Ο σκοπός των εραστών του χρήματος και της εξουσίας

rich_billionaire_shutterstockΦωτ. Shutterstock
Φωτ. Shutterstock

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)


Ας προσέξουμε. Ο τελικός σκοπός της νέας τάξης πραγμάτων, δηλ. των εραστών του χρήματος και της εξουσίας, είναι να φτάσουν τον άνθρωπο σε απόγνωση, σε απελπισία, σε αυτομαρασμό, έτσι ώστε να μπορούν να του επιβάλλουν κατά το δοκούν και κατά την κάθε χρονική στιγμή, εκείνο που εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους.

Άγιοι του Νοεμβρίου


Η φωτογραφία είναι [Mănăstire în Peşteră, Trebujeni,
Moldova by goneforawander] Στη φωτογραφία Ναός
του Γενεσίου της Θεοτόκου σε σπηλαιομονάστηρο
στην περιοχή Πεστέρα τής Μολδαβίας.
Ο αμαξητός δρόμος βρίσκεται 40 λεπτά μακριά.

Γνωστές και αγαπημένες γιορτές αγίων
Οι γιορτές έχουν μια παγκόσμια διάσταση

Να σκεπάζουμε ή να κατακρίνουμε το σφάλμα του άλλου; - Δημοσιοποίηση αμαρτημάτων


Στα ατοπήματα του πλησίον:
Πρόσεχε τη δική σου ψυχή αδελφέ!

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος

Ρώτησε ένας αδελφός τον αββά Ποιμένα: «Εάν δω κάποιο σφάλμα του αδελφού μου, είναι καλό να το σκεπάσω;»

Ποιός ξέρει τον Ρωμανίδη σήμερα; Η επαφή μου με τον λόγο του π. Ιωάννη


Από την πρώτη μου επαφή με το λόγο
του π. Ιωάννη Ρωμανίδη (1927 - 2001)

Οδοντίατρος, σκηνοθέτης & φωτογράφος

Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τον φίλο και αδελφό Kostis Bassogiannis για την καρδιακή του μνεία στον αείμνηστο καθηγητή της θεολογίας π. Ιωάννη Ρωμανίδη, που πρόσφερε στο ιστολόγιό μας «Αέναη επΑνάσταση».

π. Ιωάννης Ρωμανίδης η ζωή και το έργο του (αφιέρωμα)


π. Ιωάννης Ρωμανίδης, η ζωή του
2 Μαρτίου 1927 - 1 Νοεμβρίου 2001

Αφιέρωμα, έρευνα Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Ο πρωτοπρεσβύτερος π. Ιωάννης Ρωμανίδης (John Savvas Romanides) ήταν Ελληνοαμερικανός θεολόγος μικρασιατικής καταγωγής. Θεωρείται ο σημαντικότερος θεολόγος στον ελλαδικό χώρο μετά την Επανάσταση του 1821.

Κατόρθωσε με το συγγραφικό έργο του, να φέρει 
την ορθόδοξη πατερική θεολογία στο Λαό.

Γιατί εν αρχή το τέλος; - Ν. Λυγερός

Η τελειότητα έχει τέλος: Εν αρχή το τέλος   και η επιλογή της συνέχειας - Ν. Λυγερός

Η τελειότητα έχει τέλος. Εν αρχή το τέλος 
και η επιλογή της συνέχειας 

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Εν αρχή το τέλος

Αυτό που έχει σημασία είναι τι κάνουμε προς το τέλος. Στον Ελληνισμό όλα αρχίζουν από το τέλος. Είναι: εν αρχή το τέλος. Αυτό σημαίνει πρακτικά: εν αρχή ο θάνατος.

