Κορυφαίος ηθοποιός/πρωταγωνιστής του κινηματογράφου και θιασάρχης. Στο θέατρο συνεργάστηκε με ιερά τέρατα όπως ο Μυράτ και η Κοτοπούλη κερδίζοντας τον θαυμασμό και των πιο απαιτητικών κριτικών, ενώ μέσω του κινηματογράφου έγινε γνωστός και αγαπητός σε όλους τους Έλληνες.
September, from La Belle Jardinière (η ωραία κηπουρός), 1896.
Unknown artist. Collection: Cooper Hewitt, Smithsonian Design
Museum in Manhattan, New York City. From Wikimedia Commons
Περιγραφή του ζωγραφικού πίνακα: Μια νεαρή γυναίκα με καστανόξανθα μαλλιά, φορώντας ένα μακρύ φόρεμα και ένα μαύρο σάλι, κρατώντας στην αγκαλιά της ένα καλάθι με αγριολούλουδα. περπατάει κατά μήκος ενός μονοπατιού. Πίσω της είναι ένα σιντριβάνι σε επίπεδα που εκτοξεύει νερό και περιβάλλεται από ορτανσίες και άλλα λουλούδια. Επάνω δεξιά: ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ. Ο πίνακας είναι αγνώστου ζωγράφου.
Ο π. Ανδρέας Κονάνος παραιτήθηκε από κληρικός: «Έγινα πάλι ένας απλός πολίτης αυτού του κόσμου». Σημειώνει στο κείμενό του «ΕΝΑ ΤΕΛΟΣ, ΜΙΑ ΑΡΧΗ».
Σε αυτή τη φωτογραφία της 1ης Φεβρουαρίου 2015, η εκκλησία της Αγίας Τριάδας στέκεται φωτισμένη στον σταθμό Bellingshausen της Ρωσίας στο νησί King George στην Ανταρκτική. Η Αγία Τριάδα είναι η νοτιότερη Ανατολική Ορθόδοξη Εκκλησία του κόσμου.
1η Αυγούστου η Εκκλησία μας εορτάζει την Πρόοδο του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, δηλαδή την έξοδο του Τιμίου Σταυρού από το παλάτι (ή κατ' άλλους από το σκευοφυλάκιο της μεγάλης εκκλησίας) στην Πόλη.
25 Ιουλίου 2020 σε ηλικία 73 ετών, απεβίωσε ο συνιδρυτής του θρυλικού συγκροτήματος, Fleetwood Mac, Peter Green, όπως αναφέρει το BBC. Ένας από τους καλύτερους και πιο επιδραστικούς blues κιθαρίστες όλων των εποχών. Υπήρξε συνιδρυτής των σπουδαίων Fleetwood Mac, όμως οι προσωπικοί του δαίμονες δεν του επέτρεψαν να κάνει την καριέρα που του άξιζε. Σύμφωνα με ανακοίνωση των εκπροσώπων της οικογένειάς του:
Το 2017 ο Μίκης Θεοδωράκης επισκέφτηκε για τελευταία φορά την Γερμανία στο Ντίσελντορφ, όπου παρακολούθησε τη «Συμφωνία του αρ. 2» και την «Ωδή Οιδίπους Τύραννος», ανεβασμένα από την Συμφωνική Ορχήστρα της πόλης.
να την ξεχάσουμε έτσι κι αλλιώς.
Αλλά το ηχητικό της Καθημερινής,
είναι η επιτομή της ανευθυνότητας.
Το δυστύχημα είναι πως το άκουσαν
και συγγενείς των θυμάτων...
Ιδιώνυμη προσβολή κατά του Χριστιανισμού και κατά του Ισλάμ
Η ανένδοτη απόφαση της Τουρκίας περί Αγίας Σοφίας δεν είναι μόνον ένα είδος πολιτιστικού «τζιχάντ» (ιερού πολέμου), σήμερα μάλιστα που κάθε είδος τζιχαντιστών διεθνώς καταδικάζεται, αλλά αποτελεί ιδιώνυμη προσβολή τόσο κατά του Χριστιανισμού όσο και κατά του Ισλάμ.
Η σύνθεση του κατανυκτικού εσπερινού ύμνου « Φως Ιλαρόν » αποδίδεται στον μάρτυρα Αθηνογένη (εορτάζει 16 Ιουλίου), ο οποίος, κατά την παράδοση, τον εκφώνησε, την ώρα που τον οδηγούσαν στο μαρτύριο.
