Ο Ζωοδότης Λόγος στην θεραπεία του Παραλύτου στη Βηθεσδά

Η θεραπεία του παραλύτου στη Βηθεσδά - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Ατομική και κοινωνική συνείδηση (Οι δυτικές κοινωνίες αναπτύσσονται με τις αξίες της χλιδής)

Όποιος κοιτάζει προς τα έξω ΟΝΕΙΡΕΥΕΤΑΙ... Όποιος κοιτάζει μέσα του ΞΥΠΝΑΕΙ Carl Jung

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Κωνσταντίνος Καβάφης - Ένας γέρος (ανάλυση)


Ο ποιητής έγραψε αυτό το ποίημα όταν ήταν 31 ετών, πολύ νέος, αλλά και πολύ ιδιοφυής, ώστε να μας δώσει μια τέτοια σκληρή εικόνα των γηρατειών, χωρίς να μειώσει την ποίηση.

Η θεολογία της χαράς στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη


Επιμέλεια, συλλογή
Σοφία Ντρέκου

Το ίδιο το μήνυμα του Ευαγγελίου αποτελεί ελπίδα και χαρά για το παρόν και τα έσχατα του επιγείου βίου. Η Ανάσταση και η Ανάληψη του Κυρίου, η καταπάτηση δηλ. του θανάτου, σημαίνει επικράτηση της ζωηφόρου χαράς και της ελπίδας για το ανθρώπινο γένος ότι στα έσχατα μάς προσμένει ο Κύριος και ο Σωτήρας μας. 

Μία αισιόδοξη μελέτη που στην εποχή της απογοήτευσης, της θλίψης και της κατήφειας που μαστίζουν τον σύγχρονο άνθρωπο, έρχεται να μας υπενθυμίσει το χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελίου.

Με την αυγή ξεκίνησαν και πάνε οι Μυροφόρες νικώντας τον Φόβο

πίνακας ζωγραφικής «Ούκ έστιν ώδε»  Δια Χειρός Μπάμπη Πυλαρινού
ζωγραφική «Ούκ έστιν ώδε» δια Χειρός Μπάμπη Πυλαρινού


Χρόνια μας πολλά κυρίες μου... Των Μυροφόρων...! 
Ας κάνουμε σήμερα την εορτή του Θείου έρωτα!

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Ορθοδοξία ως Θεραπεία (Orthodoxy as therapy) Γιατί λέμε ότι η ορθοδοξία θεραπεύει;

Η.Ορθοδοξία.ως.Θεραπεία«S.Drekou»aenai-EpAnastasi

Μυροφόρων... οι Αγίες Μαθήτριες Του Χριστού (αφιέρωμα)

Manuscript Illumination, from an Antiphonary, ca. 1320, Nerius Italian, Bolognese
Manuscript Illumination, from an Antiphonary,
ca. 1320, Nerius Italian, Bolognese

Κυριακή των Αγίων ενδόξων Μαθητριών του Χριστού,
των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, 
έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας 
και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου

Ορθογραφία: Πως γράφεται η λέξη μέλλον;


Ορθογραφία


«Ένα χαρτομάντηλο;» μια φωνή έκοψε σε χίλια κομμάτια τις σκέψεις μου. Έπιασα να τις μαζέψω. Δύσκολο. Κοίταξα τριγύρω. Να βρω τον υπαίτιο. Να ζητήσω το λόγο.

Οι σκέψεις πέταξαν. Λέφτερες.

«χαρτομάντηλο;» ακούστηκε ξανά η παιδική φωνή...

Μελέτη θανάτου: Άσκηση στον Άθω· Καρυές 1927


Άσκηση στον Άθω· ήτοι πηδάλιον νηπτικόν
για περιδιάβαση του Όρους - Τάκης Παπατσώνης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Καρυές, βράδυ, 2 Νοεμβρίου 1927.

Σοφία Ντρέκου αντί βιογραφικού: Τι είναι η Αέναη επΑνάσταση;


Σοφία Ντρέκου

Η κατανόηση της Ανάστασης του Ιησού Χριστού ως συγκεκριμένου ιστορικού γεγονότος


Γεώργιος Π. Πατρώνος, 
καθ. Θεολογίας ΕΚΠΑ.