Οδυσσέας Ελύτης: Έζησα το θαύμα της Αλβανίας στο Αλβανικό Μέτωπο - Άξιον Εστί

elytis.αλβανικό.μέτωπο.1941.S.Drekou.Aenai-EpAnastasi

της Σοφίας Ντρέκου

Με τον όρο Άξιον Εστί αναφερόμαστε στην εικόνα της Παναγίας, της «εφέστιας προστάτιδας», του Αγίου Όρους. Με το ίδιο όνομα επίσης τιτλοφορήθηκε το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη «Άξιον Εστί» (έκδοση, 1959), το οποίο αργότερα μελοποίησε ο Μίκης Θεοδωράκης στο λαϊκό ορατόριο «Άξιον Εστί».

Το ΟΧΙ του κλήρου της ορθόδοξης Εκκλησίας στην Γερμανική Κατοχή 1940 - 1944 (αφιέρωμα)

ο π. Δημήτριος Βαστάκης
ο ηρωικός ο παπα-Βαστάκης (βλ. παρακάτω)


«Βαράτε. Είμαι Έλληνας Παπάς.
Πεθαίνω για το Χριστό και την Πατρίδα»

Τρεις αντρειωμένοι εβούλησαν μια Λυγερή στον Άδη (ανάλυση)

Τρεις αντρειωμένοι εβούλησαν μια Λυγερή στον Άδη

Η Λυγερή στον Άδη

Εργασία της Σοφίας Ντρέκου

Περιεχόμενα
:
1. Πρόλογος

Πικρές Οπτασίες - The Princess, Parov Stelar (videos)

Scribbled Line People, 2008 Ayaka Ito
Scribbled Line People, 2008. Η «γραμμική ζωή» που είναι διαρκώς κομμένη
και χαοτική. Ayaka Ito, Ιάπωνας εικονογράφος που ζει στη Νέα Υόρκη. image

Ευχαριστώ θερμά την αγαπημένη μου φίλη 
Ιφιγένεια για το ποίημά της, την αμέριστη αγάπη
και την συμπαράστασή της.

Λουκάνικος, ο τετράποδος διαδηλωτής - σύμβολο και το Γκράφιτι στου Ψυρρή (Videos)


Λουκάνικος, ο τετράποδος ήρωας διαδηλωτής
Ένα Αντίο στον Λουκάνικο 

της Σοφίας Ντρέκου

Ενώ ετοίμαζα  το αφιέρωμά μας στον Ερνέστο Τσε Γκεβάρα (9 Οκτ 1967), αγαπητοί μου «αεναεπΑναστάτες», πληροφορούμαι ότι ο αγαπημένος Σκύλος των διαδηλώσεων του Συντάγματος Λουκάνικος, έφυγε από τον μάταιο ετούτο κόσμο των χημικών και των ξυλοδαρμών!

Ο φόβος στο φως του απέραντου γαλάζιου


Μηνύματα λησμοσύνης, φόβου και αποξένωσης

Όταν τα όνειρα μπερδεύονται
βγάζουν σε δρόμους λανθασμένους.

Μπερδεμένες θάλασσες,
μπερδεμένα μονοπάτια

Αν αγαπάς αυτό που είμαι...


Ευχαριστώ με συγκίνηση και αλληλέγγυα αγάπη, την φίλη μου Ιφιγένεια Γεωργιάδου, για το ευφυές, υπέροχο, μοναδικό και συμπαντικά νοήματκό ποίημά της, αποδεικνύοντάς μου για άλλη μια φορά, την συμπαράστασή της σε ώρες που λόγια δεν χωρούν, παρά μόνο η καρδιακή της ποίηση, η φωτογραφία της και μαζί η μουσική της επιλογή, μπορεί να με συντροφεύσει. Ιφιγένεια, ...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ

Κατερίνα Γώγου. Μια κραυγή πόνου που έγινε ποίηση... εν αρχή ην ο πόνος (αφιέρωμα και video)


Αφιέρωμα στην Κατερίνα Γώγου
στην κραυγή πόνου, που έγινε ποίηση
...γιατί... Εν Αρχή ην ο Πόνος...

