Αληθώς Ανέστη ο Κύριος και Χρόνια Πολλά...
Η Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ~ Άγιος Επιφάνιος Κύπρου (πρωτότυπο, μετάφραση, ερμηνεία)
Η Κάθοδος του Κυρίου στον Άδη (Αφιέρωμα)
Αγίου Επιφανείου Κύπρου σε Μετάφραση
Εργασία της Σοφίας Ντρέκου
Ο όρος Κάθοδος του Χριστού στον Άδη ορίζει τη μετάβαση της ψυχής του Ιησού Χριστού, στον τόπο των νεκρών (στα ελληνικά «Άδης»), όπου μίλησε στους νεκρούς κατά το διάστημα του τριήμερου θανάτου του, όπως είχε κάνει και στους ζωντανούς, (βλ. γι’ αυτό την ορθόδοξη εικόνα «Εις Άδου κάθοδος» (εδώ και εδώ), αλλά και τη μαρτυρία του αποστόλου Πέτρου, μαθητή του Χριστού, στην πρώτη επιστολή του, Επιστολή Πέτρου Α' - Κεφάλαιο 3, στίχοι 19-20).
Ιεροσόλυμα 1928 η αυθεντικότητα του Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Μελέτη του Αγίου Γολγοθά και του Παναγίου Τάφου
Αγία Σιών Ιεροσόλυμα 1928 [1]
Η αυθεντικότητα του Γολγοθά
και του Παναγίου Τάφου
Τα δημόσια Οικοδομήματα του Πασχαλίου Χρονικού εξηγήθηκαν εικαστικά (καλλιτεχνικά) από τον πατέρα Germer Durand.[1] Αυτός έκανε την υπόθεση ότι το τετράνυμφο θα είναι η πηγή του Σιλωάμ, η οποία έχει μνημονευθεί από τον προσκυνητή των Βορδιγάλλων ως «quadriporticus», δηλαδή ως τέσσερις περίστυλοι. Ασφαλώς, υπάρχει η βεβαίωση ότι ο Αυτοκράτορας στην περιοχή του Ιουδαϊκού ναού ανήγειρε ναό του Καπιτωλίου Διός και έστησε μέσα σε αυτόν ένα άγαλμά του.[2]
Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση με το Μοιρολόϊ ή Θρήνος της Παναγιάς και τα Κάλαντα της Μεγάλης Παρασκευής (Videos αφιέρωμα)
με τον Robert Powell (Jesus) και την Olivia Hussey (Παναγία)
Τα Πάθη του Χριστού στη λαϊκή ποίηση,
Λαϊκός Θρήνος Μεγάλης Παρασκευής
«Άδεται εν Μιχαλητσίω και Καράτεπε εν ταις εκκλησίαις
υπό των γυναικών, την εσπέραν της Μεγάλης Παρασκευής»
της Σοφίας Ντρέκου
Η λαϊκή ποίηση, καθώς ξέρουμε συμπεριέλαβε στο μεγάλο κύκλο της καθετί, που της κινούσε άμεσα ή έμμεσα την προσοχή και το ενδιαφέρον, δηλαδή τη χαρά, τη λύπη, τον ξενητεμό, την πατρίδα, τη Μάνα κ.λπ. Μ' ένα λόγο, αυτή, απασχολήθηκε ανοιχτά με κάθε αξιοπρόσεχτη εκδήλωση της ζωής. Γι' αυτό θά 'ταν όχι μόνο άδικο κι' ανίερο, αλλά και σοβαρό μειονέκτημά της, αν δεν πρόσεχε και δεν τραγούδαγε τόσο λυπητερά τα πάθη του Χριστού μας.
Η Σημασία της Θυσίας του Χριστού - Όσιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος - Κατηχητικός Λόγος ΚΖ'
Συμεών του Νέου Θεολόγου
Η σημασία της θυσίας Του Ιησού
Χριστού για την ζωή του ανθρώπου.
Πέθανε ο Χριστός επάνω στο σταυρό; Η μαρτυρία των ευαγγελίων
Christ and the Good Thief (1566) (Titian) Tiziano Vecellio
Ευχαριστούμε τον αδελφό και φίλο κ. Αθανάσιο Μουστάκη
για την εμπεριστατωμένη εργασία του στην Ιστοσελίδα μας
του ευχόμεθα κι εμείς αγαπητοί αναγνώστες, Καλή Ανάσταση!
