Το πνεύμα αληθείας της Σαμαρείτιδας, το ευαγγέλιο και το μήνυμα

Ντούτσιο ντι Μπουονινσένια, Ο Χριστός και η Σαμαρείτιδα ('Maestá', πρεντέλλα οπίσθιας όψης) 1310-11 Duccio_di_Buoninsegna_-_Christ_and_the_Samaritan_Woman
Ντούτσιο ντι Μπουονινσένια 1311, Ο Χριστός και η Σαμαρείτιδα.
Christ and the Samaritan Woman by Duccio di Buoninsegna,
Εθνικό Μουσείο τέχνης Thyssen, στη Μαδρίτη της Ισπανίας.

Ὕδωρ λαβεῖν ἐλθοῦσα τὸ φθαρτὸν γύναι,
Τὸ ζῶν ἀπαντλεῖς, ᾧ ῥύπους ψυχῆς πλύνεις.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος
28 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.

Η Σαμαρείτισσα, εμείς και η πρακτικότητα στη ζωή μας!

Πώς δικαιολογούνται οι πέντε άνδρες της Σαμαρείτιδας και ο έκτος που δεν ήταν άνδρας της; - Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής

Πίνακας ζωγραφικής «Ο Χριστός συνομιλεί με την Σαμαρείτιδα»  δια χειρός Γεωργίου Κόρδη
Πίνακας ζωγραφικής «Ο Χριστός συνομιλεί με
την Σαμαρείτιδα» δια χειρός Γεωργίου Κόρδη

Πώς δικαιολογούνται οι πέντε άνδρες της Σαμαρείτιδας
και ο έκτος που δεν ήταν άνδρας της;

Σεξ στην εφηβεία

Σεξ στην εφηβεία Sex

Ένα συγκλονιστικό άρθρο που μιλά 
κατευθείαν στις συνειδήσεις, 
θα ήταν πρέπον να διαβάσουμε 
με ιδιαιτέρα προσοχή, αν θέλουμε 
να αντισταθούμε στο Σύστημα 
και στην Εποχή του Φόβου, 
επαναπροσδιορίζοντας
τις πανανθρώπινες αξίες. 

Καλή ανάγνωση...

Σοφία Ντρέκου

Ποιο είναι το αντίδοτο στο φόβο και από πού καλλιεργείται;


Το αντίδοτο στο φόβο δεν είναι το θάρρος ή το θράσος αλλά η αγάπη. Ο φόβος καλλιεργείται από τις αρχές και τις εξουσίες του κόσμου τούτου, προκειμένου το υποκείμενο να χειραγωγείται εύκολα, να καθίσταται υπήκοον και όχι πολιτικόν ζώον, να μην μπορεί να στοχαστεί, αλλά να εφευρίσκει «αόρατους εχθρούς», να μην έχει πραγματική ελευθερία.

Ποιοί είναι οι ιδρυτές των θρησκειών και ποιά είναι η μοναδικότητα του Χριστιανισμού;


Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Ιστέον ότι ο Χριστιανισμός δεν είναι θρησκεία, με την κλασική έννοια του όρου, αλλά αυτοαποκάλυψη του Θεού. Η Θρησκεία είναι η κίνηση του Ανθρώπου προς τον Θεό, ενώ ο Χριστιανισμός είναι η κίνηση του Θεού προς τον Άνθρωπο.

Σ' ένα παγκάκι που βρυχάται αλαργινό άρχισε η ιστορία (Video)


της Σοφίας Ντρέκου 

Σ' ένα παγκάκι κάθισαν μαζί
κι άρχισε η ιστορία ενώ κανείς
άλλος δεν κατάλαβε ότι δεν ήταν

Ο Χριστιανισμός ως επανάσταση και κοινωνική δικαιοσύνη


Η Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης (20 Φεβρουαρίου) καθιερώθηκε για την προσπάθεια να αντιμετωπισθούν με διεθνείς δράσεις η φτώχεια, η ανεργία και ο κοινωνικός αποκλεισμός, μέσα σε μια ανοιχτή κοινωνία.

Ένας παράλυτος περίμενε 38 χρόνια, γιατί δεν είχε άνθρωπο. Εσύ έχεις άνθρωπο; Το παιδί σου έχει άνθρωπο;


Οι επισημάνσεις του κειμένου στις αναφορές της εποχής μας, 
είναι ιδιαιτέρως σημαντικές. Σας ευχόμαστε καλή ανάγνωση.