Αφιέρωμα Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Χορεύει και δεν φοβάται χάρο!

Το ζεϊμπέκικο δεν είναι για πολλούς,

Η ψυχή της Ρωμιοσύνης βρίσκεται στον ήχο του Κλαρίνου

Το ελληνικό συγκρότημα «Villagers of Ioannina City» της
πειραματικής ροκ μουσικής σκηνής από τα Ιωάννινα

της Σοφίας Ντρέκου (Sophia Drekou)
Αρθρογράφος (BSc in Psychology)

Το Κλαρίνο μπορεί να εκφράσει και τα πιο δυνατά, ανθρώπινα συναισθήματα. Η ψυχή της Ρωμιοσύνης βρίσκεται μέσα στον ήχο του Κλαρίνου και δη στο Μοιρολόϊ, κατά την γνώμη μου και τα συναισθήματά μου.

Ο Στέλιος Καζαντζίδης ως σύμβολο του Ελληνισμού και ταξικής αγωνιστικότητας (αφιέρωμα video Μαντουμπάλα)


 Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Sophia Drekou, BSc in Psychology)


14 Σεπτεμβρίου, την ημέρα της Ύψωσης του Τιμίου Σταυρού το 2001, έφυγε ο μεγάλος λαϊκός τραγουδοποιός, Στέλιος Καζαντζίδης! Η σπουδαιότερη παρακαταθήκη που άφησε, είναι ο τρόπος αντίληψης που είχε για την ζωή και την βίωσε ορθόπρακτα. Εναντιώθηκε στην εξουσία του χρήματος και της ηδονιστικής ζωής. Κέρδισε την ζωή, με την απλότητα και την θέα του απέραντου γαλάζιου.

18 Σεπτεμβρίου 1834, η Αθήνα γίνεται πρωτεύουσα. Πως ήταν μέχρι τότε;


Φώτο: Η θέα της Αθήνας από την Ακρόπολη προς τον Υμηττό. Αθήνα 1880. Φωτογραφία: Δημήτριος Κωνσταντίνου. Διακρίνονται μεταξύ άλλων: Το Ζάππειον, η Πύλη του Αδριανού, ο Ναός του Ολυμπίου Διός, τα πρώτα σπίτια στο Μετς, το Θέατρο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ [1873-1896], ο Λόφος του Αρδηττού, το Προτεσταντικό Νεκροταφείο, τα σπίτια στο Παγκράτι και το Παναθηναϊκό Στάδιο που είναι ακόμα σκεπασμένο από του καιρού τα χώματα. ΖΑΠΠΕΙΟ 1874-1888. Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΞΥ 1889 ΚΑΙ 1893, ΓΙΑΤΙ ΣΤΟ ΚΑΛΛΙΜΑΡΜΑΡΟ ΔΕΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΑΜΑΡΜΑΡΩΣΗ 2-3 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ ΤΟ 1896.*

Η Φιλική Εταιρεία ως Ιστορικό παράδειγμα αέναης ισχύος - αφιέρωμα στα 200 χρόνια (video)

το κτίριο της Φιλικής Εταιρείας στην Οδησσό.
20 Chervonyi provulok, Odessa, Ukraine [image]

Περάσαν δυο αιώνες από την ίδρυση της Φιλικής Εταιρείας. Ιστορικό παράδειγμα αιώνιας ισχύος που αποδεικνύει πως για να γυρίσει ο ιστορικός τροχός, δεν ειναι απαραίτητες τόσο οι συνθήκες όσο η ύπαρξη νοήματος και οράματος έστω και κόντρα στους ανέμους των Καιρών. Επίκαιρο όσο ποτέ το παράδειγμα. Ας ευχηθούμε την ιστορική επανάληψη του. 

Δόξα και τιμή στους Φιλικούς μας. Αιωνία η Μνήμη
των εργατών της λευτεριάς του Νέου Ελληνισμού.