Πέθανε ο Χριστός επάνω στο Σταυρό;
Η μαρτυρία των Ευαγγελίων.
Ο Ιεράρχης σύμβολο αγώνα και αγάπης, Μητροπολίτης Ειρηναίος Γαλανάκης (Βιντεο / αφιέρωμα)
Αφιέρωμα στον Μητροπολίτη
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013
της Σοφίας Ντρέκου
Κισσάμου και Σελίνου Ειρηναίο
† Μ. Τρίτη 30 Απριλίου 2013
της Σοφίας Ντρέκου
Μια δημοσία εξομολόγηση όπως στην πρωτοχριστιανική εποχή
Μια δημοσία εξομολόγηση όπως ακριβώς
γινόταν στην πρωτοχριστιανική εποχή.
Να χαίρεσθε την ιερωσύνη σας.
Η ευχή σας, ας μας ακολουθεί
π. Ιάκωβε. Σας ευχαριστούμε.
Μεγάλη Εβδομάδα του 1991, σαν σήμερα, στην ενορία μου στην Ομόνοια, στον Ιερό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Για όσους γνωρίζουν την περιοχή, είναι το κέντρο της Ελλάδας και της αμαρτίας και όχι απλά των Αθηνών.
Βίος και Τροπάριο της Αγίας Κασσιανής από τον Φώτη Κόντογλου σε μετάφραση και ανάλυση
...Οι δε αγαθοί ησυχάζουσι δια παντός...
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Την Μεγάλη Τρίτη το εσπέρας, τελείται στις εκκλησίες ο Όρθρος της Μεγάλης Τετάρτης. Στην ακολουθία αυτή ξεχωρίζει το Δοξαστικό των Αποστίχων, ποίημα της μοναδικής βυζαντινής υμνογράφου, Κασσιανής μοναχής, «Κύριε η εν πολλαίς αμαρτίες περιπεσούσα Γυνή»
Περισσότερα Θέματα:
Αγιολογία,
Βίντεο,
Βυζάντιο,
Γυναίκα,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Μ.Εβδομάδα,
Πάσχα,
Σ.Ντρέκου,
Φώτης Κόντογλου,
FaceBook
Γνωρίζουμε ποια ήταν η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα γυνή;
Γιατί αγαπούσε πολύ (1997) ζωγράφος Σάιμον Ντιούι
For She Loved Much, 1997 by Simon Dewey
Το βράδυ της Μεγάλης Τρίτης ψάλλεται στους ορθόδοξους ναούς το τροπάριο της Κασσιανής. Πρόκειται για μία ποιητική απόδοση του περιστατικού που περιγράφεται στα ευαγγέλια και έχει να κάνει με την αμαρτωλή γυναίκα, η οποία έδειξε τη μετάνοιά της πλένοντας τα πόδια του Χριστού με πολύτιμο μύρο και σκουπίζοντάς τα με τα μαλλιά της.
Η πράξη της γυναίκας αυτής έχει ιδιαίτερη σημασία για δύο κυρίως λόγους:
Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία
Καί εἶπεν ὁ Θεός; ποιήσωμεν ἄνθρωπον
κατ' εἰκόνα ἡμετέραν καί καθ' ὁμοίωσιν.
Καί ἐποίησεν ὁ Θεός τόν ἄνθρωπον,
κατ' εἰκόνα Θεοῦ ἐποίησεν αὐτόν.
(Γεν 1, 26, 27).
Μια σκληρή φωτογραφία με την δική της ιστορία.
Συγκλονίζει το γεγονός, η περιγραφή και η ψυχική
κατάσταση του ρεπόρτερ, όπως και το τέλος του.
της Σοφίας Ντρέκου
Ένας ακόμα Γύπας
Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου
Ο τάφος του Λαζάρου βρίσκεται στο βάθος του μνημείου
και έχει τη μορφή ταφικού δωματίου. Ο χώρος της σπηλιάς
έχει διαμορφωθεί κατάλληλα για να δεχτεί το νεκρό σώμα.
Τάφοι στην Αγία Γη και ο τάφος του αγίου Λαζάρου
Tombs in the Holy Land and the Tomb of St. Lazarus
Ο ευαγγελιστής Ιωάννης κάνει εκτενή αναφορά στο φίλο του Χριστού Λάζαρο και στην ανάστασή του. Με αφορμή τη σχετική βιβλική διήγηση (Ιω. 11:38-47) θα δούμε κάποια στοιχεία από τη μορφολογία των τάφων της εποχής του Χριστού.