Είσαι ο άνθρωπός μου;

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Ένας παράλυτος περίμενε 38 χρόνια, 
γιατί δεν είχε άνθρωπο 
(μέχρι που πέρασε ο Χριστός). 
Εσύ έχεις άνθρωπο; 
Είσαι ο άνθρωπος κάποιου;
Το παιδί σου έχει άνθρωπο;

Ο Ζωοδότης Λόγος στην θεραπεία του Παραλύτου στη Βηθεσδά και το Ευαγγέλιο


Η θεραπεία του παραλύτου 
στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)

Το θαύμα της θεραπείας του Παραλύτου που έκανε ο Κύριος κατά τη διάρκεια της Πεντηκοστής των Ιουδαίων και το διηγείται ο ευαγγελιστής Ιωάννης. Με βάση το Πάσχα, εορτάζει 21 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα. 

Η θεραπεία του παραλύτου στην Προβατική Κολυμβήθρα ή Βηθεσδά με πέντε στοές γεμάτες ανάπηρους

Beggar of Bethesda Jesus Heals a Lame Man on the Sabbath

Η θεραπεία του παραλύτου στη Βηθεσδά (Ιω. 5, 1-15)

Πόσο μεγάλα θαύματα μπορεί να κάνει
η θερμή και ακλόνητη πίστη. 
Μια τέτοια πίστη χρειαζόμαστε κι εμείς. 
Μια πίστη που δεν θα υπολογίζει εμπόδια,

Ατομική και κοινωνική συνείδηση

IInfinitus - Black and White Conceptual and Portrait  Conceptual & Emotional Photography André Varela
IInfinitus - Black and White Conceptual and Portrait 
Conceptual & Emotional Photography André Varela

Μην πας ποτέ ενάντια στη συνείδησή σου,
αν ακόμα και αυτό το απαιτεί το κράτος.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Η συνείδηση είναι, αυτός ο ίδιος ο Θεός παρών
εντός του ανθρώπου. Βίκτωρ Ουγκώ (1802-1885)

«Θεός για τους συνετούς ανθρώπους είναι η συνείδηση,
ενώ για τους μη συνετούς η ηδονή». Πλάτωνας (347 π.Χ.)

«Kαί γάρ ἂν τούς ἄλλους λάθῃς, σεαυτῷ συνειδήσεις.»
Ισοκράτης 338 π.Χ., Αθήνα «Προς Δημόνικον, 16»

«Όταν η συνείδησή μας μάς υπαγορεύει να κάνουμε αυτό

Κωνσταντίνος Καβάφης - Ένας γέρος (ανάλυση ποιήματος και video αφιέρωμα)


Εργασία Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)

Ο Κωνσταντίνος Καβάφης αποτυπώνει τις σκέψεις του σχετικά με τις δυσκολίες που προκαλεί το γήρας στην κοινωνική ζωή του ατόμου. Ο ποιητής έγραψε αυτό το ποίημα όταν ήταν 31 ετών, πολύ νέος, αλλά και πολύ ιδιοφυής, ώστε να μας δώσει μια τέτοια σκληρή εικόνα των γηρατειών, χωρίς να μειώσει την ποίηση.

Η θεολογία της χαράς στην Καινή και Παλαιά Διαθήκη


Επιμέλεια, συλλογή
Σοφία Ντρέκου

Το ίδιο το μήνυμα του Ευαγγελίου αποτελεί ελπίδα και χαρά για το παρόν και τα έσχατα του επιγείου βίου. Η Ανάσταση και η Ανάληψη του Κυρίου, η καταπάτηση δηλ. του θανάτου, σημαίνει επικράτηση της ζωηφόρου χαράς και της ελπίδας για το ανθρώπινο γένος ότι στα έσχατα μάς προσμένει ο Κύριος και ο Σωτήρας μας. 

Κωνσταντίνου και Ελένης η Γιορτή στην καρδιά της άνοιξης

Κωνσταντίνου και Ελένης (Γιορτή στην καρδιά της άνοιξης)

Η μνήμη των Αγίων θεοστέπτων βασιλέων και Ισαποστόλων Κωνστα­ντίνου και Ελένης τελείται από κοινού την 21η Μαΐου, ενώ στις 11 Μαΐου η Εκκλησία μας ενθυμείται τα εγκαίνια της Βασιλίδος των πόλεων Κωνστα­ντινουπόλεως στις 11 Μαΐου 330 μ.Χ.) (Δείτε σχετικά εδώ). 

