2 Ιουνίου του 1943 στο Κοντομαρί των Χανίων Κρήτης
Αρθρογράφος - Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου (Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Η εκτέλεση αμάχων, οι καταστροφές ολόκληρων χωριών, και κάθε είδους εγκλήματα ήταν η απάντηση των γερμανών κατακτητών στο ασκλάβωτο πνεύμα των Κρητών Αγωνιστών που δεν σταμάτησαν στιγμή να μάχονται για την λευτεριά του τόπου...!!!
Έρευνα, εργασία Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος (Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Ένα εκπληκτικό ντοκιμαντέρ με την ιστορία της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας. Επιβάλλεται από κάθε Έλληνα και Ελληνίδα να το δει για να γνωρίσει σε βάθος αυτή την σκοπίμως άγνωστη πλευρά της ιστορίας μας.
Σίγουρα η Βυζαντινή Αυτοκρατορία δεν ήτανε Αγία. Είναι δεδομένο πως το Ελληνικό πνεύμα διώχθηκε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο στα χρόνια της Χιλιόχρονης Χριστιανικής Νέας Ρώμης. Όμως πρέπει να γνωρίσουμε αυτή την Αυτοκρατορία για να δούμε την διαχρονική πορεία των «Ελλήνων» ούτως ώστε να φτάσουμε στις μέρες μας και να κατανοήσουμε το πως φτάσαμε ως εδώ.
Στη λειτουργική γλώσσα της εκκλησίας σημαίνει την κατάκλειση (ολοκλήρωση) της εορτής του Πάσχα, που διαρκεί συνολικά 39 ημέρες μετά την Ανάσταση του Κυρίου...
Επέτειος της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου σε φάση πανδημίας
Παρόλο που είμαστε σε φάση πανδημίας, συνεχίζουμε τον αγώνα για την αναγνώριση της Γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου και αυτό το κάνουμε ακόμα πιο υπεύθυνοι αυτή την περίοδο, γιατί βλέπουμε ότι όταν υπάρχουν δυσκολίες, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον ρόλο μας.
Ο Χριστός συναντάται με όλο τον ξεπεσμένο κόσμο, του παρόντος, του παρελθόντος και του μέλλοντος. Δεν απορρίπτει και αποδιώχνει κανένα. Θέλει να επικοινωνήσει με όλους, ακόμη και τους πιο παρακατιανούς.
«Ψηφιακά», μέσω εφαρμογών και δράσεων που θα αναρτηθούν σε ιστοσελίδες και μέσα κοινωνικής δικτύωσης, θα γιορταστεί φέτος η Διεθνής Ημέρα Μουσείων, όπως έχει οριστεί από το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM) η 18η Μαΐου.
Έρευνα Σοφία Ντρέκου Αρθρογράφος (Sophia Drekou, BSc in Psychology)
11 Ιανουαρίου το 532 μ.Χ. η Στάση του Νίκα. Εξέγερση που έγινε στην Κωνσταντινούπολη και είχε διάρκεια μίας εβδομάδας. Ήταν η πιο βίαιη ταραχή στην ιστορία της Κωνσταντινούπολης, με τη μισή σχεδόν πόλη να καίγεται ή να καταστρέφεται και με δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους να σκοτώνονται.
11 Μαΐου 330 μ.Χ. ο Μέγας Κωνσταντίνος εγκαινιάζει την Κωνσταντινούπολη, το κέντρο του Χριστιανισμού. Γιατί επέλεξε την Κωνσταντινούπολη ως την πρωτεύουσα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας και την ονόμασε «Νέα Ρώμη». Πότε επινοήθηκε ο όρος Βυζάντιο;
Ένα από τα καλύτερα κείμενα για τις δύσκολες και περίεργες μέρες που διανύουμε αγαπητοί αναγνώστες και αναγνώστριες, περί του φόβου της εξάπλωσης της πανδημίας του κορωναϊού. Εμπεριστατωμένο θεολογικά, χωρίς... πυροτεχνήματα, εμμονές, ή φανατισμό. Ευχαριστούμε την κ. Παπακώστα για το άρθρο της στην Αέναη επΑνάσταση.
«Αν μόνο καταφέρναμε να συρρικνώσουμε σε μια μειοψηφία την τρέχουσα εχθρική προς τον πολιτισμό πλειοψηφία, θα είχαμε πετύχει πολλά, ίσως όλα όσα θα ήταν δυνατόν να πετύχουμε».
Ο Παλαμάς στο ποίημά του «Θυγατέρες της Σιών» από την ποιητική συλλογή «Η ασάλευτη ζωή (δημοσιεύτηκε το 1904)», εμπνέεται από το Κατά Μάρκον Ευαγγέλιο, όπου η Μαγδαληνή, η Μαρία, η μητέρα του Ιακώβου και του Ιωσή και η Σαλώμη, που «μακρόθεν θεωρούσαι» έγιναν μάρτυρες όλων των περιστατικών που αναφέρονται στην Σταύρωση και την Ανάσταση του Ιησού.