Ωδή στον πόνο
Ακροβατώντας τις ώρες της σιωπής μου, περνούν από μπροστά μου σαν ασπρόμαυρη ταινία τα αγέλαστα, χαμένα όνειρα. Όπου και να αγγίξεις τις θύμησες, πονάνε. Ο πόνος γεννά αλήθεια, συμπόνια, υπομονή, κοινωνία. Ο πόνος δεν ξυπνάει μόνο εμάς, αλλά γεννάει και την αγάπη στους γύρω μας. Ο πόνος γεννά και την σιωπή. Σκεπάζει το μαρτύριο του πονεμένου.
Ο Γέροντας Τύχων ο Αγιορείτης: ο βίος του από τον Άγιο Παΐσιο (αφιέρωμα)
Τον Βίο του Παπα - Τυχών (1884 - 23 Σεπτεμβρίου 1968)
έχει γράψει ο ίδιος ο Άγιος Παΐσιος στο βιβλίο του:
«Αγιορείται Πατέρες και Αγιορείτικα». το βιβλίο ΕΔΩ
1η δημοσίευση και επιμέλεια Σοφίας Ντρέκου
Ο Παπα-Τύχων (σελ.15)
Περισσότερα Θέματα:
Άγιοι Τόποι,
Άγιον Όρος,
Αφιερώματα,
Βίντεο,
Γ.Παΐσιος,
Διηγήσεις,
Θεολογία,
Μ.Εβδομάδα,
Πάσχα,
Σταυρός,
FaceBook
Ο Χριστός και τα άγια Πάθη Του για τη σωτηρία μας - Αγίου Ανδρέα Κρήτης
Εξέτασε με δέος, άνθρωπε, πόσο πολύ υπερέχουν τα έργα του Χριστού πάνω στο Σταυρό από την ανθρώπινη μικρότητά μας! Και μη μείνεις στο μέγεθος του Πάθους Του τόσο, όσο αναλογίσου την μεγαλειότητα του αξιώματός Του. Εκεί προσήλωσε τη σκέψη σου.
Επιστήμη και Θρησκεία » Νίκος Λυγερός (videos)
Επιστήμη και Θρησκεία - Από τις θεωρίες
και τα δόγματα στον άνθρωπο - Συνέδριο
για τη σχέση της Θρησκείας με τις Επιστήμες
Στον Θούριο του Ρήγα ο Θρύλος της Επανάστασης
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Σοφία Ντρέκου: Τα πρώτα χρόνια έπειτα από την απελευθέρωση του τόπου από τον τουρκικό ζυγό, γράφει ο Δ. Φωτιάδης, στα καφενεία και στα σπίτια, στις πολιτείες και στα χωριά, έβλεπες κρεμασμένη μια χαλκογραφία που παρίστανε την Ελλάδα κουρελιασμένη, γονατισμένη κι αλυσοδεμένη. Δυο άνδρες γύρευαν να τη σηκώσουν σπάζοντας τα δεσμά της.
Ερμηνεύοντας: Και εις μίαν αγίαν καθολικήν Εκκλησία - άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων άπαντα τα έργα του
Ο καθηγητής πατρολογίας Στ. Παπαδόπουλος, χαρακτηρίζει τον άγιο Κύριλλο ως «κατηχητή» (Β’ τόμος της πατρολογίας, σελ. 482), του οποίου το έργο και η δράση «ερμηνεύονται από το έντονο ενδιαφέρον του για την κατήχηση των πιστών και την ανάγκη επιβιώσεως στον εκκλησιαστικό χώρο» (ίδιο έργο, σελ. 482).
Το κλειδί είναι κάτω από το γεράνι - Χρόνης Μίσσιος
Χρώματα μιας άλλης εποχής που έρχεται απ' το μέλλον.
Η μέρα που φεύγει χάνεται στο σύμπαν, περνά στο άπειρο.
Το κλειδί που κρύβεται κάτω από το γεράνι δεν είναι σαν όλα τα κλειδιά. Ανοίγει την πόρτα σ έναν άλλο κόσμο κατοικημένον από ευτυχισμένους δραπέτες, που μακριά από την παγίδα του πολιτισμού, ζουν αρμονικά με τη φύση και τον εαυτό τους. Σ αυτόν τον κόσμο κυβερνά ο έρωτας, νεράιδες και μικροί θεοί ξεφαντώνουν μαζί με τους θνητούς, κι όλες οι περιπέτειες τελειώνουν καλά με μαγικούς τρόπους.