Τοιχογραφίες αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων και φιλοσόφων (Εικόνες και Βίντεο)

Τοιχογραφίες αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων και φιλοσόφων (φώτο+βίντεο)

Επιμέλεια, εργασία: Σοφία Ντρέκου 

Το Πολιτικό Μανιφέστο του Αγίου Κωνσταντίνου - π. Κων. Στρατηγόπουλος


Το Πολιτικό Μανιφέστο του Αγίου Κωνσταντίνου (βίντεο)

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία και το ηχητικό βίντεο του πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, στον Ιερό Καθεδρικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης Γλυφάδος, στις 20/5/2008. (floga.gr)

«Σεβασμιώτατε, σεβαστοί πατέρες, λαέ και άρχοντες του τόπου αυτού· λαέ που υπάρχεις για να κυριαρχείς και να άρχεις των παθών σου· άρχοντες που υπάρχετε για να άρχετε και του λαού και των παθών σας.

Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς του αγγέλματος της Ανάστασης - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς του αγγέλματος της Ανάστασης - Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς | Αέναη επΑνάσταση

Οι Μυροφόρες Γυναίκες φορείς
του αγγέλματος της Ανάστασης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Το ευαγγέλιο της Κυριακής των Μυροφόρων αναφέρεται στη φροντίδα που έδειξαν για το θάνατο του Αθάνατου οι γυναίκες εκείνες, που η διδασκαλία του Χριστού τους έδωσε ζωή.

Ζωή χωρίς μοναξιά: η αποκατάσταση της επικοινωνίας

Ζωή χωρίς μοναξιά... (η αποκατάσταση της επικοινωνίας)

π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Ορθοδοξία ως Θεραπεία (Orthodoxy as therapy) Γιατί λέμε ότι η ορθοδοξία θεραπεύει;

Η.Ορθοδοξία.ως.Θεραπεία«S.Drekou»aenai-EpAnastasi

Μυροφόρων... οι Αγίες Μαθήτριες Του Χριστού (αφιέρωμα)

Manuscript Illumination, from an Antiphonary, ca. 1320, Nerius Italian, Bolognese
Manuscript Illumination, from an Antiphonary,
ca. 1320, Nerius Italian, Bolognese

Κυριακή των Αγίων ενδόξων Μαθητριών του Χριστού,
των Αγίων Μυροφόρων γυναικών, 
έτι δε Ιωσήφ του εξ Αριμαθαίας 
και του νυκτερινού μαθητού Νικοδήμου

Ορθογραφία: Πως γράφεται η λέξη μέλλον; - Για τα Παιδιά του Δρόμου


Πικρή η αλήθεια. Στέκεται εμπρός μας 
και μας βγάζει την γλώσσα. Μας κοροϊδεύει. 
Αλλιώς μάς ήθελε...

Μελέτη θανάτου: Άσκηση στον Άθω· Καρυές 1927


Άσκηση στον Άθω· ήτοι πηδάλιον νηπτικόν
για περιδιάβαση του Όρους - Τάκης Παπατσώνης

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Καρυές, βράδυ, 2 Νοεμβρίου 1927.

Σοφία Ντρέκου αντί βιογραφικού: Τι είναι η αέναη επΑνάσταση;


Σοφία Ντρέκου

Η κατανόηση της Ανάστασης του Ιησού Χριστού ως συγκεκριμένου ιστορικού γεγονότος


Γεώργιος Π. Πατρώνος, 
καθ. Θεολογίας ΕΚΠΑ.

Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες: ο Ελληνισμός στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο


Ἦσαν δέ τινες Ἕλληνες ἐκ τῶν ἀναβαινόντων ἵνα
προσκυνήσωσιν ἐν τῇ ἑορτῇ. 21 οὗτοι οὖν προσῆλθον

Το έθνος να λυπάστε που έχει σοφούς από χρόνια βουβαμένους (Gibran Khalil 1923) Ο προφήτης: Ο Κήπος του Προφήτη του Χαλίλ Γκιμπράν

Ψίθυρος Σιωπής: πίνακας του Χαλίλ Γκιμπράν, Murmure du silence,  λάδι σε καμβά, το 1914 Gibran Khalil, poète et peintre libanais.
Ψίθυρος Σιωπής: πίνακας του Χαλίλ Γκιμπράν, Murmure du silence, 
λάδι σε καμβά, το 1914 Gibran Khalil, poète et peintre libanais.