Προσωπικότητα που ακτινοβολεί, με έντονο ταμπεραμέντο και τον ενθουσιασμό έφηβου είναι στα 92 της χρόνια η ακαδημαϊκός, Βυζαντινολόγος, Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ. Ακούγοντας κάποιος με προσοχή τη διακεκριμένη Ελληνίδα καθηγήτρια, δεν μπορεί παρά να φέρει στον νου του τους στίχους του Κύπριου ποιητή, Κώστα Μόντη:
Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος (Sophia Drekou, BSc in Psychology)
Ο Λάκης Σάντας, η εμβληματική μορφή της Εθνικής Αντίστασης. Μαζί με τον φίλο του Μανώλη Γλέζο κατέβασαν τη χιτλερική σημαία από την Ακρόπολη τη νύχτα της 30ής προς 31 Μαΐου 1941, στην αντιστασιακή ενέργεια των υπόδουλων Ελλήνων από την γερμανική κατοχή. Πέθανε στην Αθήνα στις 30 Απριλίου 2011.
Άρση μέτρων: Τη σταδιακή άρση των μέτρων ανακοίνωση κατά το διάγγελμά του προς τον ελληνικό λαό ο πρωθυπουργός το απόγευμα της Τρίτης 28 Απριλίου 2020.
Απομαγνητοφωνημένη ομιλία του πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, από την ιστοσελίδα floga.gr, στα πλαίσια των μαθημάτων αγιογραφίας των Αγίων εικόνων της Ορθοδοξίας μας, που έγινε την Παρασκευή 24-02-2006.
Ο δημοσιογράφος (Σταύρος Τζίμας) συζητά με τρεις, εξειδικευμένους καθηγητές της Θεολογικής του ΑΠΘ, για την αντιμετώπιση των πανδημιών στις τρεις μονοθεϊστικές θρησκείες: Πέτρος Βασιλειάδης (χριστιανισμός), Αγγελική Ζιάκα (Ισλάμ) και Τιμολέων Γαλάνης (ιουδαϊσμός). Ο πρώτος Ομότιμος Καθηγητής της Θεολογικής Σχολής Α.Π.Θ οι άλλοι δύο ενεργοί Καθηγητές.
Ανατολικά του χωριού Αργυρούπολη Ρεθύμνης, στο δρόμο προς τον οικισμό Κάτω Πόρος, κατεβαίνοντας σε μια πανέμορφη ρεματιά, βρίσκεται ο ναός και ο τάφος των αγίων Πέντε Παρθένων και, δίπλα, πέντε λαξευτά δωμάτια στο βράχο, όπου, κατά την παράδοση, έζησαν ως ασκήτριες οι πέντε αγίες, που τιμώνται στην περιοχή.
Χαραγμένος στις μνήμες όλων θα παραμείνει ο φετινός εορτασμός της Αναστάσεως του Θεανθρώπου λόγω κορωνοϊού, την ώρα που η χώρα μετρά 3 επιπλέον θανάτους τις τελευταίες ώρες.
Στο πρώτο μας Πάσχα «κεκλεισμένων των θυρών», Σε θυμηθήκαμε αμέσως, Κύριε. Θυμηθήκαμε τα παραπονεμένα Σου λόγια: «Πάντες σκορπισθήσεσθε, εμέ λιπόντες». Για πρώτη φορά Σε προσέξαμε να διαβαίνεις τον τραχύ σου δρόμο μόνος. Και μόνος να πίνεις, σταλαματιά-σταλαματιά, και το ποτήριον του Πάθους Σου, από τον χείμαρρο των Κέδρων μέχρι τον φριχτό Γολγοθά.
O Χρήστος Γιανναράς καθηγητής φιλοσοφίας - συγγραφέας μιλά στον FM100 για το φετινό Πάσχα (Μ. Τετάρτη 15-04-2020), σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη στο Βασίλη Κοντογουλίδη.
«Πρωτόγνωρη εμπειρία το φετινό Πάσχα, όλα όμως μπορεί να έχουν μια θετική πλευρά.
Νικηφόρος Βρεττάκος: «Κάθε Μεγάλη Παρασκευή συμμετέχω στο θείο δράμα, που το βλέπω σαν το καθολικό δράμα της ίδιας της ανθρωπότητας. Ο Ιησούς αντιπροσωπεύει όλους όσοι πόνεσαν: τους μάρτυρες, τους αδικημένους, τους πεφορτισμένους.
Ο Οδυσσέας Ελύτης θα μας κάνει την έκπληξη, ανατρέποντας τα μέχρι τώρα παραδοσιακώς αποδεκτά. Συνηθίζουμε να γιορτάζουμε το Πάσχα ως νίκη της ζωής, επειδή ο Ιησούς «θανάτω θάνατον πατήσας» Ανέστη. Αλλά ο ποιητής δουλεύει με κάτι παραπλήσιο, πλην όμως όχι και τόσο ευχάριστο φαινομενικώς.