Ήσαν δέ, τινες Έλληνες: ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο


ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο

Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης 
(Ζηζιούλας) Διδάκτωρ Θεολογίας 

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να τονισθή είναι ότι, αντίθετα με την άποψη μερικών ερευνητών, ο Ελληνισμός συνδέεται στενά με την όλη προοπτική του κατά Ιωάννη Ευαγγελίου. Υπάρχει πρώτα σ' αυτό μια χαρακτηριστική έμφαση στον οικουμενικό χαρακτήρα και στην αποστολή του Ιησού Χριστού, μια διεύρυνση του ορίζοντος της σωτηρίας που προσφέρει ο Χριστός σε παγκόσμια κλίμακα.

Το έθνος να λυπάστε που έχει σοφούς από χρόνια βουβαμένους - Ο Κήπος του Προφήτη του Χαλίλ Γκιμπράν ολόκληρο το βιβλίο

Πίνακας του Χαλίλ Γκιμπράν, Murmure du silence,   λάδι σε καμβά, 1914 Gibran Khalil,   poète et peintre libanais, 1883 -1931
Πίνακας του Χαλίλ Γκιμπράν, Murmure du silence, λάδι σε καμβά, 
1914 Gibran Khalil, poète et peintre libanais, 1883 -1931

της Σοφίας Ντρέκου

Ο Άγιος Θωμάς ο Ερευνητής της Αλήθειας, η Καλή του Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος, η Καλή Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του (Βίντεο κ Εικόνες)

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος

Το όνειρο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτη για την Παναγία και το Άγιον Όρος (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)

όσιος Πέτρος Αθωνίτης Αγιογραφία του κυρ-Μανουήλ Πανσέληνου (1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.
Αγιογραφία κυρ-Μανουήλ Πανσέληνου (1290-1320)
στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.

Τα παρακάτω, τα γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στον βίο του οσίου Πέτρου (12 Ιουνίου), ο οποίος κλήθηκε θαυματουργικά στην μοναχική ζωή, και τελικά μετά από πολλούς αγώνες, κόπους, και παγίδες του εχθρού της ψυχής, κατόρθωσε να βγει νικητής, με την χάρη του Θεού, στον πνευματικό στίβο. 

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων» πρωτότυπο και απόδοση

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων»

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή: Ελληνισμός - Ν. Λυγερός

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα
 
Επιμέλεια, Έρευνα 
της Σοφίας Ντρέκου

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν

Τι είναι αθεϊσμός: συζητήσεις μεταξύ ορθόδοξου ιερέα, άθεων και πιστών


Συζητήσεις που έγιναν στην Μόσχα μεταξύ του συγγραφέα 
Ρώσου ορθόδοξου Ιερέα Dimitri Doudko και άθεων ή πιστών. 

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο

Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση 
του Σατανά για χίλια έτη (Αποκ. κ', 1-3).

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη 
στη ζωγραφική του Αγίου Όρους 

Αθωνικές παραστάσεις της Αποκάλυψης

Με αφορμή την έκδοση της διδακτορικής διατριβής του Αρχαιολόγου Γεωργίου Τσιμπούκη με θέμα: «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη στη μνημειακή ζωγραφική του Αγίου Όρους» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τη θέση της Αποκάλυψης στους Αθωνικούς κύκλους εικονογράφησης. 

Περί πολυλογίας και σιωπής (Κλίμαξ Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου)

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη Περί πολυλογίας και σιωπής  Κλίμαξ Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου

Γιατί το γεγονός της Αναστάσεως ούτε περιγράφεται ούτε απεικονίζεται;

Ανάσταση«S.Drekou»aenai.epAnastasi

Αθανάσιος ο Μέγας Λόγος περί Ενανθρωπήσεως: Γιατί ο Χριστός Ενανθρώπησε, Έπαθε και Ανέστη; (Κείμενο, Μετάφραση, Σχολιασμός)

τοιχογραφία στον ναό Αγ. Δημητρίου Θεσσαλονίκης
τοιχογραφία στον ναό Αγ. Δημητρίου Θεσσαλονίκης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Από την Γέννηση, στη Σταύρωση και την Aνάσταση

Γιατί ὁ Χριστός Ἐνηνθρώπησε, Ἔπαθε καί Ἀνέστη;
Σχολιασμός στόν λόγο Περί Ἐνανθρωπήσεως

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα σε αναλυτική ερμηνεία

Η εις Άδου κάθοδος – Ανάσταση, ναός Καπνικαρέας
Καπνικαρέα: τοιχογραφία του ναού από τον Κόντογλου και τους μαθητές του https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος/

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα 
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία 
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας 
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.