της Σοφίας Ντρέκου

Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΚΑΙ Ο ΚΗΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ
Gibran, Kahlil, Εκδοτικός Οίκος Printa-Ροές

Ο Άγιος Θωμάς ο Ερευνητής της Αλήθειας, η Καλή του Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος, η Καλή Απιστία και οι Απόκρυφες Πράξεις του (Βίντεο κ Εικόνες)

Άγιος Θωμάς ο Απόστολος
εορτάζει 6 Οκτωβρίου και
η μνήμη της Ψηλάφησης
7 ημέρες μετά το Άγιο Πάσχα.
Δύο γεγονότα εορτάζουμε την Κυριακή του Θωμά. Τα Εγκαίνια του Ναού της Αναστάσεως και την ψηλάφηση του Αποστόλου Θωμά. Πρόκειται για τον Ναό του Παναγίου Τάφου, που ο Μέγας Κωνσταντίνος ανήγειρε στον τόπο του Γολγοθά και τον Ναό αυτό εγκαινίασε κατά το έτος 330 μ.Χ.

Περιεχόμενα:

Όσιος Πέτρος ο Αθωνίτης: Ο βίος και τ' όνειρο για την Παναγία και το Άγιον Όρος γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς

Τοιχογραφία: Πέτρος ο Αθωνίτης του 1300 από τον ζωγράφο του Πρωτάτου κυρ-Μανουήλ Πανσέληνο (1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.
Τοιχογραφία: Πέτρος ο Αθωνίτης του 1300 από τον
ζωγράφο του Πρωτάτου κυρ-Μανουήλ Πανσέληνο
(1290-1320) στο Πρωτάτο του Αγίου Όρους, Καρυές.

Το όνειρο του οσίου Πέτρου του Αθωνίτη για την
Παναγία και το Άγιον Όρος (Αγίου Γρηγορίου Παλαμά)

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)


Τα παρακάτω, τα γράφει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, αναφερόμενος στον βίο του οσίου Πέτρου (12 Ιουνίου), ο οποίος κλήθηκε θαυματουργικά στην μοναχική ζωή, και τελικά μετά από πολλούς αγώνες, κόπους, και παγίδες του εχθρού της ψυχής, κατόρθωσε να βγει νικητής, με την χάρη του Θεού, στον πνευματικό στίβο. 

Το είναι και το έχειν στην αληθινή ύπαρξη - Ιωάννης Καραβιδόπουλος


Το είναι και το έχειν

Ιωάννη Καραβιδόπουλου, καθηγητή Θεολογίας
του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.


Εκείνο που κυριολεκτικά μαστίζει τον άνθρωπο, ιδιαίτερα της εποχής μας, είναι το αίσθημα της ανασφάλειας και αβεβαιότητας, το οποίο αποτελεί συνέπεια της αμαρτίας, της επαναστατικής προσπάθειας δηλ. του ανθρώπου να γίνει αυτός ο ίδιος κυρίαρχος του εαυτού του ξεθρονιάζοντας το Θεό από τη θέση του δημιουργού και κυρίου του.

Μέγας Βασίλειος Κατά οργιζομένων: Ο θυμός, η οργή και θεραπεία τους σε πρωτότυπο, απόδοση, ερμηνεία

Ομιλία Μ. Βασιλείου: Ο Θυμός η Οργή και η Θεραπεία τους «Κατά οργιζομένων»

Ο θυμός διαφέρει από την οργή.
Θυμός μεν είναι η οργή σε κατάσταση εκρηκτική,
ενώ η οργή είναι η διάθεση να προκαλέσεις λύπη

Το Άγιο Όρος και τα Μετέωρα ανήκουν στη μυθική άγονη γραμμή των Θερμοπυλών


Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Στα Μετέωρα το άβατον των γυναικών έληξε το 1948

Τι είναι αθεϊσμός: συζητήσεις μεταξύ ορθόδοξου ιερέα, άθεων και πιστών


Συζητήσεις που έγιναν στην Μόσχα μεταξύ του συγγραφέα 
Ρώσου ορθόδοξου Ιερέα Dimitri Doudko και άθεων ή πιστών. 