Εμπειρίες στο Μετρό: φιλανθρωπία παιδείας


Οι Εμπειρίες στο Μετρό του 
Φαίδωνα Χριστοδουλάκη: 
Ανάμεσα σε πρόσωπα ηλιοκαμένα

Καλή Σχολική Χρονιά στα παιδιά. Μια καινούργια σχολική περίοδος ξεκινάει και εύχομαι ολόψυχα στα παιδιά να έχουν μια καλή και δημιουργική σχολική χρονιά, με υγεία, να αποκτήσουν γνώσεις και πρόοδο και να πραγματοποιήσουν τα οράματά τους. Ευχαριστώ ιδιαιτέρως τον καλό μου φίλο Φαίδωνα Χριστοδουλάκη θεολόγο, για την συγκινητική εμπειρία του να την μοιραστεί μαζί μας, στην «Αέναη επΑνάσταση».

«Μετρό 11/9 2014 μ.Χ.

Πάντα αυτή τη περίοδο, στις αρχές του Σεπτέμβρη, σαν υποσυνείδητα σχεδόν, πιάνω τον εαυτό μου, αιώνιο μαθητή, να χαζεύει σχολικά συχνά να αγοράζει γόμες, μολύβια και στυλό στα κρυφά...

Το Πρόβλημα του Κακού ~ Δοκίμιο Πατερικής Θεολογίας (Βιβλίο) Νικόλαος Ματσούκας ~ Greek & in English


The problem of evil. Essay on Patristic Theology
του καθηγητή Νικολάου Ματσούκα (1934 - 2006)

Η μεγαλύτερη δυστυχία του ανθρώπου
είναι να υποδύεται τον άνθρωπο.

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Η δημιουργική ελευθερία είναι ένα δώρο οδυνηρό.

Πορεία για την Ένωση...

«apo-to-stigmiaio-sto-apeiro-i.gewrgiadou»S.Drekou..

Ευχαριστώ εγκάρδια την αγαπημένη
για το στοχαστικό ποίημα που μού έγραψε.

ΠΟΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ

Τόση λαχτάρα από το άγγιγμα 
τρυφερά κυλά το χέρι
σιγανά ριγά η καρδιά 
ήρεμα ξυπνά η αίσθηση.

Τι σημαίνει αρχή της Ινδίκτου; Γιατί ξεκινάει το εκκλησιαστικό έτος 1η Σεπτεμβρίου;

from the Menologion of Basil II (c. 1000 AD)
Από το Μηνολόγιο του Βασιλείου Β' (1025)
from the Menologion of Basil II (c. 1000 AD)

Αφιέρωμα, έρευνα Σοφία Ντρέκου, Αρθρογράφος
(Columnist Sophia Drekou, BSc in Psychology)


Καλή κι ευλογημένη Χρονιά αγαπητοί αναγνώστες
της «Αέναης επΑνάστασης» και καλό Μήνα...!!!

Εξομολόγηση μπροστά στον μεγάλο μαύρο καθρέπτη

Εξομολόγηση στον μαύρο καθρέπτη

της Σοφίας Ντρέκου

Ζακ Λακάν: Υπάρχει κάποιο είδος φυσικού νόμου 
σύμφωνα με τον οποίο οι οργανισμοί αιχμαλωτίζονται
από το περιβάλλον τους. Ο οργανισμός υφίσταται
μια μορφή φαντασιακής αιχμαλωσίας σε μια 
εξωτερική εικόνα. Είναι η φάση του καθρέφτη.
Ζακ Λακάν [Jacques Lacan] 1901-1981
Γάλλος ψυχίατρος και ψυχαναλυτής