Η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ~ Άγιος Επιφάνιος Κύπρου (πρωτότυπο, μετάφραση, ερμηνεία)

Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση και ερμηνεία)

Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αφιέρωμα)
Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση

Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς, (βλ. γι’ αυτό την ορθόδοξη εικόνα «Εις Άδου κάθοδος» (εδώ και εδώ), αλλά και τη μαρτυρία του αποστόλου Πέτρου, μαθητή του Χριστού, στην πρώτη επιστολή του, Επιστολή Πέτρου Α' - Κεφάλαιο 3, στίχοι 19-20).

Ιεροσόλυμα 1928: η αυθεντικότητα του Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου

ο Φρικτός Γολγοθάς

ΤΟ ΘΕΙΟ ΠΑΘΟΣ: Οι Επτά Φράσεις Του Χριστού στον Σταυρό - ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών (βιβλίο)

ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ, Αρχιεπίσκοπος Αθηνών & πάσης Ελλάδος  Το Θείο Πάθος

της Σοφίας Ντρέκου

Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση και το Μοιρολόϊ ή Θρήνος της Παναγιάς

Jesus of Nazareth Franco Zeffirelli Robert Powell (Jesus) Olivia Hussey

της Σοφίας Ντρέκου

Η Σημασία της Θυσίας του Χριστού - Αγίου Συμεών Νέου Θεολόγου Κατηχητικός Λόγος ΚΖ'


Κατηχητικός λόγος ΚΖ' Αγίου
Συμεών του Νέου Θεολόγου

Η σημασία της θυσίας Του Ιησού
Χριστού για την ζωή του ανθρώπου.

Πέθανε ο Χριστός επάνω στο σταυρό; Η μαρτυρία των ευαγγελίων

Christ and the Good Thief (1566) (Titian) Tiziano Vecellio

Οι Ύμνοι Μεγάλης Παρασκευής σε πρωτότυπο και μετάφραση


της Σοφία Ντρέκου

Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης, ο ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης


Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη 
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013 

της Σοφίας Ντρέκου

Η προσευχή
του Μητροπολίτη Ειρηναίου (Γαλανάκη) πρώην Κισάμου και Σελίνου, όταν ήταν παιδί... προοικονομώντας τρόπο τινά, την ζωή του στο μέλλον. Κι όμως υπάρχουν αυτοί οι λίγοι ιεράρχες, που με την εσωτερική τους δύναμη προσευχόμενοι, ΚΡΑΤΟΥΝ και σχίζουν τα σύμπαντα!!! ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ: Ο ιεράρχης-σύμβολο του αντιδικτατορικού αγώνα!

Γιατί η Σύλληψη Του Χριστού έγινε χωρίς την παρουσία του λαού;


ἄτερ ὄχλου= χωρίς την παρουσία του λαού

Της Κασσιανής το Τροπάρι σε ερμηνεία και ανάλυση από τον Φώτη Κόντογλου


της Σοφίας Ντρέκου 

Μεγάλη Τρίτη Εσπέρας και το υπέροχο Τροπάριο της μεγάλης Υμνωδού μας και Οσίας Κασσιανής (9ος αι. μ. Χ.) ψέλνεται στις εκκλησίες. Και σκέφτηκα τον Φώτη Κόντογλου, αυτόν τον εξαίρετο λογομάστορα και αγιογράφο, που έγραφε μια σειρά κυριακάτικων άρθρων για το Πάσχα στην εφημερίδα «Ελευθερία» (1950-1963) και τα οποία κυκλοφορούν με τίτλο «Χριστός Ανέστη» από τις εκδόσεις «Αρμός».

Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;

Lunes Santo: Jesús en Betania