Σε ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ η εκπομπή «Μηχανή του χρόνου», εισήλθε στα ενδότερα της Αγίας Σοφίας, κάνοντας άλμα στην ιστορία με στόχο να παρουσιάσει το μεγαλύτερο ορθόδοξο θρησκευτικό μνημείο ανά το παγκόσμιο. Ένα βίντεο διάρκειας 52 λεπτών, όπου ιστορικοί κάνουν αναδρομή στους αιώνες, παρουσιάζοντας άγνωστα γεγονότα αναφορικά με τον Ναό. Το επεισόδιο είναι αφιερωμένο στην Αγιά-Σοφιά.
Κέντρο της δημόσιας λατρείας στο Βυζάντιο ήταν ο ναός. Εκεί συγκεντρώνονταν οι πιστοί για να εορτάσουν τα σημαντικότερα γεγονότα από τη ζωή του Χριστού και της Θεοτόκου, να τιμήσουν τη μνήμη των αγίων, να ακούσουν το ιερό κήρυγμα, να προσευχηθούν. Εκεί τελούνταν οι εκκλησιαστικές ακολουθίες, με κυριότερη τη θεία λειτουργία.
Δεν είναι λίγες οι φορές που ξυπνάμε το πρωί άκεφοι, γιατί όλη τη νύχτα βλέπαμε στον ύπνο μας, έναν εφιάλτη.
Ένα όνειρο, που μπορεί να χαλάσει όλη μας την ημέρα, αλλά και να μας προβληματίσει, προσπαθώντας να το «αναλύσουμε». Ο Όσιος Παΐσιος, μάς συμβουλεύει να το ξεχάσουμε.
Έχει μια απερίγραπτα θεραπευτική δύναμη η όμορφη μουσική. Και τα τραγούδια και οι στίχοι τους, μπορούν σε μια στιγμή να γίνουν προσευχές, να μιλούν για τον Θεό! Είναι θέμα προαιρέσεως, καλού λογισμού, Χριστοκεντρικής προσέγγισης και βιωτής. Όλα, μα όλα για τον Χριστό μας!
Έχει μια σειρά η Βίβλος, βλέπετε ότι οι Πράξεις των Αποστόλων έρχονται μετά τα Ευαγγέλια. Που είναι λογικό, βέβαια, και μετά θα έρθει ο Απόστολος Παύλος, αλλά στις Πράξεις συγκεκριμένα μαθαίνουμε ότι πρέπει να λέμε το Πάτερ Ημών και νομίζουμε ότι αυτή η προσευχή είναι σαν όλες τις άλλες. Δεν είναι σαν όλες τις άλλες, οι άλλες είναι πιο μελετημένες σε σχέση με τη συνέχεια της εκκλησίας. Αυτό είναι η πηγή. Η πηγή παραμένει.
Ο Μωσαϊκός νόμος, διέταζε την περιτομή των αρσενικών παιδιών (Έξοδ. ΙΒ' 43-49), (Γεν. ΙΖ' 9-19), η οποία γινόταν κατά την ογδόη ημέρα από αυτή της γέννησης του παιδιού (Λευιτ. ΙΓ' 3). Η τελετή αυτή έπαιρνε μέρος μέσα σε κτίριο της Συναγωγής, το πρωί, παρουσία δέκα τουλάχιστον προσώπων.
Ο Όσιος Δαβίδ ήταν από τη Θεσσαλονίκη και έζησε στα
χρόνια του αυτοκράτορα Ιουστινιανού του ΙΑ’ (527 – 565 μ.Χ.).
Η ζωή του ήταν μια συνεχής φιλανθρωπία και εργασία για την πίστη του Χριστού. Όταν ήλθε η κατάλληλη ώρα, ο Δαβίδ μοίρασε τα υπάρχοντα του στους φτωχούς και έγινε αναχωρητής. Για τρία ολόκληρα χρόνια, κατοικούσε επάνω σ’ ένα δένδρο.
Η πρώτη γραπτή περιγραφή του εθίμου του Κλήδονα, ανέρχεται στους βυζαντινούς χρόνους. Ειδικότερα, όπως αναφέρεται στο «Βυζαντινών βίος και πολιτισμός», του βυζαντινολόγου και μέλους της Ακαδημίας Αθηνών Φαίδωνα Κουκουλέ, στο κεφάλαιο για το 12ο αιώνα (τόμος Α2, σ. 170, Αθήνα, 1948), την παραμονή του Αγίου Ιωάννη, οι άνθρωποι συναθροίζονταν σε κάποιο σπίτι ή στη γειτονιά, όπου γινόταν τραπέζι σαν να επρόκειτο για γαμήλιο δείπνο. Εκεί παρευρισκόταν κάποιο νεαρό κορίτσι ντυμένο νύφη.