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα

Συγκλονιστικός διάλογος άθεου επιστήμονα με ιερέα (A surprising dialogue between an atheist scientist and a priest)

A surprising dialogue between 
an atheist scientist and a priest

(Fr. Raphael Karelin) π. Ραφαήλ Καρέλιν, 
κληρικού της ρωσικής Εκκλησίας

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εις Άδου Κάθοδος ερμηνεία εικόνας της Ανάστασης, στην ανατολική και δυτική αγιογραφία

Hosios Loukas (narthex) - East wall, right (Harrowing of Hell)
Εις Άδου Κάθοδος - Ανάστασις (Μωσαϊκό 11ου αιώνα) From Wikimedia
Μονή Οσίου Λουκά, η Αγιά-Σοφιά της Ρούμελης Βοιωτίας (νάρθηκας)
Harrowing of Hell (East wall, right) Mosaics in Hosios Loukas (narthex)

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη, στη ζωγραφική του Αγίου Όρους. Αθωνικές παραστάσεις με εικόνες και ολόκληρο το Βιβλίο

Xeropotamou Monastery (1783).  The imprisonment of Satan for a thousand years
Μονή Ξηροποτάμου (1783). Η φυλάκιση του Σατανά για χίλια 
έτη (Αποκ. κ', 1-3). Xeropotamou Monastery (1783). 
The imprisonment of Satan for a thousand years

Η Αποκάλυψη του Ιωάννη 
στη ζωγραφική του Αγίου Όρους 

Αθωνικές παραστάσεις της Αποκάλυψης

Με αφορμή την έκδοση της διδακτορικής διατριβής του Αρχαιολόγου Γεωργίου Τσιμπούκη με θέμα: «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη στη μνημειακή ζωγραφική του Αγίου Όρους» θελήσαμε να μάθουμε περισσότερα για τη θέση της Αποκάλυψης στους Αθωνικούς κύκλους εικονογράφησης. 

Περί πολυλογίας και σιωπής - Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης της Κλίμακος

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη Περί πολυλογίας και σιωπής  Κλίμαξ Αγίου Ιωάννου Σιναΐτου

Ο Άγιος Ιωάννης ο Σιναΐτης (περ. 525-605) ή αλλιώς γνωστός και ως Ιωάννης της Κλίμακος, Είναι γνωστός για το έργο του Κλίμακα η κοινώς γνωστή και ως "Κλίμακα του Ιωάννου". Υπήρξε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Όρους Σινά. Θεωρείται πως ο Άγιος Ιωάννης έφθασε σε υψηλά μέτρα αγιότητας με την άσκησή του, την υπακοή και τη βαθιά μελέτη των Πατερικών κειμένων. 

ΛΟΓΟΣ ΕΝΔΕΚΑΤΟΣ - Βαθμίς ενδεκάτη
Περί πολυλογίας και σιωπής

Γιατί το γεγονός της Αναστάσεως ούτε περιγράφεται ούτε απεικονίζεται;

Ανάσταση«S.Drekou»aenai.epAnastasi

Η Ανάσταση του Χριστού δεν υπάγεται στη νομοτέλεια αυτού του κόσμου και συνεπώς δεν είναι απλώς ένα γεγονός τεράστιας ιστορικής σημασίας, αλλά βρίσκεται πάνω από την ιστορία· την νοηματοδοτεί και την προσανατολίζει προς νέους ορίζοντες, προς ένα καινούργιο κόσμο που είναι τελείως διαφορετικός από το γνωστό μας κόσμο της φθοράς, του πόνου, και του θανάτου.

Άγιος Αθανάσιος ο Μέγας Λόγος περί Ενανθρωπήσεως: Γιατί ο Χριστός Ενανθρώπησε, Έπαθε και Ανέστη; (Κείμενο, Μετάφραση, Σχολιασμός)

Saint Athanasios artwork by Erimitic
Saint Athanasios artwork by Erimitic

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Από την Γέννηση, στη Σταύρωση και την Aνάσταση
Γιατί ὁ Χριστός Ἐνηνθρώπησε, Ἔπαθε καί Ἀνέστη;
Σχολιασμός στόν λόγο Περί Ἐνανθρωπήσεως
 Αγίου Αθανασίου Αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας.

Εις Άδου Κάθοδος: αναλυτική περιγραφή και ερμηνεία της εικόνας της Ανάστασης

Η εις Άδου κάθοδος – Ανάσταση, ναός Καπνικαρέας
Καπνικαρέα: τοιχογραφία δια χειρός Φώτη Κόντογλου και των μαθητών του
https://kapnikarea.wordpress.com/η-ανάσταση-ή-εις-άδου-κάθοδος

Η Ανάσταση ή Εις Άδου Κάθοδος εικόνα 
σε αναλυτική ερμηνεία, η τοιχογραφία 
στην Εκκλησία της Παναγίας Καπνικαρέας 
από τον Φώτη Κόντογλου και τους μαθητές του.