Στην ψυχανάλυση «καθρέπτης» είναι το βλέμμα του άλλου. Αυτό που άλλος θέλει από εμάς. Ασυνείδητη αποτύπωση μη δικών μας συμπεριφορών και αντιλήψεων. Το στάδιο του καθρέφτη αντιπροσωπεύει μια θεμελιώδη γενετική στιγμή και αποτελεί το ένα από τα δύο στάδια της ψυχικής εξέλιξης του ατόμου (το δεύτερο είναι το οιδιπόδειο σύμπλεγμα [Oedipal complex]). [1]

Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος και Βαπτιστής Του Χριστού και τα σπουδαία ονόματα που πήρε (αφιέρωμα)

Theophany by Dragan Jovanovi

Στον Άγιο Ιωάννη τον Βαπτιστή Του Χριστού 
και τα σπουδαία ονόματα που πήρε (αφιέρωμα)

Εργασία της Σοφία Ντρέκου
  • Περιεχόμενα
1. Εισαγωγικά, σύντομος βίος, οι εορτές του Αγίου
  • Σύναξις του αγίου ενδόξου Προφήτου, Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου
2. Τα σπουδαία ονόματα που πήρε ο Ιωάννης. Αγίου Ανδρέα Κρήτης
3. Ο επίσκοπος Κρήτης Ανδρέας (660-740) Βίος

4. ΠΡΟΔΡΟΜΙΚΑ

Γιατί η τάξη της κοινωνίας δεν θέλει παιδιά, γέρους, δασκάλους και μαθητές; - Ν. Λυγερός


Οι Κοινωνικοί άνθρωποι στην κοινωνία
που δεν αντέχει δασκάλους και μαθητές
γιατί Φοβάται το σύνδρομο του Σωκράτη
στην τάξη της ανθρώπινης κοινωνίας.

Ο νόμος της φύσης άκουσε και απάντησε (Η Συζήτηση των Κυμάτων)

Ο Νόμος της Φύσης

Το θαύμα της φύσης δεν γίνεται μικρότερο 
γιατί δεν μπορούμε να το μετρήσουμε 
με τα πρότυπα της ανθρώπινης ηθικής 
και ανθρώπινων στόχων. (Άλμπερτ Αϊνστάιν)

Η Συζήτηση των Κυμάτων

Ήταν ένα μικρό κύμα, πολύ λυπημένο και που μονολογούσε: 

Απόλαυσις στη γειτονιά (1900) Παπαδιαμάντης Αλέξανδρος

Σοκάκια και σπίτια στην Σκιάθο (Ελιά)
Φώτο: Σοκάκια και σπίτια στην Σκιάθο (χωριό Ελιά)

Επιμέλεια Σοφία Ντρέκου

Διήγημα του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, που πρωτοδημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Το Άστυ» σε δύο συνέχειες, στις 15 και 16 Αυγούστου 1900. Σάτιρα και δράμα μαζί, μοναδικό στο είδος του, γιατί του λείπει ολότελα η αφήγηση και όλη η ιστορία εξελίσσεται μεσ’ από το κουτσομπολιό των γυναικών μιας γειτονιάς της Αθήνας για ένα νεαρό άνδρα, που αυτοκτόνησε από έρωτα.[1]

Σα να παίζουμε κρυφτό μέσα στο φως


Σοφία Ντρέκου

«Σα να παίζαμε κρυφτό μέσα στο φως... ξαφνικά σ' έχασα και δε σ' ακούγω βαθιά στον εαυτό σου κρυμμένος μη τολμώντας ν’ ανοίξεις μια τρύπα, να φανερωθείς κάνοντας την επικοινωνία μας δύσκολη, σα να ντρέπεσαι ή να φοβάσαι, δεν ξέρω, να σου κλέψαν τα ρούχα χωρίς να φωνάξεις στους κλέφτες. Τώρα θα περιμένεις η νύχτα να σε σώσει, στα σκοτεινά ψηλαφώντας να βρεις την ψυχή σου. Δειλέ, αγαπούσες τον Καίσαρα, όχι τα όνειρα.»[1].