεια. Με είχε προειδοποιήσει για το τι ακριβώς συνέβη, ο εν λόγω, περίμενα στην πόρτα του Ναού και συναντήθηκα με τον καταγγέλλοντα, υποσχόμενος πως θα τιμωρηθεί ο εργαζόμενος σε εμάς, καθησυχάζοντάς τον, αφού είχα υποδυθεί τον Ιερατικώς Προϊστάμενο του Ναού.

Ο Ιερατικώς Προϊστάμενος του Ναού, μέχρι σήμερα, ο εκλεκτός και ευεργέτης μου π. Σεραφείμ Ρίβιος, γνωρίζοντας την αγάπη μου για το κουκούλι, καθώς θύμιαζα, με άφηνε την Μεγάλη Εβδομάδα να το φορώ, αν και μόλις διάκονος... έφτασα στην βόρεια πόρτα του Ι. Ναού και αντίκρυσα μια κοπέλα, η οποία από την εξωτερική της εμφάνιση, αντιλαμβανόταν κανείς πως εργαζόταν στα παρακείμενα του Ναού μας «σπίτια».

πατέρας Σεραφείμ ΡίβιοςΩ της υποκρισίας μου, ούτε γνωρίζω πόσο επιτιμητικά και περιφρονητικά την κοίταξα, αγέρωχος μέσα στα ιερά μου άμφια και στο πατριαρχικό κουκούλι, αυτάρεσκος και δικαιωμένος από όσα η Εκκλησία, σύμβολα, μου είχε παραχωρήσει μέσα στην ανοχή και αγάπη της!

Ω, της υποκρισίας μου, ενώ πριν λίγο καλοδέχτηκα και κάλυψα την αμαρτία, τώρα, έδιωξα από την εκκλησιά μας, έναν άνθρωπο που ελέγχθηκε από την ματιά του συνανθρώπου της, όταν εγώ απορροφημένος από την έπαρση της προσωπικής μου εκκλησιαστικής παρουσίας, κατάφερα την ασθενούσα να την εκβάλλω του νοσοκομείου.

Ας με συγχωρέσει ο Θεός κι εκείνη, την οποία αν αντάμωνα σήμερα θα της φιλούσα το χέρι, αφού η δική της συναίσθηση της αμαρτωλότητάς της, έχει γίνει έλεγχος της δικής μου ανύπαρκτης εδώ και 25 χρόνια Κληρικός!

30-4-2013
π. Ιάκωβος Βασιλείου

Επιμέλεια Αέναη επΑνάσταση

Δείτε ακόμη: ΔιηγήσειςΜ. Εβδομάδα

FaceBook: ομάδα Θεολογία, Επιστήμη, 
Λογοτεχνία (group/Sophia.Drekou)

Anastasia Kalliontzi A: Μένω 200 μέτρα μακριά από εκεί! Τι ωραία Εκκλησία!!!! Διάβασα και το κείμενο. ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΗΚΑ. Δεν υπάρχουν λόγια. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΛΟΓΙΑ... Δράττομαι της ευκαιρίας να επισημάνω ότι κάθε Κυριακή, οι κυρίες που εργάζονται στα σπίτια της οδού Μυλλέρου, Κολωνού, Αγησιλάου κλπ. της γειτονιάς μας δηλαδή, εκκλησιάζονται ανελλιπώς. Ο Θεός είναι μεγάλος, και Πατέρας ΟΛΩΝ ΜΑΣ. 15 Απριλίου 2014 


Σπύρος Παργινός: Tό διδακτικότατο αὐτό περιστατικό μοῦ θύμισε τό "ὁ ὑψῶν ἑαυτόν ταπεινωθήσεται καὶ ὁ ταπεινῶν ἑαυτόν ὑψωθήσεται" μόνον ποὺ ἐδῶ ὁ ὑψῶν καὶ ὁ ταπεινῶν ἑαυτόν εἶναι τό αὐτό πρόσωπο.· 11 Απριλίου 2018


Ο Βίος και το Τροπάρι της Αγίας Κασσιανής σε ερμηνεία και ανάλυση από τον Φώτη Κόντογλου


«Οι δε αγαθοί ησυχάζουσι δια παντός»

της Σοφίας Ντρέκου

Την Μεγάλη Τρίτη το εσπέρας, τελείται στις εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Στην Ακολουθία αυτή ξεχωρίζει το Δοξαστικό των Αποστίχων, ποίημα της μοναδικής βυζαντινής υμνογράφου, Κασσιανής μοναχής, «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα Γυνή...»

Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;

Lunes Santo: Jesús en Betania