Στους δρόμους σου δεν παίζουν παιδιά - η χώρα που την διακρίνει η μόρφωση, η μουσική, ο χορός και η επανάσταση
Reuters photographer Desmond Boylan: A boy dances
in the rain during a heavy tropical shower in a street of
Havana, Cuba, July 19, 2010. via The New York Times
Φοβάσαι να χαρείς ...τρέμεις να ζήσεις...
Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Στους δρόμους σου δεν παίζουν παιδιά,
μοναχά παρκάρουν αυτοκίνητα...
Βραχονησίδα Ζουράφα ή Λαδόξερα, η δύναμη του σημείου της ΑΟΖ και η σημασία της
Ηλιοβασίλεμα από την Ζουράφα ή Λαδοξέρα της Σαμοθράκης
Η Βραχονησίδα Ζουράφα, η
δύναμη του σημείου της ΑΟΖ
Εργασία της Σοφία Ντρέκου
Λευκές βραχονησίδες στη θέα του ουρανού
για να μην ξεχάσουμε ποιο είναι το όραμά μας
Δεν ήρθα εδώ για να σας προτείνω μοιρολόι - Γενοκτονία Ελλήνων του Πόντου στο Μνημείο Άγνωστου Στρατιώτη - Ν. Λυγερός (Video)
Ν. Λυγερός Η ποντιακή μας μνήμη: Γενοκτονία των Ελλήνων
του Πόντου 19 Μαΐου 2012, ημέρα εθνικής μνήμης». Μνημείο
Άγνωστου Στρατιώτη (Βίντεο και Απομαγνητοφώνηση)
Απομαγνητοφωνημένη η Ομιλία του Νίκου Λυγερού στην κεντρική εκδήλωση, της Παμποντιακής Ομοσπονδίας Ελλάδος. «Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου 19 Μαΐου, ημέρα εθνικής μνήμης». Μνημείο Αγνώστου Στρατιώτη, 19 Μαΐου 2012. Στο τέλος ακούτε την ομιλία και στο βίντεο.
Η υπερτιμημένη αξία του ονείρου ~ Walkin' Out The Door
Το μονοπάτι στη ζωή δεν είναι πάντα ομαλό,
μπορεί να συναντήσεις εμπόδια στην πορεία σου,
αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να σταματήσεις και
Περί ευγένειας: Γιατί ο ευγενικός δεν είναι ευγενής;
Ο ευγενικός δεν είναι ευγενής. Περί ευγένειας: Όταν
δεν είσαι ευγενής και προσπαθείς να είσαι ευγενικός
Ο ευγενής άνθρωπος δίνει αξιοπρέπεια σ’ όλες τις πράξεις.
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
Δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη της αληθινής ευγένειας,
από αυτή που στηρίζεται βαθιά σε ηθικές αρχές. Γκαίτε
Η ευγένεια της ψυχής
Όταν δεν μπόρεσες να πεθάνεις
Περιστέρια πετούν γύρω από το γκράφιτι Τα χέρια που προσεύχονται c. 1508 - Προσευχηθείτε για εμάς
Περιστέρια πετούν γύρω από το γκράφιτι «Τα χέρια που προσεύχονται» c. 1508 του Γερμανού ζωγράφου, χαράκτη και θεωρητικός της Γερμανικής Αναγέννησης, Άλμπρεχτ Ντύρερ (21 Μαΐου 1471 - 6 Απριλίου 1528) στο κέντρο της Αθήνας.
Περισσότερα Θέματα:
ΑΘΗΝΑ,
Βίντεο,
Εικόνες,
Θεολογία,
Κοινωνία,
Λογοτεχνία-Ποίηση,
Μ. Χατζιδάκις,
Πολιτισμός,
Σ.Ντρέκου,
Τέχνες
Η σκιά μένει πάντα ασύλληπτη ~ Salt ~ Madrugada
To The Safe Haven by Vladimir Kush (born 1965)
Βλαντιμίρ Κους, Ρώσος σουρεαλιστής ζωγράφος
Μανιασμένη θάλασσα η αμαρτία, τα βράχια, η κόλαση και ο φάρος, ο Λόγος και το έλεος Του Άγιου Θεού. Διαρκείς ανησυχία και ταραχή βασιλεύει στη Γη. «Πλὴν μάτην ταράσσεται πᾶς ἄνθρωπος» λέγει ο ψαλμωδός.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)